:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
افزایش  المانهای مرتبط با فرهنگ ، تاریخ و اصول معماری و شهر ساری در معابر شهر

افزایش المانهای مرتبط با فرهنگ ، تاریخ و اصول معماری و شهر ساری در معابر شهر

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 02 دی,1394/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

 

برگزاری جلسه کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری :

افزایش  المانهای مرتبط با فرهنگ ، تاریخ و اصول معماری و شهر ساری در معابر شهر

 

یکصد و دومین جلسه کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر با محوریت بررسی طرح افزایش نصب المانهای مرتبط با فرهنگ ، تاریخ و هویت شهر ارومیه با رعایت دقیق اصول معماری و شهرسازی برگزار گردید.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اورمیه : جلسه کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر به ریاست دکتر میر علی محمدی با حضور اعضاء کمیسیون ، جوان کیا معاون عمرانی شهرداری ، علیزاده مدیر عامل سازمان زیبا سازی ، کیامهر نماینده معاونت معماری و شهرسازی و جمعی از کارشناسان و صاحب نظران در حوزه طراحی المانهای مختلف شهری در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار گردید ، به بحث و گفتگو پرداختند .

دکتر میر علی محمدی رئیس کمیسیون عمران برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان (عج) و آرزوی تعجیل در ظهور آن حضرت ، انتصاب مهندس علیزاده را به سمت مدیر عاملی سازمان زیبا سازی شهرداری را تبریک گفت و حضور وی را در این مسئولیت نوید بخش نشاط و تحرک بیش از پیش عنوان کرد و برای وی توفیق و موفقیت روز افزون در تمامی مراحل کاری و زندگی از خداوند متعال خواستار شد .

رئیس کمیسیون عمران برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر با اشاره به عدم وجود نماد و المانی در راستای جذب و معرفی تاریخ ، فرهنگ و هویت این خطّه و نیز جذب گردشگر و نهایتا توسعه و رونق صنعت توریسم و بهره مندی مناسب گردشگران از ظرفیتهای مختلف موجود را مهم ارزیابی نمود .

مهندس عادل فتاحی نائب رئیس کمیسیون عمران برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر ارومیه نیز ضمن تبریک انتصاب مهندس علیزاده به سمت مدیر عاملی سازمان زیبا سازی اظهار داشت : با توجه به اقدامات و فراخوانهای انجام شده در دوره دوم شورا در جهت بهره مندی از ارائه طرح های افراد صاحب نظر و متخصص طرح های فراوانی در تعریف المانها و دروازه های تاریخی شهر ارومیه ارسال شدند که لازم است با بازنگری در این طرح ها اقدامات لازم در جهت نهایی شدن و اجرای دروازه های موجود برابر هویت و تاریخ مناطق مختلف شهر در دستور کار قرار گیرد .

لطیفه مبیّن عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با تبریک آغاز ولایت امام زمان (عج) و با اشاره بر نبود طرحی مناسب برای میادین تاریخی شهر همچون میدان انقلاب خواستار توجه ویژه مسئولین ذیربط جهت ارائه برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت جهت شناساندن تاریخ کهن محلات قدیمی شهر ارومیه در قالب المانهایی متناسب گردید .

این مقام مسئول با تاکید بر وجود سوغات و استعداد های منحصر به فرد در حوزه های مختلف شهر ارومیه معرفی این ظرفیتهای بالقوه را بستری مناسب برای جذب گردشگرانی بی شمار به این منطقه از کشور دانست .

حسین پناهی دیگر عضو کمیسیون عمران برنامه ریزی و حمل و نقل شهری نیز ضمن تبریک انتصاب آقای علیزاده به مدیر عاملی سازمان زیبا سازی شهر ارومیه از مهمترین طرح های جذب گردشگر و معرفی پتانسیل های سرمایه گذاری در شهر ارومیه را در کنار احیاء مناطق تاریخی همچون دروازه های قدیمی شهر ، طرح دریاچه تا دریاچه عنوان نمود که این مسیر علی رغم دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان یک فرصت منحصر به فرد و تکرار ناشدنی در سطح کشور و منطقه است و نیازمند نگاه ویژه مسئولین به این نعمت خدادای می باشد .

پناهی همچنین با بیان اینکه می توان با تلفیق ظرفیتهای مختلف در حوزه های معماری ، تاریخی و مدرنیته و نیز نمادهای طبیعی و نیز هویت این منطقه و در نهایت جمع بندی و معرفی آنها در قالب نمادی همه جانبه گامی موثر در شناساندن شهر ارومیه در سطح ملی و بین المللی برداشت .

در ادامه جلسه طرح ها و پیشنهادات ارائه شده به کمیسیون توسط طراحان و نخبگان دانشگاهی و همچنین معاونت عمرانی شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید شهرداری پس از چکش کاریهای لازم در بخش های مختلف طرح نتیجه را جهت تصمیم گیر نهایی به کمیسیون ارائه نمایند .  

موضوعات مطرح شده در کمیسیون جهت تصویب و اتخاذ تصمیم نهایی در صحن شورا مطرح خواهد شد.


 

تعداد نمایش ها (242)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان