پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه

پیامبر اکرم (ص): بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چیزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحیح و حلالش نباشد، قبول نخواهد بود.
دكتر عليزاده امامزاده:  ولایت فقیه، پشتوانه محکم امنیت و  مدیریت کلان کشور و جهان

دكتر عليزاده امامزاده: ولایت فقیه، پشتوانه محکم امنیت و مدیریت کلان کشور و جهان

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 18 شهریور,1393/دسته ها: اخبار, مقالات

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

دكتر عليزاده امامزاده:

 هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي و عضو شوراي اسلامي شهر اروميه

 

ولایت فقیه، پشتوانه محکم امنیت و  مدیریت کلان کشور و جهان

 

بسمه تعالی

چند وقت پیش، به همراه تنی چند از دوستان سفری به کنار رود ارس داشتم، وقتی که در کنار آب ایستادم سطح آب چنان آرام بود که انگار رود عظیم ارس حرکت نمی کند؛ غرق در اندیشه­های فلسفی خود در عظمت خلقت­های خداوندی بودم که یکی از دوستان گفت: همین آرامی آب خیلی ها را گول زده چنان که با قدم گذاشتن در آن چنان بنیه فرد را از جا بر کنده که فرد ندانسته چگونه خود را نجات دهد؛ او همچنان قدرت و عظمت رودخانه ارس را می گفت، و من غرق در قیاس ویژگی های ارس با مدیریت کشورمان بودم، البته فکر می کنم گاهی لازم است بعضی وضعیت­ها را خارج از گود نگریست؛ و اصول و مبناها را مجددا تحلیل نمود؛ در چند سفری هم که به خارج از کشور داشتم، همیشه سعی می کردم افکار و دیدگاههای مردمان کوچک و بزرگ آنها را در مورد ایران بدانم؛ مضمون افکار و اندیشه­ه ی اکثر آنها را می توانستم به حالت رودخانه ارس مقایسه کنم: «ظاهری کاملا آرام دارد و امنیت در جای جای آن برقرار است».

درست است ایران امن ترین کشور جهان است ولی وقتی پا در درون ایران می گذارم و به قضایا، حوادث و توطئه­هایی که دشمنان داخلی و خارجی از زمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران چیدند و ریختند و بلایایی که دامنگیر این مرز و بوم شده است خوب حلاجی می کنم، می بینم این آرامش چندان هم به آسانی مهیا نشده است؛ چرا که اگر با مطالعه وضعیت کشورهایی که همچنان در دامان ناامنی دست و پا می زنند می توان دریافت که حوادثی که آنها را به چنین منجلابی گرفتار کرده است بسیار ضعیف تر از حوادث و توطئه هایی بوده اند که در کشور ما رخ داده اند و اصلا به شدت حوادثی که در ایران رخ داده اند برابری نمی کردند. ولی با این همه ایران همچنان آهسته و استوار و پرصلابت به پیش می تازد. راستی چرا؟

در پاسخ به این چرایی می توان هزاران هزار پاسخ از شهامت و جوانمردی جوانان، عظمت و هوشیاری سپاه پاسداران، گرفته تا دلیری، ذکاوت ، صعه صدر دولتمردان و غیره داد ولی آیا همه اینها به خودی خود به این کشور داده شده است؟ آیا همه این ارکان به همین راحتی در این کشور مهیا شده است؟ برای پاسخ به این سوال من به دنبال عاملی بودم که همه این ها را در کشور بوجود آورده و خلق کرده است؛ در واقع روی سخنم با مدیریت عالی و کلان کشوری است. با دقت در مدیریت کلان کشوری دو گزینه در ذهنم موج می زند:

