:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
حل معضل قاچاق کالا و اشتغال جوانان اولویت مجلس و دولت

حل معضل قاچاق کالا و اشتغال جوانان اولویت مجلس و دولت

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 22 خرداد,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی:

حل معضل قاچاق کالا و اشتغال جوانان اولویت مجلس و دولت

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: مسئله اشتغال جوانان به یک مشکل بزرگ در کشور تبدیل شده و قاچاق کالا نیز تولید کشور را به سوی نابودی می‌برد بنابراین دولت و مجلس باید برای حل این دو مشکل تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه، با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، دوری از محرمات و اطاعت از دستورات خداوند متعال اظهار داشت: بر همه ما وظیفه است که حرمت ماه رمضان و روزه داری را حفظ کنیم و در ملأ عام و به طور آشکار قصد بر روزه خواری نکنیم.

وی افزود: کسی که روزه خواری کند دچار عقوبت الهی می‌شود و اگر کسی این معصیت را به طور آشکار انجام دهد بیشتر از افراد دیگر مورد خشم الهی قرار می‌گیرد و اگر کسی مورد غضب خداوند قرار گیرد آسیب جدی خواهد دید که جبران آن از دیگر صدمات دشوارتر است.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: اگر در جامعه‌ای معصیتی شود و مردم از این امر جلوگیری نکنند در زمانی نه چندان دور مورد عقوبت الهی قرار می‌گیرند پس همه ما موظف هستیم به کسانی که به صورت آشکار فعل گناهی انجام می‌دهند را راهنمایی کنیم و در غیر این صورت این گناهان دامان تمام افراد جامعه را فرا می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جمع خوانی قرآن را گران قیمت بشماریم و در چنین مجالسی شرکت کنیم که سبب نزول برکات الهی بر جامعه و افراد آن است و به اعضای خانواده خود یاد دهیم همیشه با قرآن مأنوس باشند و در خانه خود نیز به تلاوت آن مشغول باشیم که سبب نزول برکات الهی است.

قریشی گفت: تمامی مسئولان جامعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی که مدیریت جامعه در دست آن‌ها است به سخنان مقام معظم رهبری گوش فرا دهند و سخنان این بزرگوار را سرلوحه کار مدیریتی خود قرار دهند چرا که دوره مدیریت اندک و زودگذر است و نباید گناهی مرتکب شد که در روز قیامت دست خالی بود.

وی تصریح کرد: مسئله اشتغال در جامعه ما به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید این موضوع حساس را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند و در این راستا تلاش کنند از ورود اجناس کالاهای قاچاق به داخل کشور جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اظهار داشت: کالای قاچاق همچون خنجری از پشت به انقلاب اسلامی ایران ضربه زده است و برای از بین بردن این معضل باید تمامی مسئولان و مردم دست به دست هم دهند و مسئولان از ورود اجناس قاچاق و مردم از خرید این اجناس جلوگیری کنند که این دو می‌تواند کمک شایانی به مسئله اشتغال کند.

وی افزود: اشتغال بانوان در مناصب دولتی و کاری را باید قدر دانست و برای بانوان زمینه فعالیت‌ها در برخی زمینه‌ها را داد ولی نباید بانوان ایران اسلامی بیش از بیش به کار و فعالیت در خارج از خانه بپردازند و از مهم‌ترین وظیفه بانوان می‌توان به مدیریت همسر و تربیت فرزندان خود نام برد که یکی از ارزش‌های تعالی انسانی و اسلامی است که بیش از انجام هر فعالیتی برای بانوان شایست هاست این امور را بجا بیاورند.

منبع :

خبرگزاری تسنیم

 

تعداد نمایش ها (160)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان