:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
بررسی راه های ورود و خروج و دسترسی منطقه کوی لاله ، ناحیه و دانشگاه آزاد اسلامی

بررسی راه های ورود و خروج و دسترسی منطقه کوی لاله ، ناحیه و دانشگاه آزاد اسلامی

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 07 آبان,1394/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

 

بررسی راه های ورود و خروج و دسترسی منطقه کوی لاله ، ناحیه و دانشگاه آزاد اسلامی

نود و چهارمین جلسه کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر اورمیه با محوریت بررسی راه های دسترسی منطقه کوی لاله ، ناحیه و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اورمیه : جلسه کمیسیون عمران برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر به ریاست مهندس عادل فتاحی و با حضور اعضای کمیسیون و نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی استان ، مدیریت محترم راه و شهر سازی اورمیه ، جانشین پلیس راه و نمایندگان شورای ترافیک استان از استانداری با محوریت بررسی راه های دسترسی منطقه کوی لاله ، ناحیه و دانشگاه آزاد اسلامی بنابر درخواست اهالی در سالن جلسات شورای اسلامی شهر اورمیه برگزار گردید .

مهندس عادل فتاحی نایب رییس کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر اورمیه ضمن عرض تسلیت و تعزیت ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی و خیر مقدم به مدعوین و حاضرین در جلسه و اعلام دستور کار جلسه به بررسی مشکلات و دسترسی اهالی و U ترن جلو دانشگاه  آزاد به عنوان یکی از نقاط پر حادثه با بار ترافیکی سنگین پرداخت و گفت : با توجه به توسعه شهری بخصوص مناطق نیمه برخوردار ، همکاری و همفکری سازمان ها و ارگان های دخیل در ساماندهی و اجرای  U ترن ها و بریدگی های استاندارد و همچنین اجرای زیر گذر و روگذر به نحوی که بتوان ، تصادفات بخصوص تلفات جانی به حد اقل رساند باید در دستور کار قرار گیرد .

مهندس فتاحی اظهارداشت : با توجه به محدودیت منابع مالی  بایستی از راه کارهای مدیریتی و فنی و اجرایی در جهت رعایت استانداردها و علایم بازدارنده و چراغهای احتیاط در جهت کاهش میزان خسارات مالی و جانی استفاده گردد .

حسین پناهی عضو دیگر این کمیسیون نیز ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و خیر مقدم به حاضرین در جلسه اظهار داشت : با توجه به مکاتبات اهالی این منطقه در طول سالیان اخیر با مجموعه مدیریت شهری در خصوص اصلاح هندسی و افزایش راههای دسترسی منطقه ناحیه ، کوی لاله و کوچه های همجوار و همچنین ارائه آمارهای پلیس راهور مبنی بر اختصاص 7 درصد از کل تصادفات شهرستان ارومیه به این محدوده بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم در جهت رفع مشکلات اهالی این بخش از شهر اورمیه تاکید نمود .

پناهی با بیان اینکه اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات به وجود آمده در این محور و کمبود اعتبارات لازم  باید در قالب اقدامات کوتاه مدت بعنوان مُسکن و رفع معضلات بوجود آمده انجام و تمهیدات لازم جهت افزایش راههای ایمن دسترسی با جذب و پیش بینی اعتبار لازم در بودجه سال آتی و آزاد سازی زمینهای موجود در محدوده جاده با توجه به کم عرض بودن معبر به عنوان اقدام بلند مدت و اساسی در دستور کار قرارگیرد .

 

در ادامه جلسه سرهنگ حسین زاده نماینده پلیس راه استان ضمن ارائه گزارش جامع در قالب فایل پاور پوینت از آخرین وضعیت راه های مواصلاتی و تلفات جانی و خسارات مالی ناشی از تصادفات جاده ای و مقایسه ای سالجاری با سال ماضی ،  خاطر نشان کرد: که 7 درصد از سوانح رانندگی در سطح شهرستان ارومیه در محدوده 4 کیلومتری بلوار بسیج به سمت دانشگاه تا فرودگاه اورمیه می باشد و همچنین جاده اورمیه سلماس را یکی از پر تصادف ترین محورهای استان تلقی نمود .

در ادامه جلسه نمایندگان راه و شهرسازی استان و مدیریت راه و شهرسازی شهرستان اورمیه نیز به ارائه گزارش از وضعیت محورها و جاده ها و استاندارد ایجاد بریدگی و U ترن در بزرگ راه ها و جاده ها پرداختند .

با اشاره به مراتب فوق و با بحث و تبادل نظر حاضرین در جلسه موارد زیر جمع بندی تا از مبادی ذیربط و شورای ترافیک استان و شهرستان با حضور مقامات استانی و شهرستانی مطرح تا راهکاری مناسب برای اصلاح آن به همراه منابع مالی لازم تامین گردد :

1 با توجه به این که U ترن اجرا شده مقابل دانشگاه آزاد اسلامی اورمیه در جاده سلماس غیر استاندارد و غیر مجاز می باشد و یکی از نقاط حادثه خیز جاده ای نیز است بعلت بار ترافیکی سنگین پیشنهاد می گردد تا ترتیبی اتخاذ گردد درب ورود و خروج دانشگاه جهت کاهش خطرات و تصادفات به ضلع غربی دانشگاه و جاده روستای قره حسنلو انتقال یابد .

2 پیشنهاد می گردد که نسبت به اجرای U ترن استاندارد و ایمن  500  متر بعد از محل فعلی U  ترن موجود جلوی دانشگاه به طرف جاده فرودگاه و سلماس اجرا گردد .

3 تا تامین منابع مالی بند 2 تملک و اجرای  U ترن استاندارد و ایمن نسبت به حذف و انتقال  U  ترن موجود به 500 متری بعد از محل موجود با وضعیت و شرایط موجود و یا برای مدتی بصورت بریدگی مناسب اجرا و اعمال مدیریت گردد .

4 در ورودی و خروجی  U  ترن علایم هشدار دهنده ، چراغ احتیاط و نصب سرعت گیر توصیه می شود .

5 با توجه به داخل محدوده بودن محله کوی لاله پیش بینی راه دسترسی مناسب و ایمن جهت تردد اهالی با انجام مطالعات مشاور بصورت زیرگذر و یا روگذر با همکاری شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی با اخذ نظرات کارشناسی پلیس راه و پلیس راهور و تامین منابع مالی از طریق مسئولین ارشد استان و شهرستان و شورای ترافیک پیشنهاد و توصیه می گردد .

6 تجهیز و مکانیزه نمودن پل عابر پیاده موجود جهت ترغیب و تشویق و استفاده عابرین و شهروندان از پل .

7 ادامه اجرای باندهای کندرو و تعریض جاده در حد فاصل پل سوم خرداد و دانشگاه آزاد اسلامی .  


 


تعداد نمایش ها (289)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان