پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و ‏آله :

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
آرشیو مقالات
هجدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد

هجدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 10 بهمن,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

هجدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد

هجدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حسین پناهی و با حضور رسول اصغرزاده رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ،مهندس حسین بخشایشی ،حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور اعضای کمیسیون ، مهندس محمد ستارپور مشاور امور خدمات شهری و محیط زیست شورا ، سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه ، کیامهر قائم مقام معاونت معماری و شهرسازی شهرداری ارومیه ، احمدی مدیرعامل شرکت ارکان پدید آب و مجتبی حقیقی دبیر جلسات کمیسیون های شورای اسلامی شهر ارومیه با موضوع طرح مطالعه ،بهینه سازی و بسترسازی رودخانه شهرچای ارومیه و توجه به بحث جذب گردشگری در تازیخ 96/11/7 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ، در این جلسه حسین پناهی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن عرض خیر مقدم به حضار و تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه گفت: امروز موضوع بهینه سازی و بسترسازی رودخانه شهرچای ارومیه یک موضوع بسیار مهم است و لذا باید مطالعات و اجرایی نمودن آن از سوی معاونت خدمات شهری مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

حسین پناهی در ادامه سخنانش با اشاره به موضوع دریاچه تا دریاچه اشاره کرد و افزود: موضوع دریاچه تا دریاچه می تواند یک موضوع بسیار مهم برای جذب گردشگر برای شهر ارومیه باشد و در این راستا نیز اجرای طرح از رودخانه شهرچای تا دریاچه ارومیه و تفرجگاه چی چست و سد شهرچای تا مارمیشو مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و اگر امروز بتوانیم این طرح را در شهر ارومیه اجرایی نمیائیم می توانیم در زمینه جذب گردشگر و توریست و نیز خروج از رکود اقتصادی و رسیدن به درآمدهای پایدارموفق عمل نمائیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه به مبلمان حاشیه رودخانه شهرچای ارومیه گفت: توجه به عملیاتی نمودن طرح دریاچه تا دریاچه و نیز مبلمان حاشیه رودخانه سد شهرچای با هدف اقتصادی و محیط زیستی در دستور کار قرار گیرد و لذا بررسی مشکلات طرح باید از سوی معاونت خدمات شهری و معاونت شهرسازی شهرداری ارومیه در این طرح  انجام و کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست با تمام توان در جهت اجرایی نمودن آن تلاش خواهد کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به موضوع ارومیه 2020 گفت: امروز موضوع ارومیه 2020 شهر بین الملل گردشگری در دستور کار شورای اسلامی شهر ارومیه قرار گرفته است و امید است با همدلی و اتحاد بتوانیم در این راستا اقدامات مهمی را در راستای جذب سرمایه گذاران داخلی ،گردشگری و توریستی با استفاده از این پتانسیل کم نظیر انجام دهیم.

حسین پناهی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: مهمترین دغدغه مسئولان، بحث مدیریت یکپارچه است و بی شک از مدیریت یکپارچه ایجاد نشود در آینده دچار مشکل خواهیم شد که این مدیریت می تواند در اجرایی نمودن این طرح کمک مناسبی بنماید.

وی در ادامه اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های منابع طبیعی ،سدها ، بازارچه های مرزی ، دریاچه ها و رودخانه های می تواند ارومیه را به یکی از شهرهای توریستی منطقه ای تبدیل کند و لذا باید توجهات بیشتری به پتانسیل های موجود شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: یکپارچه سازی منظز شهری و معابر شهری ،ساماندهی و طراحی کارشناسانه پهنه رودخانه شهرچای ،حفظ طبیعت خدادادی می تواند ما را در رساندن به چشم انداز جذب گردشگر یاری نماید و اگر امروز بخواهیم در این زمینه کوتاهی کنیم فردا دچار مسائل و مشکلات اساسی خواهیم شد.

حسن پناهی همچنین با اشاره به موضوع ساخت کشتارگاه جدید صنعتی شهر ارومیه گفت: موضوع صنعتی کردن کشتارگاه جدید شهر ارومیه در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به طور جد پیگیری می شود و با توجه به اینکه پروزه کشتارگاه صنعتی ارومیه جزو نیازهای شهر محسوب می شود باید تلاش کنیم تا این پروزه هرچه سریعتر به اتمام برسد.

گفتنی است که مصوبات پیشنهادی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست به صحن شورای اسلامی شهر ارومیه ارجاع داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود:یکی از دغدغه های مهم و اساسی مدیران شهری ،مدیریت صحیح بر حاشیه و بستر رودخانه و سیما و منظر آن می باشد که غفلت از آن برای مدیران و تصمیم گیران فعلی گناه نابخشودنی و ضرورت مطالعه چنین طرحی را ایجاب می نماید.

حسین پناهی با اشاره به کمک رودخانه مذکور به دریاچه افزود: ایجاد ایستگاههای تخلیه برف در جاهای مختلف و هدایت آبهای سطحی اطراف رودخانه به داخل و جلوگیری از دفع فاضلاب شهر و حاشیه نشینها باید بطور جد در مطالعه طرح مورد توجه واقع شود.

تعداد نمایش ها (183)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نقی کریمی

نقی کریمی

رئیس شورا

نقی کریمی
مرتضی منافی

مرتضی منافی

نایب رئیس

مرتضی منافی
احد یوسفی

احد یوسفی

دبیر اول

احد یوسفی
گلشن نوروزی

گلشن نوروزی

دبیر دوم

گلشن نوروزی
توماج وحید افشار

توماج وحید افشار

سخنگو

توماج وحید افشار
ساسان ابراهیم زاده

ساسان ابراهیم زاده

خزانه دار

ساسان ابراهیم زاده
رسول اصغرزاده

رسول اصغرزاده

عضو

رسول اصغرزاده
حسین پناهی

حسین پناهی

عضو

حسین پناهی
مرتضی پیری

مرتضی پیری

عضو

مرتضی پیری
صادق توکلی مهر

صادق توکلی مهر

عضو

صادق توکلی مهر
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

عضو

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور
کانال تلگرامی
آمار بازدید
دی ان ان