پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و ‏آله :

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
آرشیو مقالات
هفدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد

هفدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 03 بهمن,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
4/0
هفدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد
هفدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حسین پناهی و با حضور حسین بخشایشی و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد خلیل پوراعضاء کمیسیون ،مهندس قدرت حبیب زاده معاون مدیریت بحران استان، مهندس ادهمی کارشناس مدیریت بحران استان، مهندس رحمان نوری دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران فرمانداری ارومیه ،دکتر سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه، مهندس ستارپور مشاور شورا در امور خدمات شهری و محیط زیست شورا ،مهندس مرعشی نماینده نظام مهندسی استان،مهندس شاهین جلیلی مدیر بحران شهرداری ارومیه و مجتبی حقیقی دبیر جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه در تاریخ 96/10/30 با موضوع بررسی نکات بحران و تجهیز آنها در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه حسین پناهی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز یکی از مهمترین برنامه های کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به وقوع حوادث اخیر کشور موضع رسیدگی به نکات حادثه خیز شهر ارومیه در مواقع بحرانی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: هدف از برگزاری جلسات ستاد بحران ،جمع آوری گزارشات و ارائه راهکارهای موثر جهت جلوگیری از هرگونه حوادث در مواقع بحرانی در شهر ارومیه است و امید می رود مسئولین ذیربط با مطالعه گری های موثر بتوانند راهکارهای مناسبی را ارئه نمایند.
حسین پناهی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شهر ارومیه یکی از شهرهای حادثه خیز کشور در مواقع بحرانی است اذعان داشت: شهر ارومیه با وجود بافت های قدیمی و تاریخی یکی از شهرهای حادثه خیز کشور محسوب می شود و اگر امروز در رفع این مضوعات اقدامی انجام نگیر در آینده و در هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی دچار مشکل خواهد شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز باید قبول کنیم که در بحث جلوگیری از بحران نتوانسته ایم اقدامات قابل توجهی در استان و شهر ارومیه انجام دهیم و لذا ضرورت بروز رسانی طرح ها و بازنگری برای حفظ جان شهروندان از مهمترین برنامه ها باید باشد.
وی با تقدیر از طرح دوام و آموزش های لازم از سوی معاونت خدمات شهرداری ارومیه و مدیریت بحران اذعان داشت: امروز بحث آموزش کارکنان دستگاههای اجرایی و شهروندان در زمان وقوع حادثه یکی از مهمترین برنامه های دستگاههای اجرایی و مدیریت بحران است و شهرداری ارومیه با ورود به این بحث اقدامات موثری در مناطق شهری و فرهنگسراها انجام داده است که جا دارد از این اقدام پسندیده آنان تقدیر بعمل آید.
حسین پناهی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه نباید نگاهمان ،نگاه صنفی باشد گفت: موضوع مدیریت بحران یک بگاه همگاهی است و در این راستا مسئولین نباید به این موضوع حساس نگاه صنفی گری داشته باشد و با ایجاد مجموعه های چند منظوره در مناطق می توان بخشی از نیازهای مردم را در مواقع بحرانی جبران کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه از تشکیل کارگروه های تخصصی بحران در مناطق پنجگانه سطح شهر خبر داد و گفت: شهرداری ارومیه در راستای مطالعه گری و ایجاد راهکارهای موثر در مواقع حادثه اقدام به تشکیل کارگروههای تخصصی بحران در مناطق پنجگانه سطح شهر انجام خواهد داد و در این راستا نیز آموزش های لازم را جهت مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی برای شهروندان انجام خواهد داد.
وی همچنین از ایجاد اسکان های موقت و راههای دسترسی آسان در مناطق شهری علی الخصوص پارک جنگلی شهر ارومیه خبر داد و اذعان داشت: شهرداری ارومیه در راستای مقابله با مواقع بحرانی اقدام به ساخت اسکان های موقت در نقاط شهری علی الخصوص در پارک جنگلی شهر ارومیه انجام خواهد داد و در بودجه سال 97 شهرداری ارومیه این موضوع نیز مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.
در ادامه جلسه مهندس حسین بخشایشی دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شناسایی ساختمان های خطر خیز و بافت های فرسوده از مهمترین کارهای کارگروه مدیریت بحران باید باشد و اگر در این خصوص کوتاهی شود در آینده دچار مشکل خواهیم شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساخت مجموعه های ورزشی در مناطق شهری جهت اسکان شهروندان در مواقع بحرانی اذعان داشت: ساخت مجموعه های چند منظوره ورزشی برای استفاده شهروندان در مواقع بحرانی از ضروریات مهم برای مدیرت بحران است و در این راستا نیز شهرداری ارومیه اقداماتی انجام خواهد داد.
مهندس حسین بخشایشی از ایجاد بانک اطلاعاتی بحران شهر ارومیه خبر داد و گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی بحران شهر ارومیه یکی از مهمترین برنامه های مدیریت بحران استان باید باشد و در این راستا نیز با شناسایی مناطق حادثه خیز و بافت های فرسوده می توان در واقع بحرانی موثر واقع شد و در کنار آن مقوله آموزش نیز نباید فراموش شود.
دبیر شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با اشاره به آموزش نیروهای تخصصی در مواقع بحران خبر داد و افزود: امروز مقوله آموزش یک موضوع بسیار مهم و موثر است و در این راستا باید به فکر آموزش نیروهای متخصص در مواقع بحرانی باشیم.
*** مصوبات پیشنهادی کمیسیون بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* مصوبه یک : مقرر گردید شهرداری ارومیه تمهیدات لازم را در تمامی مناطق شهرداری کارگروه های شناسایی مناطق و بناهای مختلف آسیب پذیر با کاربریهای مختلف جهت صدور اخطارهای لازم و اقدامات مقتضی جهت مقاوم سازی برابر قوانین شهرداری اتخاذ و نتیجه اقدامات انجام شده را جهت استحضار اعضای محترم به شورای اسلامی شهر ارجاع نماید .
* مصوبه دو : مقرر گردید شهرداری ارومیه ضمن ایجاد سالن های چند منظوره ورزشی که قابلیت اسکان موقت شهروندان را در مواقع بحرانی دارا باشد اقدام لازم را در اسرع زمان جهت احداث سالن های پشتیبانی جهت جمع آوری تدارکات لازم و امداد اولیه انجام دهد .
* مصوبه سه : مقرر گردید شهرداری ارومیه با توجه به لزوم تمرین و ممارست جهت مشخص شده موانع ، مشکلات و خلاء های موجود در مواقع بحرانی اقدامات لازم را جهت ادامه طرح دوام و آموزشهای کارکنان شهرداری را در دستور کار خود قرار دهد .
* مصوبه چهار : مقرر گردید شهرداری ارومیه ضمن ارائه گزارشی کامل از آخرین آمار تجهیزات شهرداری در بخش امداد و نجات برنامه ریزی لازم را جهت نوسازی و توسعه اقلام و دستگاههای شهرداری در بودجه سال 1397 را اتخاذ نماید .
* مصوبه پنج : مقرر گردید شهرداری ارومیه ضمن اتخاذ تدابیر لازم جهت توسعه پارک جنگی و اصلاح و ایجاد راههای دسترسی مختلف زمینه اسکان موقت شهروندان را در مواقع بحرانی در این محل ایجاد نماید .

تعداد نمایش ها (211)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نقی کریمی

نقی کریمی

رئیس شورا

نقی کریمی
مرتضی منافی

مرتضی منافی

نایب رئیس

مرتضی منافی
احد یوسفی

احد یوسفی

دبیر اول

احد یوسفی
گلشن نوروزی

گلشن نوروزی

دبیر دوم

گلشن نوروزی
توماج وحید افشار

توماج وحید افشار

سخنگو

توماج وحید افشار
ساسان ابراهیم زاده

ساسان ابراهیم زاده

خزانه دار

ساسان ابراهیم زاده
رسول اصغرزاده

رسول اصغرزاده

عضو

رسول اصغرزاده
حسین پناهی

حسین پناهی

عضو

حسین پناهی
مرتضی پیری

مرتضی پیری

عضو

مرتضی پیری
صادق توکلی مهر

صادق توکلی مهر

عضو

صادق توکلی مهر
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

عضو

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور
کانال تلگرامی
آمار بازدید
دی ان ان