اکبر ابوالفتحی،مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه:
روابط عمومی مهمترین ابزار ارتباطی باهدف ایجاد تعامل
تشریح اهم عملکرد روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه
اکبر ابوالفتحی مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر گفت:روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه بعنوان مهمترین ابزار ارتباطی باهدف ایجاد تعامل پایدار بین ارکان اصلی (اعضای محترم شورا) با اصحاب رسانه ،شهروندان، موسسات دولتی ، سازمانها و .... از طریق ارتباط جمعی مناسب مخاطبان، در حال انجام وظیفه میباشد
وی اهم عملکرد روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه در یک سال گذشته را به شرح ذیل تشریح کرد:
1-انعكاس كليه فعاليتهاي انجام شده از طريق رسانه هاي گروهي به منظور آگاهي مردم
2- تهيه متن خبري جهت نشريه شهرمیز وشورامیز و اهتمام در پربار نمودن مجللات فوق الذکر.
3- تعامل با خبرنگاران ،مدیران مسئول روزنامه ها ،خبرگزاریها کشوری و استانی
4- بروز رسانی سایت شورا در جهت اطلاع رسانی بموقع از روند تصمیمات اتخاذ شده در جلسات به کار بران گرامی
5- دریافت هرگونه پیشنهاد و انتقادات و نظرات سازنده به صورت ایمیل و پیامک و انتقال آن به اعضای محترم شورا جهت اتخاذ تصمیمات مقتضی.
6- فراهم نمودن تسهيلات لازم برای خبرنگاران و اصحاب رسانه بمنظور مصاحبه با اعضای شورا .
7- برنامه ريزي امور مربوط به تشريفات ، كنفرانس ها ،جلسات،بازدیدها و.....
8-دعوت از رسانه هاي گروهي به منظور تهيه خبر از فعاليتهاي شورا در مراسم و بازگشائي و اختتامیه پروژه هاي عمراني و ساير فعاليتهاي مشابه.
9-مطالعه روزنامه هاي پر تيراژ ( قسمت انتقادها ، ما و خوانندگان و غيره ) و انعكاس شكايات مردم به مسئولين مربوطه.
10-برنامه ريزي امور مربوط به اجراي جشنهاي مذهبي و ملي و مراسم و ميهمانيهاي رسمي با همکاری روابط عمومی شهرداری.
11-تهيه اطلاعيه و آگهي هاي(رپورتاژ) مختلف مورد نياز
12-پاسخگوئي و راهنمائي ارباب رجوع.
13-تهيه و نصب ساير اقلام تبليغاتي نظير پلاكارد ، تراكت ، آويز، پوستر و اطلاعيه و ريسه و ... در ساختمان شورا به مناسبت هاي مختلف ايام و اعياد.
14-همكاري و ايجاد هماهنگي هاي لازم در موارد مختلف با روابط عمومي شهرداری ارومیه.
15- هماهنگی لازم برای حضور و یا تهیه برنامه های تلویزیونی ورادیویی.
16 – ایجاد فایل بندی و آرشیو برای هریک ازاعضاء بصورت مجزا را می توان اشاره کرد.
مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه افزود: شادابی و بالندگی روزافزون شهروندان و تعاملات بین اعضای محترم شورا در امور مشترک و مرتبط کاری و مساعدت در جهت بهبود ، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان ، شفاف سازی ، همکاری همدلی و همفکری در کلیه عرصه های کاری و اتخاذ تدابیر مناسب در صرفه جوئی هزینه ها با انتقال نظرات و پیشنهادات از سطوح پائین به بالای مدیریت و تلاش جهت نهادینه کردن خدمتگذاری به مردم و تکریم ارباب رجوع همچنین اطلاع رسانی سریع و بموقع به شهروندان به طرق مختلف ازدیگر اقدامات روابط عمومی شورا بشمار میرود.
ایشان درپایان ازشهروندان فهیم ارومیه خواستار انتقال نقطه نظرات ارزنده،پیشنهادات سازنده خود با ایمیل shoora@ urmia و یا با پیامک5000245222 در جهت مشارکت و آبادانی شهر ارومیه را شد.