پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه

پیامبر اکرم (ص): بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چیزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحیح و حلالش نباشد، قبول نخواهد بود.
دکتر محمدی رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی ارومیه  پژوهشگاه نظام مهندسی ایجاد شود

دکتر محمدی رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی ارومیه پژوهشگاه نظام مهندسی ایجاد شود

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 31 تیر,1393/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

دکتر محمدی رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی ارومیه

پژوهشگاه نظام مهندسی ایجاد شود

دکتر میرعلی محمدی رئیس کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی و رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل‌ونقل شهری شورای اسلامی ارومیه است. با وی در رابطه با تعاملات شورای شهر وسازمان نظام مهندسی و همچنان اقداماتی که در رابطه با آموزش مهندسان انجام داده است گفتگویی کرده‌ایم که در ادامه می خوانید.

با توجه به اینکه شما هم عضو سازمان نظام مهندسی و هم رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ارومیه هستید بفرمایید مهم‌ترین مسئله‌ای که در این دو سازمان وجود دارد و باید به آن رسیدگی شود چیست؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید از طریق سازمان نظام مهندسی به‌ویژه از طریق شورای اسلامی شهر ارومیه دنبال کنیم، برقراری ارتباط منطقی و معنی‌دار بین شورای اسلامی شهر، شهرداری، سازمان نظام مهندسی استان و اداره کل راه و شهرسازی است. برقراری این ارتباط به‌صورت پیشنهادی و گفتاری ممکن نیست. این موضوع باید نهادینه شود.

به نظر شما چگونه این موضوع نهادینه خواهد شد؟

نهادینه شدن به این معنی که بایستی تعهداتی را که در قانون سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان به عهده سازمان‌های نظام مهندسی گذاشته‌شده و همچنین در آیین‌نامه اجرایی و مبحث دوم مقرارت ملی ساختمان که به عهده شهرداری است، این ارتباط را باید برقرار و حفظ کنیم. تا به این وسیله بتوانیم ساخت وسازهای شهری را به کمک سازمان های ذی‌ربط سروسامان بدهیم .

در حال حاضر تعامل شما با این نهادها چگونه است؟

در شورای اسلامی شهر ارومیه، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته ارتقای کیفی ساخت‌وساز شهری تشکیل داده‌ایم که نمایندگان سازمان‌های مذکور و نماینده استانداری آذربایجان غربی، در این کمیته حضور دارند با هر موضوعی برخورد می‌کنیم و اگر چالش‌برانگیز و در ارتباط با ساخت‌وساز شهری باشد، مورد بحث قرار می‌گیرد. پس از تصمیم‌گیری در کمیسیون، مواردی که لازم است در شورای اسلامی شهر ارومیه به تصویب برسد و به شهرداری ابلاغ شود، از طریق شورا انجام می‌شود. امیدواریم در سایه تعاملی که ایجاد می کنیم ساخت‌وساز شهری ساماندهی شود.

درزمینهٔ آموزش مهندسان چه اقداماتی را در کمیسیون آموزش سازمان نظام مهندسی انجام داده‌اید؟

برای ارتقای دانش فنی مهندسانی که در ابتدا آزمون ورود به حرفه را داده‌اند، یک برنامه منظم 3 روزه در نظر گرفته‌ایم .60 درصد از این آموزش‌ها به‌صورت تئوریک است و حدود 40 درصد عملی است. مهندسان را سر ساختمان‌ها می‌بریم و در رابطه با کلیه موارد، از جمله نحوه نظارت بر ساختمان‌ها، نحوه گزارش‌نویسی و نحوه رسیدگی به امور خدمات مهندسی و به‌خصوص ایمنی در هنگام اجرای ساختمان‌ها، برای آنها برنامه می‌گذاریم که بر پایه این برنامه‌ها به حرفه ورود پیدا می‌کنند، پس‌ازاین که دوره ورود به حرفه را گذراندند پروانه از سوی سازمان نظام مهندسی صادر می‌شود. برای دوره‌های ارتقای پایه عناوین و سر فصل‌ها توسط ستاد تدوین مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تدوین و به استان‌ها ابلاغ می‌شود. این دوره‌ها با مجریان آموزشی دوره‌ها برگزار می‌شود. این موارد تنها برای ارتقای پایه است. برای تمدید پروانه ساختمان نیازی به این دوره‌ها نیست و حضور در سمینار برایشان کافی است. مهندسان موظف هستند حداقل سمینارهای سه‌روزه‌ای را بگذرانند که در طول 4 ساله به‌عنوان دوره توقف در یک پایه هستند؛ البته لازم نیست حتما این سمینارها توسط مهندسان برگزار شود. آنها می توانند در هرسمیناری که در زمینه رشته خود مهندس در ایران یا در کشوری دیگر به عنوان کنفرانس فنی و مهندسی اجرا شود، شرکت کنند و گواهی شرکت را آورده، به کمیته آموزش ارائه دهند که در آن صورت تایید می شود.

به نظر شما نکته‌ای وجود دارد که شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی باید به آن توجه داشت باشد؟

نکته قابل توجهی که تابه‌حال شورای مرکزی کمتر به آن توجه کرده، تعیین خط مشی برای اجرای پژوهش های کاربردی توسط مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی است. این مسئله باید نهادینه شده و به سازمان های استان ها ابلاغ شود تا به صورت واقعی و عملیاتی اجرایی شود. اگر به سازمان های استان ها بسپارند، برخی سازمان ها به پژوهش اعتقاد دارند وبرخی اعتقاد ندارند ، بنا براین به صورت جزیره ای کارهای در هم بر همی را انجام می دهند که به درد صنعت ساخت وساز نمی خورد ونخواهد خورد.چون خود بنده مدت ها عضو کمیسیون آموزش، پژوهش و پروانه اشتغال شورای مرکزی بوده ام، مصوب کردیم پژوهشگاه نظام مهندسی ایجاد شود تا با پژوهش های کاربردی یک پژوهشگاه خوب ایجاد شود؛ در نهایت به ارتقای کیفیت ساخت وساز منجر شود .


تعداد نمایش ها (438)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
اخبار بیشتر ...
گزارش تصویری
دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه 
0
دیدار و نشست صمیمی و هم اندیشی منتخب مردم شریف استان آذربایجان غربی در...

دیدار و نشست صمیمی و هم اندیشی منتخب مردم شریف استان آذربایجان غربی در...

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، دیدار و نشست صمیمی و هم اندیشی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بیاتی منتخب مردم شریف...
0
برای اولین بار در ارومیه؛

برای اولین بار در ارومیه؛

مجمع نمایندگان ادوار شوراهای اسلامی شهر تشکیل می شود

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه ، اولین نشست و مذاکرات برای تشکیل مجمع اعضای ادوار شورای اسلامی شهر ارومیه با هدف ایجاد...
0
جلسه بررسی سند دستور کار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه با حضور رییس و...

جلسه بررسی سند دستور کار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه با حضور رییس و...

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه ، همزمان با سفر کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران جلسه بررسی سند دستور کار...
0
گزارش تصویری بیشتر ...
گالری ویدئوها
پیوندها

 

نقی کریمی

نقی کریمی

رئیس شورا

نقی کریمی
مرتضی منافی

مرتضی منافی

نایب رئیس

مرتضی منافی
احد یوسفی

احد یوسفی

دبیر اول

احد یوسفی
گلشن نوروزی

گلشن نوروزی

دبیر دوم

گلشن نوروزی
توماج وحید افشار

توماج وحید افشار

سخنگو

توماج وحید افشار
ساسان ابراهیم زاده

ساسان ابراهیم زاده

خزانه دار

ساسان ابراهیم زاده
رسول اصغرزاده

رسول اصغرزاده

عضو

رسول اصغرزاده
حسین پناهی

حسین پناهی

عضو

حسین پناهی
مرتضی پیری

مرتضی پیری

عضو

مرتضی پیری
صادق توکلی مهر

صادق توکلی مهر

عضو

صادق توکلی مهر
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

عضو

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور
روح شهدا صلوات
 
سامانه پیام کوتاه 5000245222
روزنامه
شورا

آمار بازدید
دی ان ان