پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه

پیامبر اکرم (ص): بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چیزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحیح و حلالش نباشد، قبول نخواهد بود.
رئیس شورای شهر ارومیه: کلان‌نگری در مدیریت شهری ارومیه سرعت اجرای پروژه‌ها را متحول کرده است

رئیس شورای شهر ارومیه: کلان‌نگری در مدیریت شهری ارومیه سرعت اجرای پروژه‌ها را متحول کرده است

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 20 شهریور,1393/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس شورای شهر ارومیه:

کلان‌نگری در مدیریت شهری ارومیه سرعت اجرای پروژه‌ها را متحول کرده است

رئیس شورای شهر ارومیه گفت: عملکرد ۱۵ ساله شورای اسلامی شهر در کنار کلان نگری پدرانه، سیستم مدیریت شهری ارومیه را متحول کرده و بسترهای ایجاد شتاب در اجرای تمامی پروژه های عمرانی و خدماتی را فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه به نقل ازخبر گزاری تسنیم ، پرویز جلیلی متولد سال 1332 در روستای جمال آباد ارومیه است.

وی در خانواده ای پر جمعیت با 4 برادر و 5 خواهر رشد یافت، جلیلی دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است و در سال 1357 به استخدام وزارت کشور در امده است.

کارشناسی در استانداری، ریاست دفتر شهر و روستا، سرپرست دفتر استاندار، ریاست دفتر بازرسی و شکایات، 8 سال معاونت مالی اداری دانشگاه آزاد اسلامی از سوابق خدمتی جلیلی است.

پرویز جلیلی دارای 4 فرزند با مدارک عالیه تحصیلی است که به گفته وی انها نیز مشکل اشتغال دارند.

در گفتگوی تفصیلی پیش رو وضعیت و عملکرد شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره های چهارگانه از زبان پرویز جلیلی که در هر 4 دوره آن حضور داشته مورد بررسی قرار گرفته که حاصل آن از نظر می گذرد.

تسنیم: چگونه وارد شورای شهر ارومیه شدید؟

جلیلی: در سال 78 که موضوع انتخابات شورای شهر مطرح شد با توجه به اینکه کارشناس امور شهری بودم و سوابقی که در ارتباط با قائم مقامی شوراها داشتم بر خود وظیفه دانستم در شورای شهر ارومیه حضور داشته باشم.

به گمانم به سبب خدمت 30 ساله ای که با تمام توان سعی در حل مشکلات مردم داشتم مردم نیز به من اعتماد کردند و موفق به اخذ رای مورد نیاز شده و به شورای شهر ارومیه راه یافتم.

تسنیم: در اولین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه با چند رای به شورا راه یافتید؟

جلیلی: در اولین دوره بیش از 6 هزار رای آوردم، دوره نخست شورا هم 9 نفر عضو داشت.

تسنیم: در چهار دوره اخیر روسای شورای شهر ارومیه چه کسانی بودند؟

جلیلی: در دور اول شورای اسلامی شهر ارومیه، مرحوم آقای حاج احمد قلعه ای رئیس و بنده نائب رئیس بودم، در دوره دوم شورا نیز آقایان خیام و فتاحی به ترتیب رئیس شورا شدند و از دور سوم و چهارم نیز ریاست شورا بر عهده من است.

تسنیم: در دیگر دوره ها با چه آرایی به شورای شهر راه یافتید؟

جلیلی: در دومین دوره شورای اسلامی شهر ارومیه دومین رای را با بیش از 17 هزار رای کسب کردم.

در دوره سوم 31 هزار و 500 رای که دومین رای بود را از آن خود کردم.

در دوره چهارم نیز بیش از 18 هزار رای آوردم.

تسنیم: از 4 دوره شورای شهر ارومیه، به نظر می رسد دوره سوم موفق تر بود و عمر طولانی تری نیز داشت، ارزیابی شما چیست؟

جلیلی: دوره سوم موفق بود اما دوره های قبل هم موفق بودند، کارهای زیادی در دوره های قبل انجام شده است.

درست است که در دوره های قبل ریاست به دست ما نبود ولی افسار کار را به دست گرفته بودیم در آغازین روزهای دور اول شورا فقط یک کوچه از شهر ارومیه گازرسانی شده بود در واقع بر سر دوراهی قرار گرفته بودیم که آیا از طرف شهر شروع به گازرسانی کنیم یا اینکه مجوز احداث برای لوله کشی گاز را کاهش دهیم تا بتوانیم به دنبال کنترل و ترمیم بپردازیم.

پیش بینی هایی می شد مبنی بر اینکه شاید در چند سال آینده شرایطی پیش بیاید که امکان گازرسانی به همه نقاط شهر وجود نداشته باشد بنابراین تصمیم به گازرسانی به همه نقاط شهر گرفتم و به سرعت لوله کشی گاز شهر را آغاز کردیم، این در حالی است که در حال حاضر دادن یک علمک گاز یک سال به طول می انجامد.

البته میان اعضای شورا در دوره اول و دوم اختلافاتی وجود داشت ولی خدمت بیش از این بود به طوری که جهشی در لوله کشی فاضلاب شهری انجام گرفت و بسیاری از خیابان های شهر از جمله جنرال، شورا، همافر و حسنی با هزینه های سنگین در دور اول شورای اسلامی شهر ارومیه آزاد سازی شد.

در دوره سوم شورای اسلامی شهر ارومیه کارها بسیار خوب پیش رفت و بیشتر کارهایی که هم اکنون در شهر انجام می شود در دوره سوم شورای شهر به تصویب رسیده است.

تسنیم: با بررسی دوره های مختلف شورای شهر ارومیه مشاهده می شود در دوره اول کلان نگری به شهر کمتر بود و اکنون با رسیدن به بلوغ نهاد مردمی شورا، جامع نگری و نگاه کلان به شهر حاکم شده است نظر شما چیست؟

جلیلی: در اولین دوره شورا به علت نوپا بودن آن کمبودهایی وجود داشت و با پیشرفت این نهاد همه شاخص ها نیز ارتقاء یافته است.

فقط در یک دوره یکی از شهرداران سابق با ایستی که در شهر ایجاد کرد به مردم شهر ظلم کرد و جلوی توسعه شهر را گرفت.

می دانید که با برکناری آن شهردار رسانه ها علیه ما مطالب بسیاری را منتشر کردند ولی امروز رسانه ها خودشان با ارزیابی شرایط موجود قضاوت کنند که برکناری آن شخص توسط شورا کار صحیحی بوده یا غلط؟

تسنیم: به نظر می رسد چون خود شورا به فاصله کمی این شهردار را منصوب کرده و بعد برکنار کرد سبب حساسیت در رسانه ها شد، اینطور نیست؟ و شایعه بود که این شهردار تحت فشار استاندار قبلی انتخاب شده است آیا صحت داشت؟

جلیلی: اصلا این طور نبوده است.

تسنیم: تاثیر کدام شهردار را در توسعه ارومیه بیشتر می دانید؟

جلیلی: حق مسلم شوراست که اگر شهرداری توانایی کار را ندارد و یا صرفاً با تبلیغات می خواهد خود را مطرح می کند در صورت تشخیص دادن ضعف شهردار تصمیم به تغییرات وی کند.

در مدت 15 سال گذشته آقایان کریمی، عبداللهی، اکبری، بازیان، عصمت پرست و حضرت پور شهرداری شهر ارومیه را بر عهده گرفته اند و هر کدام تلاش کرده اند اما به نظرم آقایان کریمی و حضرت پور بهتر توانسته اند مصوبات شورا را به اجرا درآورند.

تسنیم: از منظر بسیاری از فعالان رسانه ای در دوره سوم فعالیت شورای اسلامی شهر ارومیه در انتخاب شهردار یک سری اشکالاتی به وجود آمد و شهر با سرپرست و بدون شهردار اداره شد و یک سری تزلزل و اختلال در انتخاب و تایید شهرداران انتخابی احساس می شد در این دوره بخشی از پروژه ها نیز روند اجراییشان کند شد و سطح خدمات شهرداری پایین آمد، ارزیابی شما چیست؟

جلیلی: نه هیچ نوع تزلزلی وجود نداشت ما در رابطه با حکم آقای اشرفیان لک بهعنوان یکی از شهرداران انتخابی شورا چندین بار تا وزارت کشور رفتیم اما وی مورد موافقت واقع نشد حتی قبل از آقای اشرفیان لک آقای رضایی را انتخاب کرده بودیم و تا کمیسیون حل اختلاف تهران به دنبال حل مشکل وی رفتیم ولی به سبب برخی مصلحت های سیاسی موافقت انجام نشد.

هم اکنون با وجود اینکه دوستی و سابقه همکاری در شورا میان شهرداری فعلی و ما وجود دارد ولی هر کدام دارای جایگاه مشخصی هستند و لازم است طرفین احترام یکدیگر را حفظ کنند و بدون مصوبه شورا وارد حریم  یکدیگر نمی شویم.

در پایان این گفت وگوی از سوی مدیر خبرگزاری تسنیم در آذربایجان غربی کتاب "طلوع آفتاب" که شامل زندگی نامه امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب است به پرویز جلیلی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه تقدیم شد.

تعداد نمایش ها (969)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
اخبار بیشتر ...
گزارش تصویری
راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد

به گزارش ارتباطات وامور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه:راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار محوری "طوفان الاحرار" باحضور اعضای شورای...
0
دیدار نوروزی با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی

دیدار نوروزی با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی

دیدار نوروزی رییس شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی
0
دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه 
0
دیدار و نشست صمیمی و هم اندیشی منتخب مردم شریف استان آذربایجان غربی در...

دیدار و نشست صمیمی و هم اندیشی منتخب مردم شریف استان آذربایجان غربی در...

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، دیدار و نشست صمیمی و هم اندیشی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بیاتی منتخب مردم شریف...
0
گزارش تصویری بیشتر ...
گالری ویدئوها
پیوندها

 

نقی کریمی

نقی کریمی

رئیس شورا

نقی کریمی
مرتضی منافی

مرتضی منافی

نایب رئیس

مرتضی منافی
احد یوسفی

احد یوسفی

دبیر اول

احد یوسفی
گلشن نوروزی

گلشن نوروزی

دبیر دوم

گلشن نوروزی
توماج وحید افشار

توماج وحید افشار

سخنگو

توماج وحید افشار
ساسان ابراهیم زاده

ساسان ابراهیم زاده

خزانه دار

ساسان ابراهیم زاده
رسول اصغرزاده

رسول اصغرزاده

عضو

رسول اصغرزاده
حسین پناهی

حسین پناهی

عضو

حسین پناهی
مرتضی پیری

مرتضی پیری

عضو

مرتضی پیری
صادق توکلی مهر

صادق توکلی مهر

عضو

صادق توکلی مهر
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

عضو

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور
روح شهدا صلوات
 
سامانه پیام کوتاه 5000245222
روزنامه
شورا

آمار بازدید
دی ان ان