:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
سخنان حسین بخشایشی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه  صحن شورا

سخنان حسین بخشایشی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه  صحن شورا

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 21 مهر,1399/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

 سخنان حسین بخشایشی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه  صحن شورا

حسین بخشایشی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه  صحن شورا ضمن تسلیت اربعین حسینی گفت: اربعین سید و سالار شهیدان را تسلیت می گوییم و امسال با اندوه بسیار به دلیل شیوع بیماری کرونا، حسرت پیاده روی کربلا در دل شیعیان برجا ماند. باشد که شرایط کنونی بهبود بیابد. آرزوی زیارت اباعبداله الحسین (ع) در دنیا و شفاعت آن حضرت را در آخرت طلب می نماییم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ، وی ضمن تسلیت درگذشت استاد محمد رضا شجریان اذعان داشت: درگذشت استاد محمدرضا شجریان، هنرمند موسیقی و آواز ایران و خالق مناجات ربنا که بیش از نیم قرن صاحب درجات والای هنری بودند، به خانواده محترم ایشان، مردم عزیز و دوستداران هنر این سرزمین تسلیت می گوییم و شادی روحش را از خداوند منان مسألت می‏نماییم.

حسین بخشایشی همچنین در ادامه سخنانش با اشاره به وضعیت بحرانی بیماری کرونا گفت: دکتر جواد آقازاده رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در اظهارات هفته پیش خود بیان نمود: در موج جدید بیماری در استان، تعداد بیماران و تعداد بستری‌ها به شدت افزایش یافته و این بار تعداد بستری‌ها در شهر ارومیه بسیار بالا است و با تاکید بر اینکه اکنون شرایط جنگی است و همه باید کمک کنند تا مشکلات موجود را رفع کنیم، اضافه کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته، بیمارستان‌های دولتی غیر دانشگاهی و بیمارستان‌های خصوصی در مبارزه با کرونا در کنار دانشگاه قرار گرفته و با پذیرش و درمان این بیماران، به مردم در امر مقابله با کرونا یاری می‌کنند. 
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین اذعان داشت: شورای اسلامی شهر ارومیه نیز این درخواست را از شهروندان دارد که تمامی دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت فرمایند و حتی المقدور در صورت عدم ضرورت از خانه خارج نشوند تا این بحران گسترده موجب مرگ عزیزانمان نگردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع مناقشه قره باغ گفت: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌المللی اظهار داشتند ‌که ما به یک ‌سری مبانی معقول و منطقی معتقدیم و یکی از آن‌ مبانی این است که ما به «تمامیت ارضی» همه کشورها احترام می‌گذاریم و این یکی از اصول منشور ملل متحد است و ما هم به‌عنوان یکی از اعضای سازمان ملل به این اصل اصرار داریم، به‌ویژه آن‌که این دو کشور درگیر از همسایگان شمالی ما هستند، در این مورد خاک کشوری به‌دست کشور دیگری اشغال شده است. بخش‌هایی در جنوب جمهوری آذربایجان، حدود 7  شهر، توسط ارمنستان اشغال شده است، در این مورد 4 قطعنامه در سازمان ملل تصویب شده است که همه این‌ها ملزم می‌کند ارامنه‌ای که این بخش‌ها از خاک آذربایجان را اشغال کرده‌اند آنجا را ترک کنند و به مرزهای بین‌المللی برگردند. همه ما که عضو سازمان ملل هستیم باید به این اصول گردن بنهیم. همان‌طور که ما با اشغال خاک فلسطین توسط رژیم صهیونیستی مخالفیم، این‌جا نیز همان موضع را داریم.
حسین بخشایشی گفت: مسئله بعدی آن است که راه‌حل این کار به هیچ وجه نظامی نیست، بلکه باید از طریق سیاسی حل شود، لذا ما بر هر اقدام نظامی از طرف هر که باشد مخالفیم؛ چرا که بازنده این جنگ مردم هستند به‌خصوص این‌که در این اواخر مناطق مسکونی نیز بمباران می‌شود. این جنگ خلاف مصالح مردم دو کشور و خلاف امنیت منطقه است.
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش با اشاره به مسأله نان در ارومیه افزود: در ارتباط با مسائل پیش آمده هفته گذشته در خصوص نان با استناد به صحبت های فرماندار محترم ارومیه مشکلی در تأمین نان و آرد در شهرستان وجود ندارد و سهمیه آرد نانوایی‌ها تغییری نیافته و تنها افزایش قیمت آرد در بازار آزاد و جو روانی موجب بروز مشکل در این بخش شده است. همچنین سهمیه آرد نانوایی‌ها نه تنها افزایش یافته است، بلکه در صورت درخواست آرد اضافی نیز امکان افزایش سهمیه وجود دارد و برای حل مشکل کمبود نان ۲۴ نانوایی ارومیه ۲ شیفته شده‌اند.

تعداد نمایش ها (110)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان