:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه امروز صحن شورا گفت:

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه امروز صحن شورا گفت:

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 19 خرداد,1399/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه امروز صحن شورا گفت:

💠پهلوانی در ایران از خصلت های ماندگار و دیرین است و ریشه در باورهای اسلامی ما دارد/ صنایع دستی، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است


دکتر علیزاده امامزاده رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با تبریک 17 شوال، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: 17 شوال سال پنجم هجرت در جنگ خندق، نماد اسوه جوانمردی و شجاعت سپاه اسلام، حضرت امیرمومنان علی (ع)، نماد شرک و بت پرستی یعنی عمر بن عبدود را به خاک مذلت نشاند. 
🔸به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ، وی که در جلسه امروز صحن شورا سخن می گفت با اشاره به 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای اظهار داشت: کشتن نفس اماره و تلاش برای رضای خدا در راه دین سبب شد مولای متقیان امام علی (ع) نماد بزرگی و جوانمردی دنیا باشد و 17 شوال هر سال، روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شود.
دکتر علیزاده امامزاده در ادامه سخنانش افزود: پهلوانی در ایران از خصلت های ماندگار و دیرین است و ریشه در باورهای اسلامی ما نیز دارد و نام پهلوانان بسیاری در تاریخ این سرزمین ثبت گردیده است. سزاوار است به ورزش های باستانی در شهرها پرداخته شود و نهادهای ذیربط نسبت به تقویت فرهنگ پهلوانی و سیره امیر مومنان و تقویت جایگاه ورزش های زورخانه ای و سرمایه گذاری در این خصوص اهتمام جدی صورت پذیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن تبریک 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی گفت: یکی از خصوصیات صنایع دستی این است که این صنعت حاصل روح ملت ها و آئین فرهنگ ملی کشورهاست که به سادگی با رجوع به آمار صنایع دستی کشورها به روحیه مردم آن کشورها می توان پی برد، بنابراین صنایع دستی تنها یک کالا برای مبادله نیست، بلکه خصوصیات فرهنگی و ویژگی های اقوام از طریق صنایع دستی مبادله و معرفی می‏شود و نوعی ارتباط را ایجاد میکند برای بهتر شدن صنعت صنایع دستی باید سرمایه گذاری بیشتری دراین زمینه انجام شود. صنایع دستی می تواند در صورت سرمایه گذاری بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند.
دکتر علیزاده امامزاده گفت: صنایع دستی، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است و در روزگاران کهن، به‏ عنوان صنعت تمام عیار عهد خویش حضور داشته است. صنایع دستی، سفیران فرهنگی یک قوم و قبیله اند که هیچ گاه از گزارش پیام خود دست نمی‏ کشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: توجه به این صنعت در حال حاضر، نه تنها ما را با گذشته مردمان در هر منطقه پیوند می دهد، که در حد مقدور می‏ تواند ما را در همان جوّ و محیطی قرار دهد که انسانِ ماشین زده امروز از آن جدا مانده است.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بیستم خرداد روز جهانی صنایع دستی را به هنرمندان چیره دست شهر ارومیه و تولیدکنندگان، حمایت کنندگان و سرمایه گذاران این عرصه تبریک می گویم و آرزومند رونق روزافزون صنایع دستی و هنرهای بومی شهر و کشورمان هستم که آثاری ماندگار و هویت بخش و یادگار آبا و اجدادی ما هستند و از دستگاه های دخیل در این حوزه درخواست دارم حمایت های مادی و معنوی لازم را از خالقان این آثار و هنر این مرز و بوم به عمل آورند.

تعداد نمایش ها (59)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان