پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه

پیامبر اکرم (ص): بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چیزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحیح و حلالش نباشد، قبول نخواهد بود.
رسول اصغر زاده ، رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی؛ وظایف و اختیارات شورای اسلامی استا ن  آذر بایجان غربی را تشریح کرد

رسول اصغر زاده ، رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی؛ وظایف و اختیارات شورای اسلامی استا ن آذر بایجان غربی را تشریح کرد

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 14 مرداد,1393/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

 

این مقام مسئول  اضافه کرد: برابر اصل هفتم قانون اساسی شوراها ، از جمله شورای استان از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور می باشند . و از طرفی برای اجرای اصل  101  قانون اساسی ، شورای عالی استانها از ترکیب اعضای شورای استانها تشکیل می شود و براساس صراحت اصل  102،  شورای عالی استانها حق دارد در حدود و ظایف و اختیارات خود طرحهایی تهیه و مستقیما یا از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کند و این طرحها باید در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان این مطلب که برای تشکیل شورای عالی استانها ، باید شوراهای استان تشکیل و نمایندگان هر استان به شورای عالی استانها معرفی شوند  افزود: در دوره سوم و چهارم شوراها ، با توجه به تقسیم بندی ذیل شورای اسلامی استان آذربایجان غربی دارای 17 عضو و 3 نفر از این نمایندگان عضو شورای عالی استانها می باشند . از استانهای تا 2 میلیون نفر جمعیت 2 نفر ، استانهای بالای 2 میلیون نفر جمعیت 3 نفر و استان تهران 4 نفر که جمعا 75 نفر می باشد .

 ایشان ادامه داد:شورای اسلامی استان بموجب ماده 11 قانون شوراها و از نمایندگان منتخب شوراهای اسلامی شهرستانهای تابعه انتخاب و معرفی می شوند و براساس ماده 13 در صورت دعوت شورای استان از استاندار یا سایر مسئولین اجرایی مقامات مذکور در جلسات شورا شرکت خواهند نمود .

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر ارومیه : اهم عملکرد شورای اسلامی استان طی تصدی پست ریاست این شورا را تشریح کرد گفت:  طی این مدت سعی بر این بوده است که نسبت به حل وفصل اختلافات شوراهای اسلامی سطح استان که قابل پیگیری قضایی نیست ، اقدامات لازم وموثر به عمل آید . همچنین پیگیری صدور احکام شهرداران منتخب از وزارت محترم کشور و استانداران محترم نیز از دیگر موارد تعاملات و ارتباطات با مدیریت شهری به شمار می رود . درطی 7 سال گذشته نسبت به انتخاب حسابرس و نظارت بر حساب در آمد و هزینه سازمان همیاری شهرداریهای استان نیز اقدام گردیده است . شورای اسلامی استان همه ماهه با حضور یک نفر از مسئولین استانی تشکیل جلسه داده و در این جلسات به موضوع مرتبط با حوزه عملکرد مدیر محترم دعوت شده و ارائه مشکلات و راه حل ها و پیشنهادهای لازم اقدام می نماید. ایجاد وتقویت تعاملات و ارتباط با استاندار محترم و مدیران کل و روسای نهادها و سازمان های استان و همچنین فرمانداران محترم و روسای ادارات شهرستانها با شوراهای اسلامی شهرستانها از دیگر وظایف و اقدامات شورای استان در این مدت به شمار می روند اگر چه تا جامعه آرمانی شورایی فاصله بسیاری داریم لکن با همین بضاعت اندک نیز می توان بسیاری از فاصله ها را کوتاه نمود ومسیر خدمتگزاری را هموار کرد.

اصغرزاده وظایف و اختیارات شورای اسلامی استان را با عنایت به ماده 78 مکرر 1 قانون شوراها این گونه عنوان کرد و افزود:

- بررسی مسائل و مشکلات استان و ارائه پیشنهادهای لازم به منظور رفع تبعیض و توزیع عادلانه امکانات و منابع و جلب همکاری در تهیه برنامه های عمرانی و رفاهی استان به شورای عالی استانها.

- نظارت بر حسن اجراء تصمیمات شورای عالی استانها در محدوده استان .

- ایجاد ارتباط و هماهنگی لازم میان شوراهای شهرستان در محدوده استان و نظارت بر عملکرد آنها

- همکاری با شورای برنامه ریزی و توسعه استان و عضویت رئیس شورای استا در شورای برنامه ریزی و توسعه استان
- تصویب ، اصلاح ، تتمیم و تفریغ بودجه دبیرخانه شورای استان

-   نظارت بر حساب در آمد و هزینه سازمان همیاری شهر داریهای استان با انتخاب حسابرس رسمی  علاوه  بر این موارد عضویت در شورای فرهنگ عمومی ، کارگروه خانواده و بانوان ، کار گروه تجهیز منابع و در آمدهای استان ، نهاد کتابخانه های عمومی استان ، شورای ترافیک ، شورای حمل ونقل وسوخت ، کمیسیون نظارت اصناف استان و سایر مجامع و محافل مربوط از جمله وظایف قانون شورای استان می باشد.                                      

لازم به ذکر است که در طول تشکیل شورای اسلامی استان آذر بایجان غربی  در دوره اول آقای آئین پرست از  (مهاباد) ، دوره دوم آقایان کبیری از (خوی ) و شیروند  از (تکاب ) ریاست شورای اسلامی استان را بر عهده داشته اند.  و 6/5 ساله دوره سوم و یکسال اول دوره چهارم این وظیفه برعهده رسول اصغر زاده  از شورای اسلامی شهر و شهرستان ارومیه بوده است .                                                                                                                                                    

                                                                                                                                   

تعداد نمایش ها (377)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
اخبار بیشتر ...
گزارش تصویری
دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با فرماندار شهرستان ارومیه

دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با فرماندار شهرستان ارومیه

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه،  ظهر امروز اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با حضور در دفتر کاری غلامحسین عماری...
0
راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در ارومیه برگزار شد

به گزارش ارتباطات وامور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه:راهپیمایی روز جهانی قدس با شعار محوری "طوفان الاحرار" باحضور اعضای شورای...
0
دیدار نوروزی با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی

دیدار نوروزی با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی

دیدار نوروزی رییس شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با فرمانده سپاه شهدا و رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی
0
دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

دیدار نوروزی رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه 
0
گزارش تصویری بیشتر ...
گالری ویدئوها
پیوندها

 

نقی کریمی

نقی کریمی

رئیس شورا

نقی کریمی
مرتضی منافی

مرتضی منافی

نایب رئیس

مرتضی منافی
احد یوسفی

احد یوسفی

دبیر اول

احد یوسفی
گلشن نوروزی

گلشن نوروزی

دبیر دوم

گلشن نوروزی
توماج وحید افشار

توماج وحید افشار

سخنگو

توماج وحید افشار
ساسان ابراهیم زاده

ساسان ابراهیم زاده

خزانه دار

ساسان ابراهیم زاده
رسول اصغرزاده

رسول اصغرزاده

عضو

رسول اصغرزاده
حسین پناهی

حسین پناهی

عضو

حسین پناهی
مرتضی پیری

مرتضی پیری

عضو

مرتضی پیری
صادق توکلی مهر

صادق توکلی مهر

عضو

صادق توکلی مهر
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

عضو

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور
روح شهدا صلوات
 
سامانه پیام کوتاه 5000245222
روزنامه
شورا

آمار بازدید
دی ان ان