:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
نطق پیش از دستور جلسه امروز دکتر حسین بخشایشی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه

نطق پیش از دستور جلسه امروز دکتر حسین بخشایشی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 19 تیر,1400/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

🔻 نطق پیش از دستور جلسه امروز دکتر حسین بخشایشی رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه

🔻رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه امروز صحن شورا و در نطق پیش از دستور جلسه گفت: زلزله نسبتاً شدیدی  به قدرت 5 ریشتر روز گذشته شهرستان نقده را لرزاند و خساراتی به این منطقه وارد کرده است. انشاءاله که منجر به تلفات و خسارات سنگین نگردیده باشد و دفع بلا گردد. وی گفت: آرزومندیم مجروحان حادثه هر چه سریعتر بهبودی کامل  بیایند و خسارات وارده نیز که ظاهراً به مناطق روستایی این شهرستان آسیب وارده کرده، با کمک مردم و دستگاه های مسئول جبران گردد. از خداوند متعال برای مردم شریف این شهرستان آرزوی سلامتی داریم و شورای اسلامی شهر و شهرداری ارومیه نیز آمادگی خود را برای هر نوع کمک رسانی در صورت نیاز اعلام می دارد.

🔻رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش اذعان داشت: 20 تیر ماه مصادف با 30 ذی القعده روز شهادت امام محمد تقی (ع) جواد الائمه است. شهادت آن امام همام را به تمامی مسلمانان و شیعیان تسلیت عرض می نماییم و آرزوی زیارت و شفاعت آن حضرت را از خداوند بزرگ طلب داریم. 
نقل است که شیعیان پس از شهادت امام علی ابن موسی الرضا با توجه به سن کم ابن الرضا در زمینه امامت ایشان به یقین نرسیده بودند، ولی با پاسخ های صریح و روشن علمی امام به پرسش های تمام دانشمندان اسلامی در آن زمان و طرح مسئله های علمی جدید و مبارزه روشنگرانه با فرقه های ضاله، چیزی نگذشت که درستی این جمله پدر بزرگوارشان امام رضا (ع) بر همگان ثابت شد که فرموده بود: ما خاندانی هستیم که کوچک تران ما، مو به مو از بزرگانمان ارث می برند.

🔻 وی گفت: ام فضل، دختر مأمون با تحریک عوامل معتصم، دانه های انگور را زهرآگین ساخت و از این راه، امام جواد (ع) را مسموم کرد. چون رنگ چهره امام با کارگر شدن سم، تغییر کرد، ام فضل، پشیمان گریست و آه و ناله سرداد. امام جواد(ع) به او گفت: «برای چه گریه می کنی؟ به خدا که پروردگار، تو را به فقری جبران ناپذیر و گرفتاری پایان ناپذیر دچار خواهد ساخت!» چندی بعد آنگاه که همه، جای خالی ماه مدینه را در بغداد حس می کردند، قاتل امام با همان وضع اسف باری که امام از آن خبر داده بود، مرد.

تعداد نمایش ها (108)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان