:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 23 دی,1399/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

 باید ترتیبی اتخاذ شود تا از توسعه افقی شهر جلوگیری و به سمت عمومی و بلند مرتبه سازی رفت.

مهندس عادل فتاحی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن خیر مقدم حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید سلمان ذاکر نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی ،  مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان ، مسوولان استانی و شهری گفت؛ شورای اسلامی شهر ارومیه بعنوان پارلمان محلی برای رفع نیازها و خدمت در همه حوزه های مدیریت شهری نه فقط برای تصمیم گیری در حوزه شهرداری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ، وی در ادامه سخنانش اذعان داشت؛ شهر ارومیه با جمعیت حدود ۸۰۰ هزار نفر با مساحتی حدود ۱۱ هزار هکتار باید ترتیبی اتخاذ شود تا از توسعه افقی به سمت توسعه عمودی و بلند مرتبه سازی که نیاز شهروندان است تامین گردد.

مهندس عادل فتاحی گفت؛ طبق قانون شهرداری‌های کشور مصوبه ۱۳۳۴ بایستی همه طرح های تفصیلی شهری به تایید و تصویب انجمن شهر برسد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: متأسفانه قانون ابلاغ محدوده بافت های تاریخی بدون اطلاع ( مقام عالی استان ، مدیران شهری و اداره کل راه و شهرسازی ، شورای اسلامی شهر و شهرداری ) و بدون توجه به اقدامات انجام شده و حقوق  مکتسبه عدم احیای بافت و استفاده از تشریفات ساخت و ساز شده تاکنون هنوز ضوابط و دستورالعمل مربوطه ابلاغ نشده است.

مهندس عادل فتاحی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت؛ در شرایطی که در دوره دوم شورا بعلت سپری شدن حدود یک دهه از طرح تفصیلی مطالعات طرح شارمند بلند مرتبه سازی و یک طبقه مصوبه شورا اسلامی شهر مجوز نه طبقه در بلوار باهنر صادر گردید و اکنون در طرح تفصیلی ۶ طبقه قابل اجرا است تکلیف خط آسمان و جداره خیابان و سیما و منظر شهر و وضعیت آشفتگی ارتفاع و نمای ساختمان چگونه خواهد بود.
وی در ادامه اظهار داشت: یک سری از موارد کمیسیون ماده پنج علیرغم واگذاری سهم دولت متاسفانه مشاور سهم مالک با عنوان سرانه خدمات شهری پیشنهاد نموده که مشکلاتی برای مدیریت شهری و شهرداری ایجاد نموده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه گفت؛ مشکلات اجرای شبکه معابر در بافت تاریخی و فرسوده علیرغم اجرای کردن حدود هشتاد درصد پلاک مانند ادامه خیابان سرداران حد فاصل خیابان امام تا شهید باکری و مجوز های صادره و حقوق مکتسبه شهروندی و اعتراض ساکنین محله در بلاتکلیفی می باشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: مشکلات طراحی اراضی پادگان لشکر ۶۴ با انتظارات چهار دهه شهروندان و اکثریت شبکه معابر داخل پادگان بصورت پیاده راه و پیاده گذر طراحی و هیچ مشکل ترافیکی پیرامون و محدوده ۷۳ هکتاری پادگان را تامین نخواهد کرد و در آینده خود یک معضل خواهد بود.
وی در ادامه اذعان داشت: دستور العمل جدید سازمان نظام مهندسی و ابلاغیه اداره کل راه و شهرسازی استان و سطح اشغال و طبقات ابلاغی هم خوانی و هماهنگی با احداث های قبلی نداشته و یک نوع مغایرت و ناهماهنگی ایجاد می کند،  یک نکته بسیار مهم و پراهمیت که مدتی است در شهر بعنوان یک عرف و قانون تبدیل شده است بحث رضایت همسایه در پیشروی و یا طبقات هیچگونه وجاهت قانونی نداشته و دستگاه های نظارتی بایستی این موضوع را مدیریت کنند نه همسایه با دریافت وجه از همسایه رضایتمندی اعلام کند.

مهندس عادل فتاحی گفت: بنده فکر می کردم با وجود مجریان ذیصلاح دیگر شاهد تخلفات ساختمانی نخواهیم بود ولی متاسفانه طرح مجریان نیز خود عاملی بر تخلفات ساختمانی شده است.

وی در ادامه افزود: بحث دو نقشه بودن در سازمان نظام مهندسی باید منتفی شود ، یک نقشه برای اخذ پروانه و یک نقشه برداری برای اجرایی کردن ساختمان‌ها باید حذف شود .

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت؛ ادارات متولی بایستی در یک مهلت قانونی نسبت تملک کاربری های آموزشی ، بهداشت درمان و ورزشی و ... تعیین تکلیف کنند در غیر اینصورت برابر ماده واحده شهرداری می تواند نسبت به صدور مجوز اقدام نماید.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: شهرک والدین شاهد که اکثریت آن از خانواده های معظم شهدا می باشند با گذشت چند دهه با وجود طی مراحل قانونی و واگذاری زمین متاسفانه بعلت معارض مالک اقدام به توقف عملیات از مراجع قضایی نموده و مشکلات زیادی را برای شهروندان و ساکنان این شهرک ایجاد نموده است ، از استاندار محترم ، اداره کل راه و شهرسازی و شورای اسلامی شهر و شهردار درخواست حل مشکل شهروندان را درخواست می نمایم.

وی همچنین با اشاره به اعتراض کسبه و بازاریان در راه اندازی طرح میدان امام و شبکه های معابر اطراف آن در کنار  یکی از بناهای میراثی ثبت شده ( مسجد جامع) ارومیه درخواست تعیین و تکلیف و مدیریت طرح میدان امام شد.

مهندس عادل فتاحی همچنین گفت: شهرداری برای یک سری ساختمان ها برگ مفاصا حساب و گواهی استعلام صادر نموده است علیرغم حقوق مکتسبه مجددا کاربری غیرمسکونی اعلام شده است.

تعداد نمایش ها (39)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان