:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد:

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد:

نویسنده: اسماعیل بهار/پنجشنبه, 04 مرداد,1403/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
3/0

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد:

 لزوم آشنایی با تاریخ و هویت شهر ارومیه در مدارس/ بافت تاریخی هویت و شناسنامه شهر است

 به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، مرتضی منافی در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر که با دستور جلسه بررسی تبیین و جانمایی گذرهای بافت تاریخی شهر ارومیه و سیر تحول و مقایسه تطبیقی آنها در سده اخیر در راستای احیاء و بازسازی برگزار شد با اشاره بر لزوم آشنایی تاریخ و هویت شهر ارومیه در مدارس  گفت: دستگاه های متولی و دغدغه مند در احیاء و بازسازی اماکن تاریخی شهر با همکاری مجموعه مدیریت شهری جلساتی را با اداره کل آموزش پرورش مبنی بر آموزش و آشنایی با تاریخ و هویت و اماکن و ابنیه های تاریخی برای دانش آموزان را در دستور کار خود قرار دهند. 

وی با اشاره به ضرورت حفظ تاریخ و هویت شهر افزود : بافت تاریخی هر شهر  همان برند و شناسنامه شهر بوده و وظیفه همگان حفظ  و احیاء این تاریخ و انتقال آن بدون دستخوش و تحریف به نوجوانان و جوانان در زمان حال و آینده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر در بخشی از سخنان خود با اشاره به افزایش میل و رغبت شهروندان به تاریخ و هویت شهر بیان کرد : با گذشت زمان و علاقمندی شهروندان به تاریخ و هویت و اماکن تاریخی شهر ارومیه، می توان با استفاده از بستر های فضای مجازی و رسانه ای در بیشتر شناساندن این اماکن تاریخی شهر نهایت استفاده را کرد.

وی اظهار کرد : نصب تابلو های تاریخی در محله های قدیمی شهر ارومیه در ادوار گذشته  شورا در رابطه با معرفی تاریخ و هویت شهر ارومیه کاری ارزشمند و قابل تقدیر بوده ولی میتوانیم اطلاعات جامعی از چرایی نام گذاری و ... محله ها به سمع و بصر شهروندان برسانیم.

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا در پایان خاطرشان کرد : جا دارد از زحمات سرپرست، همکاران و محققان شاغل در بنیاد ایران شناسی  استان آذربایجان غربی در راستای مطالعات و پژوهشهایی که در راستای شناسایی و تکمیل اطلاعات تاریخی شهر ارومیه اقدامات پر ارزش داشته اند تقدیر و تشکر کنم.

تعداد نمایش ها (48)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان