پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و ‏آله :

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
آرشیو مقالات
جلسه بررسی جداره سازی تاریخی خیابان امام خمینی (ره) و پروسه بخشی آن برگزار شد

جلسه بررسی جداره سازی تاریخی خیابان امام خمینی (ره) و پروسه بخشی آن برگزار شد

نویسنده: آقای نصیرپور/یکشنبه, 08 بهمن,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
جلسه بررسی جداره سازی تاریخی خیابان امام خمینی (ره) و پروسه بخشی آن برگزار شد
جلسه بررسی جداره سازی تاریخی خیابان امام خمینی (ره) و پروسه بخشی آن با حضور مهندس عادل فتاحی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور , دکتر مرتضی پیری ، حسین پناهی ،مهندس محمد خالد حاتمی ،زلفعلی ابراهیمی ، عبدالرحمن نقشین اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه ، دکتر محمد رضا علیزاده امامزاده رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر ارومیه ،اساتید و پژوهشگران دانشگاهها در تاریخ 96/11/4 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ،در این جلسه دکتر محمد رضا علیزاده امامزاده رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم به حضار گفت: امروز موضوع پژوهش یک موضوع بسیار مهم و با ارزش است و با مطالعه و پژوهش می توان به آن چیزی که نیاز جامعه است دست یافت.
دکتر محمد رضا علیزاده امامزاده در ادامه با اشاره به نقش مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه اذعان داشت: مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه با تصویب دوره چهارم شورا و با هدف بررس و مطالعه بر روی پروژه ها و طرح ها راه اندازی شد و در دوره پنجم نیز این مرکز با تشکیل 8 کمیته تخصصی و با دعوت از اساتید و پژوهشگران مطرح استان و دانشگاهها در حال فعالیت است.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش گفت: کسانی که مایل به خدمت برای توسعه شهر ارومیه هستند می توانند طرح ها و نظرات خود را به مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه ارئه نمایند تا با بررسی و مطالعات کارشناسی در راه رسیدن به اهداف کلی ارائه نمایند.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه در جهت استفاده از طرح های کاندیداهای دوره پنجم شورای اسلامی شهر ارومیه از همه این عزیزان دعوت بعمل آورده و امید است با همدلی و همفکری یکدیگر بتوانیم در راستای ارائه خدمات بهینه به شهروندان خدمت کنیم.
دکتر محمد رضا علیزاده امامزاده در ادامه سخنانش با هدف از برگزاری اولین نشست تخصصی با اساتید و پژوهشگران گفت: اولین نشست تخصصی مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه با اساتید و پژوهشگران شهر ارومیه و اعضای شورا در راستای بررسی جداره سازی تاریخی خیابان امام خمینی (ره) و پروسه هویت بخشی آن برگزار شد و در این جلسه نیز هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه و پژوهشگران در راستای نحوه نوسازی و بازسازی آن به ایراد نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین در ادامه گفت: همچنین در این نشست موضوعات شناخت تاریخی و روند رشد و توسعه شهر ارومیه، چگونگی بوجود آمدن بافت و توسعه فضایی کالبدی آن ، بررسی وضعیت بازار تاریخی شهر ارومیه، سیستم شکل گیری آن مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.
وی در ادامه سخنانش اذعان داشت: با توجه به اینکه بازار تاریخی شهر ارومیه یکی از بازارهای ارزشمند کشور محسوب می شود موضوع ساختار معماری و کیفیت ساختمان ها و وضعیت موجود در حوالی آن نیز مورد بررسی قرار گرفت.
در ادامه جلسه مهندس عادل فتاحی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن عرض خیر مقدم گفت: موضوع میراث فرهنگی و گردشگری یکی از مهمترین و اساسی ترین موضوعات روز دنیا است که متاسفانه در کشور ما مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است و در این راستا نیز متاسفانه قدر میراث فرهنگی و تاریخی شهر ارومیه مورد بی توجهی قرار گرفته است.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین در ادامه اذعان داشت: امروز میدان ایالت شهر ارومیه به عنوان هویت شهر شناخته شده است و لذا مسئولان باید توجهات بیشتری به آثار تاریخی و فرهنگی شهر ارومیه داشته باشند.
مهندس عادل فتاحی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: کمیسیون عمران ،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه با توجه به نیازهای امروزی جامعه اقدام به راه اندازی کمیته معماری نموده است و در این راستا نیز این کمیسیون توجه ویژه ای به طرح و المان پروژه میدان امام را دارد و این پروژه یکی از مهمترین پروژه های شهری و سرمایه گذاری شهر ارومیه است که طراحی مدرن آن باید مد نظر کارشناسانه قرار بگیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به مشکل ترافیک شهری علی الخصوص در محدوده هسته مرکزی شهر باید طرح تراموای شهری را هرچه زودتر در جهت کاهش بار ترافیکی اجرایی نمائیم که متاسفانه با توجه به رکود اقتصادی نتوانسته ایم این طرح را اجرائی نمائیم.
مهندس عادل فتاحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه 317 هکتار از شهر ارومیه را بافت های فرسوده تشکیل داده است گفت: قرارداد ساماندهی سیما و منظر شهری با اعتباری بالغ بر 278 میلیون تومان با مشاور طرح منعقد گردیده است و حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می رود با اجرای این طرح شاهد شهری زیبا و مدرن باشیم.
در پایان هریک از اساتید و پژوهشگران طرح های خود را در راستای جداره سازی خیابان امام خمینی (ره) مطرح و ارائه نمودند.
 

تعداد نمایش ها (215)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نقی کریمی

نقی کریمی

رئیس شورا

نقی کریمی
مرتضی منافی

مرتضی منافی

نایب رئیس

مرتضی منافی
احد یوسفی

احد یوسفی

دبیر اول

احد یوسفی
گلشن نوروزی

گلشن نوروزی

دبیر دوم

گلشن نوروزی
توماج وحید افشار

توماج وحید افشار

سخنگو

توماج وحید افشار
ساسان ابراهیم زاده

ساسان ابراهیم زاده

خزانه دار

ساسان ابراهیم زاده
رسول اصغرزاده

رسول اصغرزاده

عضو

رسول اصغرزاده
حسین پناهی

حسین پناهی

عضو

حسین پناهی
مرتضی پیری

مرتضی پیری

عضو

مرتضی پیری
صادق توکلی مهر

صادق توکلی مهر

عضو

صادق توکلی مهر
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

عضو

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور
کانال تلگرامی
آمار بازدید
دی ان ان