 اول اینکه دست غیبی خدا پشت و پناه این مرز و بوم است که همچنان استوار است و همچنان پراستوار به سوی مقاصد از پیش تعیین شده با قدرت روزافزون پیش می رود؛ چرا که این انقلاب بر اساس آیین اسلام ناب محمدی شکل گرفت و در پی بنیان نهادن اجتماع،و ساختن بستری مناسب در جهت ظهورحضرت مهدی (عج) قرار داشته و دارد. چرا که دولتمردان و سرداران و پیشگامان این مرز و بوم، در هر رنگ و نژادی داعیه اسلام نابی دارند که مولایمان علی (ع) در دامان پیامبر (ص) آموخت و سلحشوری حضرت امام حسین (ع)  که سعی کرد به هر قیمتی که شده است این اندیشه ها را با تمام جهانیان به اشتراک بگذارند.

گزینه دیگر که مهمتر از گزینه اول نیز می باشد بنیان و اندیشه ولایت فقیه است؛ ولی فقیه که بنیان مدیریت عالی کشور را بنیانگذاری نموده و در راس مدیریت کلان کشورقرار دارد، سکان مدیریت کلان کشور را چنان به قدر ظریف، دقیق و فرایندی، امورات داخلی و خارجی را هدایت ورهنمون می سازد که بسان اقیانوسی پرعظمت و آرام است و با نگاه به سطح آن انگار مولکولهای پر جنب و جوش آب تکان نمی خورند ولی کسانی که به اعماق آن سفر کرده اند، گزارش چنان امواج سهمگین و پرجنب و جوشی در درون آن می کنند که ساده لوحان را به تعجب وا داشته است. ولایت فقیه، که در تلاش است تا ولایتی علی سان را در کشور جاری سازد، الگویی است که ضمن آنکه امنیت، آرامش، صلح و صفا را برای کشور به ارمغان آورده است سعی می نماید این نوع مدیریت را در جهان نیز جاری و ساری سازد.

نتیجه اینکه مادامی که   یک فکر عالی و پشتوانه محکم در اندیشه­های «ولایت فقیه«ی یاور و پشتیبان و پردازنده مدیریت کلان کشوری و جهانی است، حداقل نتیجه آن برای این کشور، امنیت، فراغ خاطر، روان بودن مدیریت، و صلح و صفاست که مناطق  دیگر با پرداخت هزینه های گزاف هم به آن نمی رسند. بیائید همه ولایی باشیم تا ....

تعداد نمایش ها (700)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
اخبار بیشتر ...
گزارش تصویری
دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با فرماندار شهرستان ارومیه

دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با فرماندار شهرستان ارومیه

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه،  ظهر امروز اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با حضور در دفتر کاری غلامحسین عماری...
0
راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد

به گزارش ارتباطات وامور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه:راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار محوری "طوفان الاحرار" باحضور اعضای شورای...
0
دیدار نوروزی با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی

دیدار نوروزی با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی

دیدار نوروزی رییس شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی
0
دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه 
0
گزارش تصویری بیشتر ...
گالری ویدئوها
پیوندها

 

نقی کریمی

نقی کریمی

رئیس شورا

نقی کریمی
مرتضی منافی

مرتضی منافی

نایب رئیس

مرتضی منافی
احد یوسفی

احد یوسفی

دبیر اول

احد یوسفی
گلشن نوروزی

گلشن نوروزی

دبیر دوم

گلشن نوروزی
توماج وحید افشار

توماج وحید افشار

سخنگو

توماج وحید افشار
ساسان ابراهیم زاده

ساسان ابراهیم زاده

خزانه دار

ساسان ابراهیم زاده
رسول اصغرزاده

رسول اصغرزاده

عضو

رسول اصغرزاده
حسین پناهی

حسین پناهی

عضو

حسین پناهی
مرتضی پیری

مرتضی پیری

عضو

مرتضی پیری
صادق توکلی مهر

صادق توکلی مهر

عضو

صادق توکلی مهر
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

عضو

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور
روح شهدا صلوات
 
سامانه پیام کوتاه 5000245222
روزنامه
شورا

آمار بازدید
دی ان ان