:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
توسعه؛ وجه مشترک دغدغه اعضای پارلمان شهری ارومیه در دیدار استاندار آذربایجان‌غربی

توسعه؛ وجه مشترک دغدغه اعضای پارلمان شهری ارومیه در دیدار استاندار آذربایجان‌غربی

نویسنده: اسماعیل بهار/ﺳﻪشنبه, 01 اسفند,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

توسعه؛ وجه مشترک دغدغه اعضای پارلمان شهری ارومیه در دیدار استاندار آذربایجان‌غربی

اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر تلاش برای توسعه همه جانبه مرکز استان، دغدغه های خود را نیز در میان گذاشتند.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه ، یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور به شمار می رود که نظیر دیگر شهرهای بزرگ، شهروندان و مدیران تصمیم گیر آن همواره دغدغه توسعه شهری داشته اند و همین امر نیز با الحان مختلف و در جلسات گوناگون بر زبان مسوولان و مدیران نقش بسته است.

در کنار دیگر موارد مهم شهری در مرکز آذربایجان غربی، یکی از چالش‌های در حال حاضر شهر ارومیه در قالب نظام توسعه و پیشرفت، رسیدن به شاخص‌های کلانشهری و بهره گیری از مزایای آن است که توجه جدی تمامی مدیران شهری را می‌طلبد

دولت سیزدهم نیز در راستای همگرایی با مدیریت شهری در تمام موارد هم پای توسعه ارومیه بوده و این را در مراجع مختلف به ثبت رسانده است؛ این همگرایی می تواند در تعیین تکلیف طرح های مهمی نظیر مجتمع های تفریحی، تله کابین و طرح جامع شهری ارومیه بسیار مثمرثمر بوده و روند توسعه شهر ارومیه را با استفاده از توسعه شاخص ها مقدمه سازی کند.

دغدغه‌های امروز شورای شهر و مدیریت شهری علاوه بر این در خصوص ساخت پروژه‌های جدید برای جبران ترافیک شهری است؛ اتفاقا در خصوص احداث پل‌های غیر همسطح نیز شاهد اتفاقات خوبی در شهر هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی یکشنبه شب در جلسه‌ای چهار ساعته همراه مدیران و تصمیم گیران شهر ارومیه بود تا ضمن شنیدن دغدغه‌های آنان، مسیر توسعه و آبادانی ارومیه با تشریک مساعی و هم فکری هموارتر شود.

۷۰ درصد آسفالت‌ریزی ارومیه مختص مناطق محروم بود

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در این دیدار با اشاره به ساماندهی مناطق حاشیه نشین مرکز استان آذربایجان غربی گفت: وضعیت مناطق حاشیه نشین نیاز به ساماندهی اساسی با همراهی استانداری آذربایجان‌غربی دارد و نیاز بر توسعه این منطقه بیش از پیش احساس می‌شود.

نقی کریمی با اشاره به پروژه‌های آسفالت ریزی در سطح شهر به ویژه مناطق محروم بیان کرد: رکورد آسفالت ریزی در ارومیه را شکسته‌ایم که بیش از ۷۰ درصد این آسفالت ریزی در مناطق محروم بود که نشان از اولویت مناطق محروم با موضوعیت محرومیت زدایی است.

وی با اشاره به اجرای پروژه غیر همسطح خیابان شورا به خیابان شهید بهشتی گفت: از ۱۹۰ شمع لازم ۱۸۲ مورد احداث شده و در آینده نزدیک این بخش به اتمام می‌رسد تا به اتمام پروژه نزدیک تر شویم.

وی اضافه کرد: زیرگذر امام علی (ع)، زیرگذر خیابان میثم و چند زیرگذر دیگر از برنامه‌های آینده مدیریت شهری در ارومیه است.
 

همه با هم در انتخابات ۱۱ اسفند

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه نیز ضمن اعلام آمادگی برای شرکت در بهار سیاست ایران گفت: در راستای ارتقای حضور و مشارکت مردمی، شورای شهر ارومیه آماده همکاری همه جانبه است.

مرتضی پیری اضافه کرد: تبلیغات محیطی، برگزاری سخنرانی و مراسم‌های مختلف در جهت جذب مشارکت از اساسی ترین موارد این روزهای شورای شهر است که با تمام قوت در راستای برگزاری هر چه بهتر این انتخابات در ۱۱ اسفند همراه مردم شهرمان هستیم.

یکشنبه‌های صنعت مسیری درست در احیای واحدهای تولیدی

عضو دیگر شورای شهر ارومیه با اشاره به اجرای یکشنبه‌های صنعت آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم گفت: برگزاری یکشنبه‌های صنعت یکی از محورهای اساسی توسعه و پیشرفت استان است که به خروج واحدهای تولیدی از رکود کمک کرده است.

صادق توکلی‌مهر در خصوص احداث منطقه ویژه اقتصادی سرو گفت: احداث این منطقه به عنوان منطقه ویژه نشان از وجود شرایط دیپلماسی در منطقه است و مردم منطقه قدردان این موضوع هستند.

خود اشتغالی بانوان ارومیه نیاز به توجه دولت سیزدهم دارد

رییس کمیسیون امور بانوان شورای شهر ارومیه نیز با اشاره به نقش بانوان در جامعه افزود: خود اشتغالی یکی از دغدغه‌های اصلی بانوان شهر ارومیه است که متاسفانه نمایشگاه‌های شکل گرفته جواب نداد و پاسخگوی طرح اصلی نیست چراکه سود اصلی آن به دیگران می‌رسد و معضلات دیگری پیش آورده است.

گلشن نوروزی بیان کرد: در ‌شهر ارومیه نیاز به بازارچه دائمی جدید از تولیدات بانوان شهری را داریم تا ضمن حمایت از آنها بتوان محصولات خود اشتغالی را معرفی کرد که امیدواریم دراین خصوص تصمیمات جدی گرفته شود.

ارومیه در مسیر بودجه ۴۶ هزارمیلیارد ریالی

عضو دیگر شورای شهر ارومیه با اشاره به بودجه های شهری افزود: ۴۶ هزار میلیارد ریال بودجه پیشنهادی شهرداری به شورای اسلامی شهر است که درحال بررسی هستیم در حالی که این رقم در سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال بود.

توماج وحید افشار ‌افزود: در شهرهایی چون ‌تهران ۲۴۰ میلیون ریال سرانه هر فرد است که متاسفانه این رقم در ارومیه با فاصله بسیار در میزان ۵۰ میلیون ریال برآورد می شود.

وی در خصوص مباحث سهم شهر ارومیه از مالیات ارزش افزوده، طرح‌های کمربندی خارج از شهر، بافت محروم شهر و مناطق محروم نظرات خود و مطالبات شورای شهر را اعلام کرد.

مدیران از تصمیمات جدید واهمه دارند

عضو دیگر شورای شهر ارومیه با اشاره به واهمه کار ‌کردن در مدیریت شهری اظهار کرد: ترس از امضا کردن تصمیمات و ایده‌های جدید یکی از مباحثی کاری است که امروز دغدغه این حوزه شده است.

احد یوسفی ادامه داد: همین ترس از اجرا و تصمیم گیری موجب ایجاد نارضایتی در میان مردم شده است که درصورت ارائه تصمیمات جدید می‌توان رویکرد جدید در این خصوص تعریف کرد لذا همراهی دولت و قوه قضاییه در این خصوص می‌تواند اتفاقاتخوبی را در شهر رقم زند.

سرمایه گذاران نیاز به حمایت جدی دولت دارند

رییس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر ارومیه افزود: برخی موانع موجب عدم جذب سرمایه‌گذاری می‌شود چراکه طرح‌های هزینه شده پس از بارگذاری، تایید نشده و سرمایه افراد از بین می رود.

ساسان ابراهیم زاده اضافه کرد: سرمایه گذاران در صورت عدم تایید ایده‌های خود موجب از دست دادن سرمایه و ابطال هزینه‌های خود می‌شوند که موجب نارضایتی آنان و دوری از سرمایه گذاری های دیگر می‌شود که به این موضوع باید بیشتر توجه کرد.

وی‌ در خصوص اجرای موزه خودروهای کلاسیک و ویلاسازی یک هزار قطعه‌ای نیز صحبت کرد و گفت: متاسفانه همه این موارد در حد طرح مانده و ضمن پیگیری‌های بسیار هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

شنبه‌های محرومیت زدایی مسیری درست در توسعه همه جانبه ارومیه

رییس کمیته بودجه و امور حقوقی شورای شهر ارومیه در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت‌ و اقدامات استاندار آذربایجان‌غربی در قالب شنبه‌های محرومیت زدایی افزود: با توجه به بازدیدهای اعضای شورای شهر ارومیه از مناطق محروم، خوشبختانه شاهد فعالیت‌های خوبی در این خصوص هستیم.

حسین پناهی افزود: یکی از حداقل خواسته‌های شورای شهر در خصوص نگهداری از پارک‌ها وفضای سبز توجه به تامین آب در این خصوص است که توجه ویژه در این زمینه را می‌طلبد.

وی‌ در خصوص اجرای طرح کمربند سبز و میدان امام ارومیه نیز خواست توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

توجه به مناطق محروم از ملزومات جامعه امروز

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز با اشاره به روزهای اجرای محرومیت زدایی افزود: ارومیه با توجه به کلیدواژه محرومیت زدایی، نیاز به توجه بیشتری دارد و شورای شهر ارومیه نیز آمادگی کامل در همراهی با استاندار آذربایجان‌غربی دارد.

مرتضی منافی ادامه داد: اجرای طرح‌های نوین در توجه به مناطق محروم نیازهای اساسی مردم و جامعه در این مناطق را گسیل می‌کند و دولت و مدیریت شهری سهم ویژه ای در این زمینه دارد.

ترافیک دغدغه تک تک مردم ارومیه است

حجت الاسلام محمد خلیل پور عضو دیگر شورای شهر ارومیه نیز با اشاره به لزوم روان سازی ترافیک شهر ارومیه گفت: ترافیک ارومیه یکی از دغدغه‌های امروز جامعه شهری و مردم ارومیه است که در شورای شهر و مدیریت شهری به دنبال تسهیل چالش‌های این موضوع هستیم.

حقوق معوق در شهرداری ارومیه نداریم

شهردار ارومیه نیز با قدردانی از همکاری دولت سیزدهم در مدیریت شهری و رفع موانع موجود گفت: طرح ویژه بافت تاریخی که یکی از موضوعات اساسی شهرارومیه بوده که اتفاقات خوبی در این خصوص افتاده است.

حسین مهدی‌زاده افزود: در دل طرح جامع شهری ارومیه بسیاری از دغدغه و چالش‌های شورای شهر حل شده واستانداری آذربایجان‌غربی در حل گره‌های شهری کنار مدیریت شهری بوده که قدردان آن هستیم.

وی در خصوص پرداخت معوقه ها و حقوق همکاران خود افزود: تا امروز حقوق معوقی در خصوص پرداختی حقوق کارکنان نداریم اما در خصوص پرداخت حقوق ۲ ماهه اخیر ‌به همراه عیدی نیازمند همراهی استانداری آذربایجان‌غربی هستیم.

وی با اشاره به دغدغه‌های دیگر خود در خصوص مدیریت شهری از همکاری شورای شهر نیز قدردانی کرد.

طرح‌های عمرانی شهر ارومیه تعیین تکلیف شود

استاندار آذربایجان‌غربی پس از سخنان اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ارومیه، آخرین سخنران این دیدار بود؛ محمدصادق معتمدیان با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای اتمام طرح های عمرانی نیمه تمام گفت: هیچ پروژه‌ای در شهر ارومیه نیز نباید زمین بماند و برای اجرای صحیح و درست آن نیاز به شفاف سازی و تصمیم گیری درست است.

وی اظهار کرد:۸۵ هزار پروژه نیمه تمام برای دولت مانده بود که از صفر درصد تا ۹۵ درصد پیشرفت داشتند که اغلب آنها مدت‌ها بلاتکلیف مانده بودند اما با توجه به عملکرد دولت سیزدهم در کشور و آذربایجان‌غربی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه هستیم و از این رو انتظار عدم زمین گیر شدن پروژه‌های شهری ارومیه و عدم بلاتکلیف ماندن آنها هستیم.

وی اضافه کرد: مردم ارومیه امروز به یک مکان تفریحی مناسب نیاز دارند که متاسفانه شهرستان ارومیه علی‌رغم توسعه و پیشرفت همه جانبه، عاری از فضای تفریحی بزرگ و عظیم است.

وی افزود: در حوزه تفریح مردم نیاز به اتفاقات جدیدی داریم که یکی از مطالبات مردم در زمینه تفریح، داشتن مکان تفریحی عظیم و مناسب در شهر است.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر الگوگیری از شهرهای موفق دیگر در زمینه ایجاد بستر فضای تفریحی ادامه داد: ایجاد طرحی با عنوان بام ارومیه می‌تواند پاسخگوی دغدغه‌های مردم شهر درحوزه تفریح و سرگرمی باشد.

 

معتمدیان گفت: پارک جنگلی ارومیه و زمین‌های اطراف آن فرصت مناسبی برای ایجاد فضایی در قالب بام‌ارومیه است که با سرمایه گذاری مناسب امیدوارم از این فرصت مناسب به بهترین نحو بهره برداری شود.

وی‌ افزود: ساخت هتل، رستوران‌های سنتی و مدرن، ایجاد پارک شهری، ایجاد فضای سبز و ظرفیت‌های دیگری که در بام ارومیه می‌توان به آن رسید.

وی در خصوص ارایه زمین‌های لازم برای مدیریت شهری گفت: با توجه به مصوبات شورای شهر، دولت نیز زمین‌های مورد بهره برداری را می‌تواند در صورت اجرای طرح در اختیار مدیریت شهری قرار دهد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ساماندهی اراضی خیابان شهید سردار سلیمانی افزود: خیابان ارتش در ادامه خیابان امام(ره) امروز نیاز به توجه ویژه دارد تا ضمن ساماندهی آن شاهد اتفاقات خوب با اجرای طرح‌های مناسب باشیم.

معتمدیان با اشاره به یکی دیگر از دغدغه های مردمی در حوزه صنایع دستی اضافه کرد: ساختمان شهر بازی ارومیه که در بهترین فضا بزرگراه والفجر در کنار فضای سبز تبدیل به محل متروکه شده بستر مناسبی برای تبدیل شدن به فرهنگسرای صنایع دستی را دارد.

وی ادامه داد: اشتغال زنان بی سرپرست واشتغال خانگی یکی از دو مولفه‌های مهم در زمینه بانوان است که در صورت بهره‌برداری از آن می‌توان به نتایج خوبی دست یافت که دولت سیزدهم نیز در حوزه ارائه تسهیلات لازم برای اشتغال همراه این مجموعه خواهد بود.

استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: علی رغم همه مشکلات و انباشت دغدغه‌های شهری در کنار کمبودهای لازم شاهد اتفاقات خوبی در شهر و استان هستیم که همه این‌ها نیاز به عزم ملی در این زمینه است.

معتمدیان با بیان اینکه حمل و نقل عمومی از دغدغه های مهم شهری است، افزود: سنگینی ترافیک از لحاظ روحی و روانی به مردم فشار می‌آورد که نیاز به عزم جدی مدیریت شهری و عزم ملی در این خصوص است تا ضمن تصویب مصوبات لازم به سمت اجرای طرح‌ها ‌حرکت کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح شهر هوشمند افزود: تمام ۴۸ شهر استان آذربایجان‌غربی دارای قرارداد کاری در این زمینه هستند تا ضمن بهره برداری از اینترنت پر سرعت، در منازل و محیط کسب و کار نیز شاهد بهره‌مندی متناسبی از آن باشیم.

وی با بیان اینکه همه خدمات دولت در راستای حل مشکلات مردمی است، افزود: محور ‌تمامی کارها باید کارشناسانه باشد و از دغدغه مردم کم کنیم نه اینکه ذهنیت آنان را نیز در این خصوص پسرفت دهیم.

معتمدیان با اشاره به چالش‌های شهری ارومیه ادامه داد: چالش‌های بافت فرسوده، بافت‌های تاریخی و مرکزی ارومیه از جمله مباحثی است که با توجه ویژه به آن می‌توان دایره خدمات مناسب‌تری به مردم شهر ارائه کرد.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

تعداد نمایش ها (41)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان