پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه

پیامبر اکرم (ص): بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چیزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحیح و حلالش نباشد، قبول نخواهد بود.
دکتر علیزاده امامزاده رییس کمیسیون فرهنگی واجتماعی:  روز قدس، نماد جهانی تقابل مستضعفین و مستکبرین

دکتر علیزاده امامزاده رییس کمیسیون فرهنگی واجتماعی: روز قدس، نماد جهانی تقابل مستضعفین و مستکبرین

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 02 مرداد,1393/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

دکتر علیزاده امامزاده رییس کمیسیون فرهنگی واجتماعی:

روز قدس، نماد جهانی تقابل مستضعفین و مستکبرین

رمضان، یک آیین مقدس در دین مبین اسلام است، یکی از واجبات تمامی مسلمانان و در واقع طولانی­ترین آیین مذهبی در نوع خود در جهان بشمار میرود. آیینی است که مسلمانان، روزه­گرفتن و ماه مبارک را با جشن و سرور، هم به لحاظ معنوی و هم به لحاظ اجتماعی، وداع و بدرقه می گویند. آیینی است که مسلمانان، به سرآمدن این موعد طولانی را به همدیگر تبریک می­گویند. در واقع می­توان گفت که ماحصل کار فردی به جشن و سرور جمعی ختم می شود و این همان مبین شعار اصلی دین اسلام «واعتصموا بحبل الله جمعیا و لا تفرقوا» است؛  طوریکه هر چند مسلمانان امورات و واجبات دینی خود را به صورت فرادا انجام می دهند در نهایت این فردیت به صورت اجتماعی بزرگ و متحد و واحد به نمایش در می­آید.

روز قدس، یکی از بزرگترین رویداد­ها و مراسمی بی­نظیر در نوع خود است که با نام مبارک رمضان پیوندی ابدی خورده است، روزی که در آن نمایشی باشکوه نسبت به انزجار از ستم و همدلی برای مظلومان در میان امم مسلمان و دعوت به اتحاد، اجتماع و وحدت ارائه میگردد. همانگونه که رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرده است: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است ... و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم»(1) و در واقع، روز قدس، روز فریاد و طغیان برای برقراری عدالت و مساوات و صلح و دوستی در جهان است. همچنین او در شرح جهانی بودن این روز می فرمایند: «روز قدس، جهانی است، و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملتهایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند، در مقابل مستکبرین، و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند... روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملتهای مستضعف معلوم شود باید ملتهای مستضعف در مقابل مستکبرین اعلان وجود بکنند، باید همانطور که ایران قیام کرد، و دماغ مستکبرین را به خاک مالید، و خواهد مالید، تمام ملتها قیام کنند، و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌دانها بریزند»(2).

البته آنچه که نویسنده به دنبال تبیین آن است، اهمیت روز قدس، نه برای مسلمانان و مستضعفان، بلکه برای صهیونیست­ها و ظالمان و خونریزان است؛ اگر تاریخچه روز قدس در متون و نشریات مورد بررسی و تدقیق قرار گیرد می­توان به وضوح دریافت که اکثر نویسندگان، اندیشمندان و انسان­دوستان در مورد روز قدس، اهمیت آن، وظایف یکایک انسان­های آزاده و مسلمانان، اهداف، چرایی و غیره قلم زده­اند؛ و مهم بودن این روز را تشریح نموده­اند1 جدای از اهمیت فوق­العاده­ای که این روز برای مسلمانان و بخصوص ما ایرانیان و انسانهای آزاده دارد؛ این روز و پیامد­های آن، برای صهیونیست­ها بیش از هر واقعه و  روز دیگر، مهم است طوری که نه تنها برای ملغی کردن این روز دست به هر اقدامی، چه حقوقی و چه استفاده از زور و اسلحه، می زنند بلکه خود بیش از مسلمانان، خود را برای این روز آماده می نمایند. در واقع این روز، یک نماد جهانی صف­آرایی مظلومان و زورگویان، صلح­طلبان و متجاوزان، عدالت­خواهان و طرفداران بی­عدالتی و آشوب و ... در برابر هم می باشدوبه صورت یکجانبه از سوی مسلمانان برگزار نمی شود.

برای اثبات این مدعا، موضوعات و نکات زیر برای تفکر هر چه بیشتر و پژوهش خوانندگان مطرح می­گردد:

الف) اینکه چرا این روز برای رژیم غاصب و حامیانش اهمیت مضاعفی دارد این است که اگر به تاریخچه برگزاری روز قدس نگریسته شود، سوای از اندیشه سیاسی که در نهان این روز نهفته است؛ ماهیت انسان­دوستی و نوع­دوستی آن آنقدر جذاب و باارزش است که حتی کسانی که در مقابل جمهوری اسلامی جبهه گرفته­ و دوستان رژیم صهیونیستی هستند نیز در این روز در صف جمهوری اسلامی ایران و هم­صدا با آرمان­های انقلاب، بر تجاوز، قتل و کشتار بی­رحمانه رژیم غاصب لعن و نفرین می فرستند.

ب) با مطالعه موشکافانه رفتار رژیم غاصب در طول سال، می­توان دریافت که رژیم باآمدن ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن به روز جهانی قدس، عرصه را هر چه بیشتر بر مردم مظلوم فلسطین تنگ نموده و آمار قتل­ها و تجاوزها در روز­های قبل و بعد از روز قدس نسبت به دیگر روزهای سال بیشتر است.

ج) این روز برای رژیم صهیونیستی به عنوان خط قرمز و زنگ خطر برای حذف از نقشه جغرافیایی تلقی می شود و لذا در روزهای نزدیک به این روز به طور آشکار و نیز نهانی به آماده باش کامل در می آیند و این خود نشان از خوف بیشتر این روز برای آنان است.

د) در این روز تنها مسلمانان و مستضعفان جهان و انسان­های آزادی خواه به میدان نمی­آیند بلکه صهیونیست­ها و طرفداران قتل و زور و چپاول نیز تظاهرات و راه­پیمایی­هایی را در این روز تدارک می بینند و سعی می کنند این مراسم را محکوم کنند و این خود دلیلی آشکار و مبین برای اهمیت این روز برای رژیم غاصب است.

با این تفاسیر، حال که این روز این قدر برای رژیم غاصب اهمیت دارد، و حال آنکه این روز نماد جهانی صف­آرایی مستضعفین در برابر مستکبرین است، و در این بازه زمانی که به روز قدس نزدیک شده ایم و رژیم طبق عادت دیرینه خود به کودکان، زنان، بیماران، افراد عادی و زندگی آنها به بهانه­های توجیه ناپذیر که مهمتر از همه دلیل نزدیک شدن روز قدس است را بمباران و قتل و عام می کند پس باید با دیدی باز، رفتار و حرکت رژیم را بررسی کنیم و با آمدن خود در صف مستضعفین، لعن و نفرین و انزجار خود را از مستکبرین فریاد بزنیم.

پانویس­ها

برای نمونه می­توان به اندیشه­های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی اشاره نمود که در مقاطع مختلف در بیانات‌شان بر اهمیت روز قدس تاکید کرده‌اند. گزیده‌ای از این بیانات به شرح زیر است:

روز قدس نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل؛ متوقف کننده حذف فلسطین از نقشه‌ جغرافیای جهانی؛ روز خنثی کردن توطئه فراموشی مسأله فلسطین؛ روزی که مردم مظلوم فلسطین احساس می‌کنند که ملت‌ها پشت سرشان هستند، روز دمیدن خون در رگ‌های امت اسلامی؛ عقب‌نشینی صهیونیست‌ها در صورت برگزاری درست مراسم روز قدس؛ روز سرمشق شدن ملت ایران برای سایر ملت‌ها؛ روز حفظ امنیت کشور، ملت و دستاوردهای انقلاب (منبع: پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)).

منابع و مآخذ

1.                 صحیفه امام، جلد ۹، صفحه ۲۷۸

2.                  صحیفه امام، جلد ۹، صفحه ۲۷۷

 

تعداد نمایش ها (538)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
اخبار بیشتر ...
گزارش تصویری
راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد

به گزارش ارتباطات وامور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه:راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار محوری "طوفان الاحرار" باحضور اعضای شورای...
0
دیدار نوروزی با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی

دیدار نوروزی با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی

دیدار نوروزی رییس شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی
0
دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه 
0
دیدار و نشست صمیمی و هم اندیشی منتخب مردم شریف استان آذربایجان غربی در...

دیدار و نشست صمیمی و هم اندیشی منتخب مردم شریف استان آذربایجان غربی در...

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، دیدار و نشست صمیمی و هم اندیشی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بیاتی منتخب مردم شریف...
0
گزارش تصویری بیشتر ...
گالری ویدئوها
پیوندها

 

نقی کریمی

نقی کریمی

رئیس شورا

نقی کریمی
مرتضی منافی

مرتضی منافی

نایب رئیس

مرتضی منافی
احد یوسفی

احد یوسفی

دبیر اول

احد یوسفی
گلشن نوروزی

گلشن نوروزی

دبیر دوم

گلشن نوروزی
توماج وحید افشار

توماج وحید افشار

سخنگو

توماج وحید افشار
ساسان ابراهیم زاده

ساسان ابراهیم زاده

خزانه دار

ساسان ابراهیم زاده
رسول اصغرزاده

رسول اصغرزاده

عضو

رسول اصغرزاده
حسین پناهی

حسین پناهی

عضو

حسین پناهی
مرتضی پیری

مرتضی پیری

عضو

مرتضی پیری
صادق توکلی مهر

صادق توکلی مهر

عضو

صادق توکلی مهر
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

عضو

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور
روح شهدا صلوات
 
سامانه پیام کوتاه 5000245222
روزنامه
شورا

آمار بازدید
دی ان ان