:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
موزه "مجاهدت‌های خاموش" ارومیه راه‌اندازی می‌شود

موزه "مجاهدت‌های خاموش" ارومیه راه‌اندازی می‌شود

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 31 اردیبهشت,1398/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

موزه "مجاهدت‌های خاموش" ارومیه راه‌اندازی می‌شود

عضو شورای شهر ارومیه گفت: موزه "مجاهدت‌های خاموش" ارومیه باهدف نمایش ایثارگری‌های دوران انقلاب در محل ساختمان سابق صدا و سیمای آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه : رسول اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح روند سامان بخشی به ساختمان قدیمی‌ترین ساختمان تلویزیون محلی در ارومیه اظهار داشت: از چند سال پیش شهرداری ارومیه با هدف بهسازی و استفاده مطلوب از این مجموعه که شامل سه ساختمان مجزا با عناوین کلاه فرنگی، پخش رنگی و ساختمان اداری است وارد تعامل با صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی شد و این مجموعه را تملک کرد.

وی افزود: این مجموعه می‌توانست به عنوان یک پیوست برای طرح بزرگ یادمان شهید باکری در جوار باغ رضوان ارومیه نیز مطرح باشد اما به دلایل قوانین و مقرراتی که وجود دارد در نهایت تصمیم بر این گرفته شد تا از این فضا به عنوان یک مجموعه فرهنگی و با حفظ ساختار موجود استفاده شود.

اصغرزاده گفت: مجموعه مدیریت شهری و دیگر دست‌اندرکاران مرتبط به این موضوع تصمیم گرفته‌اند از این ساختمان‌ها که ثبت ملی هم شده‌اند به عنوان یک موزه بهره‌برداری شود و عنوان موزه مجاهدت‌های خاموش برای آن برگزیده شده و مقرر است در این چارچوب ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و سربازان گمنام امام زمان در طول 40 سال اخیر به نمایش عموم در آید.

وی افزود: موزه مجاهدت‌های خاموش در صورت لحاظ ویژگی‌های موزه‌ای عمومی در آثار به نمایش گذاشته شده می‌تواند به یک ظرفیت جدید گردشگری در شهر ارومیه بدل شود ضمن آنکه وجود چنین موزه‌ای خواهد توانست اهمیت ایثارگری‌ها و رشادت‌هایی که در دهه‌های اخیر در این خطه از کشور اتفاق افتاده را بیش از پیش روشن کند.

 

تعداد نمایش ها (226)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان