:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
اعضا شورای اسلامی شهر ارومیه به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد پیامی صادر کردند. در این پیام آمده است:

اعضا شورای اسلامی شهر ارومیه به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد پیامی صادر کردند. در این پیام آمده است:

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 13 خرداد,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
5/0

اعضا شورای اسلامی شهر ارومیه به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد پیامی صادر کردند. در این پیام آمده است:

 بسمه تعالی

چهاردهم و پانزدهم خردادماه به عنوان دو روز بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر کشورمان مطرح بوده که برای آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی ایامی توأم با حزن و اندوهی پایان ناپذیر است.

در آستانه 14 خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) هستیم. حضرت امام (ره) یکی از مصادیق بارز رهبری سیاسی جهان معاصر هستند که در طول سال ها رهبری خویش تأثیر شگرفی بر اراده  ملت های منطقه و جهان اسلام داشتند. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی سال گذشته رحلت امام، یکی از بارزترین ویژگی های امام راحل را اینگونه بیان فرمودند: «مسئله‌ رعایت حال ضعفا و اصرار بر عدالت اقتصادی ــ عدالت اقتصادیِ بالخصوص ــ در کنار تولید ثروت؛ هم تولید ثروت مجاز است، هم حتماً بایستی عدالت در کشور رعایت بشود و حال ضعفا مورد رعایت قرار بگیرد؛ هم نفی ظلم، هم نفی انظلام، ظلم‌پذیری. به عنوان یک حکومت، به عنوان یک دولت به دولتهای دیگر، به ملّتهای دیگر، نه ظلم میکنیم و نه از آنها ظلم میپذیریم؛ هم زور نمیگوییم، هم تسلیم زور نمیشویم؛ هم علم و دانش را و اقتصاد کشور را تقویت میکنیم، هم دفاع کشور را تقویت میکنیم؛ یعنی این جور نیست که فقط به فکر اقتصاد باشیم، از دفاع کشور و امنیّت کشور غافل بمانیم؛ عکسش هم همین جور. هم انسجام و وحدت ملّی باید رعایت بشود، هم تنوّع آراء و گرایشهای مختلف سیاسی باید به رسمیّت پذیرفته بشود؛ این هم یک دوگانه‌ی دیگر. هم تقوا و طهارت مسئولان لازم است، هم کارشناسی و کاربلدی مسئولان لازم است؛ تعهّد و تخصّص در کنار هم. ببینید، اینها دوگانه‌هایی است که کسانی در اوّل انقلاب یا پیش از انقلاب سعی میکردند که اینها را در مقابل هم قرار بدهند، امام این دوگانه‌ها را هماهنگ کرد، همساز کرد، در کنار هم قرار داد. اینها خصوصیّات مکتب امام است».

«روز 15 خرداد در تهران و قم حکومت نظامی برقرار شد، اما علیرغم آن، روزهای بعد نیز تظاهرات وسیعی برپا بود که در هر مورد به درگیری خونین انجامید.
پانزده خرداد 42 مبدأ انقلاب اسلامی مردم ایران بود. شاه دو روز بعد از نهضت 15 خرداد، قیام مردم را بلوا و اقدامی وحشیانه، و نتیجه اتحاد ارتجاع سرخ و سیاه نامید و سعی کرد تا آن را به خارج از مرزها و کسانی همچون جمال عبدالناصر نسبت دهد».
15 خرداد برگ خونینی در تقویم انقلاب اسلامی ایران شد و اتحاد ملت را برای وقایع بعدی انسجام بخشید.

اینجانبان اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) را به مردم شریف ارومیه تسلیت می گوییم و بر روح پرفتوح و ملکوتی امام امت، سلام و درود می فرستیم و 15خرداد ، روز سرمنشأ انقلاب اسلامی ایران را گرامی می داریم و بر روح شهدای این واقعه خونین درود و فاتحه نثار می کنیم.

شورای اسلامی شهر ارومیه

تعداد نمایش ها (10)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان