:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
🔻جلسه بررسی طرح بازآفرینی کمربند سبز ارومیه برگزار شد

🔻جلسه بررسی طرح بازآفرینی کمربند سبز ارومیه برگزار شد

نویسنده: اسماعیل بهار/شنبه, 08 اردیبهشت,1403/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

جلسه بررسی طرح بازآفرینی کمربند سبز ارومیه برگزار شد


 با حضور صاحبنظران، اعضای کمیته‌های تخصصی، کارشناسان حوزه فضای سبز و مدیریت شهری جلسه ای با هدف بررسی طرح بازآفرینی کمربند سبز ارومیه با حضور گلشن نوروزی عضو شورای اسلامی شهر، و رئیس سازمان سیمامنظر و فضای سبز شهری شهرداری به ریاست حسین پناهی رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

 به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، در این جلسه طرح کاشت گونه‌ای از درخت اکالیپتوسِ مقاوم به سرمای منطقه آذربایجان، در کمربند سبز ارومیه ارائه شد و مزایای این طرح: جلوگیری از توسعه نامتوازن شهر، ایجاد بادشکن طبیعی و جلوگیری از ورود ریزگردها، بهبود چرخه خاک با توسعه بافت جنگلی مقاوم، جایگزینی با اشجار آب‌بَر، ایجاد ارزش افزوده و صنایع زیرمجموعه در حوزه تولید بایومس، خوراک دام و محصولات شوینده و بهداشتی و همچنین ارتقای کیفیت عسل و برخی از محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی و ارومیه عنوان شد.

 در ادامه جلسه حضار به بحث، تبادل نظر و بیان انتقاداتی پیرامون معایب و مزایای تغییر گونه درختان پرداختند و نکاتی از قبیل: سازگاری با برودتِ آب و هوای آذربایجان غربی، آثار مخرب بر آبهای زیرزمینی و تاسیسات شهری، اثرات احتمالی بر محیط زیست، پوشش گیاهی و اشجار باردِه موجود، و همچنین بحران آب و خشکی دریاچه ارومیه، مطرح شد.

حسین پناهی رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه ضمن تبریک روز ارتش، کلیات طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: منطقه آذربایجان مخصوصا شهرستان ارومیه قطب کشاورزی است و باید صنایع مرتبط با این حوزه نیز توسعه یابد، بعضاً باید از عادتهای سنتی در کشاورزی خارج شویم و حتی اگر به نتیجه مطلوب هم نرسیم هزینه تجربه را در ابعادِ محدود پرداخت کنیم. با عنایت به اینکه طرح مدنظر با سازمان سیمامنظر و فضای سبز مطرح و مورد موافقت اولیه قرار گرفته است، امیدواریم با حضور افراد فنی و علمی موانع و مشکلات برطرف شده و پس از مصوبه شورا وارد فاز اجرای آزمایشی شود.

گلشن نوروزی دبیر دوم و عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر و عضو هیات امنای مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان شرایط موجود حاکم بر کشور و بحران های آبی، با تاکید بر مطالعات گسترده قبل از اجرای طرح، خواستار ارتقای اطلاعات عمومی و دانش کشاورزی مردم شد و به مقایسه فواید و مضرات طرح تاکید کرد و افزود: بهره برداری اقتصادی و تولیدی در کنار توسعه فضای سبز باعث ایجاد درآمد پایدار نیز خواهد شد.

در پایان پناهی تاکید کرد: طرح کاشت اکالیپتوس با انعقاد تفاهم نامه های مورد نیاز در بخشی از گلخانه های شهرداری و همچنین در محدوده ای از کمربند سبز ارومیه بصورت پایلوت کاشته شود و مطالعات و بررسی های مورد نیاز در محل کاشت انجام پذیرد.

تعداد نمایش ها (25)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان