پيامبر صلى‏ الله‏ عليه‏ و ‏آله :

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
آرشیو مقالات
پانزدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد

پانزدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 18 دی,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
پانزدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد
پانزدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حسین پناهی و با حضور مهندس حسین بخشایشی عضو کمیسیون،مهندس محمد ستارپور مشاور شورا در امور خدمات شهری و محیط زیست ،دکتر سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه ، مهندس جلیلی مدیر بحران شهرداری ارومیه در تاریخ 16/10/96 با موضوع آموزش،شناسایی و مدیریت بحران در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ،در این جلسه حسین پناهی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با تبریک و تسلیت شهادت سه تن از سربازان گمنام امام زمان (عج) ،تبریک روز بسیج دانشجویی و تبریک انتصاب مهندس محمد ستارپور بعنوان مشاور شورا در امور خدمات شهری و محیط زیست گفت: با توجه به اینکه مهندس محمد ستارپور بعنوان یکی از نیروهای ارزشی و با تجربه دوره چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه و شهرداری بوده اند لذا بر این صلاح دانستیم تا از ظرفیت ها و پتانسیل های ایشان در امور شهری استفاده و از توانمندی های وی در جهت رفع موانع موجود کارسازی نمائیم و امید است وجود ایشان در کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست مایه خیر و برکت در راستای توسعه شهری شود.
حسن پناهی در ادامه سخنانش همچنین با اشاره به وجود زلزله های اخیر در کشور و نیز شناسایی مناطق زلزله خیز شهر ارومیه اذعان داشت: با توجه به وجود زلزله های اخیر در کشور و شهر ارومیه لازم است تدابیر لازم و اساسی در راستای آموزش،شناسایی مناطق زلزله خیز شهر علی الخصوص مناطق بافت فرسوده شهری و نیز جلوگیری از بحران را در دستور کار قرار دهیم و این حوادث اخیر را بعنوان یک تهدید جدی برای شهر ارومیه تلقی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: امروز با توجه به بحران گسل زلزله در کشور هر فرد باید در زمان خود نقش بسزایی در مدیریت بحران داشته باشد و اگر نتوانیم با نگاه کلی به بحث مدیریت بحران داشته باشیم در آینده و در هنگام وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی دچار مشکل خواهیم شد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ایجاد آمار و اطلاعات کارشناسانه و تخصصی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه یک امر ضرروی و اساسی است و در کنار آن نیز باید توجه بیشتری به موضوع ساخت و سازهای استاندارد و استحکام بخشی ساختمانها داشته باشیم.
حسین پناهی همچنین در ادامه سخنانش اذعان داشت: مدیریت بحران شهرداری ارومیه در راستای ایجاد مکان های امن و جاپناه برای مردم در هنگام وقوع حوادث باید تلاش بیشتری انجام داد تا در آینده دچار مشکل و به دنبال مکان امن نباشیم و مردم را با آگاه سازی به مکانهای معین شده هدایت نمود.
وی همچنین افزود: اتخاذ سیاست های لازم برای جلوگیری از حوادث و نیز شناسایی ورزشگاههای چند منظوره و ایجاد سالنهای مورد نیاز چند منظوره برای مردم در زمان وقوع حوادث از مهمترین اولویت های کاری مدیریت بحران و معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه باشد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه از راه اندازی دفتر مدیریت بحران در مناطق شهری خبر داد و گفت: در راستای شناسایی و آموزش شهروندان در زمان وقوع حوادث و ارائه خدمات به شهروندان ،معاونت خدمات شهری و مدیریت بحران شهرداری ارومیه اقدام به راه اندازی دفاتر مدیریت بحران در مناطق شهری نموده است و در این راستا نیز با برگزاری کلاسهای آموزشی تحت عنوان طرح دوام اقداماتی انجام داده است که جا دارد از تلاشهای آنان تقدیر و تشکر نمائیم.
حسین پناهی در ادامه با اشاره به اینکه اگر امروز آموزش های لازم و مانور در بحث زلزله و حوادث طبیعی و غیرطبیعی اظهار داشت: امروزه در کشورهای پیشرفته موضوع جلوگیری و مقابله با زلزله یک موضوع جهانی و اساسی محسوب می شود و اگر در کشور و استان آذربایجان غربی به موضوع آموزش و مانور و بروز رسانی طرحهای موجود مدیریت بحران توجه نکنیم در آینده دچار مشکلات خواهیم شد و لذا باید طرح خود اتکایی را باید در اولویت کاری قرار دهیم.
وی از تخصیص بودجه لازم برای مدیریت بحران شهرداری ارومیه در سال 97 خبر داد و گفت: تخصیص بودجه لازم برای مدیریت بحران در سال 97 مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در این راستا نیز بانک اطلاعاتی مناطق حادثه خیز شهر ارومیه نیز تهیه خواهد شد.
گفتنی است که مصوبات پیشنهادی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست به صحن شورای اسلامی شهر ارومیه ارجاع داده شد.
 

تعداد نمایش ها (196)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

برای دادن نظر لطفا وارد شوید و یا ثبت نام کنید

نقی کریمی

نقی کریمی

رئیس شورا

نقی کریمی
مرتضی منافی

مرتضی منافی

نایب رئیس

مرتضی منافی
احد یوسفی

احد یوسفی

دبیر اول

احد یوسفی
گلشن نوروزی

گلشن نوروزی

دبیر دوم

گلشن نوروزی
توماج وحید افشار

توماج وحید افشار

سخنگو

توماج وحید افشار
ساسان ابراهیم زاده

ساسان ابراهیم زاده

خزانه دار

ساسان ابراهیم زاده
رسول اصغرزاده

رسول اصغرزاده

عضو

رسول اصغرزاده
حسین پناهی

حسین پناهی

عضو

حسین پناهی
مرتضی پیری

مرتضی پیری

عضو

مرتضی پیری
صادق توکلی مهر

صادق توکلی مهر

عضو

صادق توکلی مهر
حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور

عضو

حجت الاسلام والمسلمین محمد خلیل پور
کانال تلگرامی
آمار بازدید
دی ان ان