:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

نویسنده: اسماعیل بهار/شنبه, 11 شهریور,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

فضای مجازی علیرغم تمام فواید، دارای مضراتی است که کم و بیش همگان با آن‌ها آشنا شده‌اند. 
 برای ارتقای فرهنگی ، ورزشی ، تفریح و سرگرمی نوجوانان باید برنامه ریزی داشته باشیم.

 گلشن نوروزی گفت : فضای مجازی به معنای واقعی مجازیست و بسیاری از اشخاص، هنرمندان و هنرمندنماها و گروه‌ها، چهره‌ای‌ متفاوت از ذات و ماهیت وجودی خود عرضه می‌دارند و سیل عظیمی از دنباله‌روها نیز ایشان را تنها بسته به همان اطلاعات درست یا غلط درج شده در پیج‌های مجازی پذیرفته و دنبال می‌کنند.

 به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه،  وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: به واسطه ی فضای مجازی و قدرت جذب موسیقی که همیشه برای جوانان جاذبه داشته و دارد با پدیده ی نوینی بنام BTS مواجه هستیم، کشورهای پیشرفته مدام دنبال بازار عرضه ی کالای خود و جهش اقتصادی هستند و در این راستا هدفمند حرکت میکنند و بدنبال مخاطبینی هستند که مستقیم و غیر مستفیم کالای تولیدی خود را تبلیغ و عرضه کنند در این راستا از خوانندگان مشهور گروه هفت نفره  BTS استفاده میکنند که علیرغم تفاوت های فاحش با فرهنگ ما جذابیت خاصی بین نوجوانان کل دنیا دارند، یکی از شگردهای نفوذ این گروه در ظاهر احترام به باورهای دینی و اعتقادی همه ی جهانیان و علی الخصوص احترام به پدر و مادر است و این رمز موفقیت و ورود آنها به باورهای مردم و نتیجتا" جلب اعتماد  نسل جوان است در صورتی که در ورای آن پوشش به ظاهر مقبول، در مراحل پیشرفته کاملا متضاد با فرهنگ دینی ما حرکت میکنند ویژگی هایی مانند پرداختن به اشعار آگاهانه اجتماعی، در موسیقی های خود، این گروه اغلب در موسیقی خود به مسائل اجتماعی مانند سلامت روان، قلدری و فشارهای جامعه مدرن می پردازد که اغلب فریبنده است و مقبولیت این پدیده را رقم زده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد:  همچنین به دلیل تلاش های بشر دوستانه خود، با استفاده از پلت فرم خود برای ترویج تغییرات مثبت اجتماعی شناخته شده است.

وی در ادامه سخنانش افزود: گروه BTS با هزینه ی میلیون‌ها دلار به اهداف مختلف خیریه از جمله آموزش و  امداد رسانی به بلایای طبیعی و امدادرسانی، کاملا در قلوب جوانان به محبوبیت رسیده و مسلح به قدرت تغییر است و در میان نوجوانان یک برند و پرستیز اجتماعی شده است و متاسفانه در زوایای عمیق تر نتایج بسیار مخرب و ویران کننده  دارد که در آینده ی نزدیک اشک خانواده ها را درخواهد آورد.

گلشن نوروزی با بیان اینکه اگر در آموزش و سرگرمی و نشاط آفرینی، کوتاهی کنیم بازنده خواهیم بود و برای مقابله با نفوذ فرهنگ غیر ، هیچ جایگزینی نخواهیم داشت گفت: باید برای ارتقا فرهنگی، ورزشی، تفریح و سرگرمی نوجوانان برنامه ریزی داشته باشیم.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: فرهنگسراهای شهرداری ارومیه با برنامه های تکراری و سطحی و دست و پا زدن در روزمرگی های متداول و تقویمی نقش آفرینی قابل قبول نخواهند داشت! و باید اذعان داشت که نتایج بهتر هزینه لازم دارند از این مهم ساده عبور نکنیم تا در آینده هزینه های سنگین پرداخت نکنیم!  

گلشن نوروزی گفت: آموزش مراحل پیچیده ای دارد قناعت کردن به برخی مراسم های نمایشی بار مسئولیتی سنگینی بر ذمه ی مسوولان دارد. 

وی اذعان داشت : جوان ،کودک و نوجوان امروز با خطر از دست دادن هویت اجتماعی و فرهنگی مواجه است و این دایره وسیع تر از قدرت پیش بینی و توان پیشگیری ماست نوجوانی که غرور دینی و مذهبی و ملی را درک نکند در مقابل  فرهنگ غیر دچار خود باختگی می شود، مراسم ها فقط برای رفع تکلیف و سطحی برگزار نشوند مراسمی که در لابلای برنامه های ارائه شده نتایج رو به رشد نداشته باشد شکست خورده و نمایشی است! و این مهم زمانی نتیجه، میدهد که بودجه فرهنگی ما کم از بودجه عمرانی نباشد!

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش افزود:  هیچ مملکتی با نوجوان و جوانی که پشت به فرهنگ خودی و رو به فرهنگ بیگانه است عاقبت بخیر نمی شود! 

وی با تاکید بر اجرای جشنواره پدربزرگ ها و نوه ها ، مادر بزرگ ها و نوه ها، پدر و پسری و مادر و دختری گفت: در راستای شناساندن شان و منزلت جایگاه پدر و مادر به جوانان و احترام به آن، سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه اقدام به برگزاری جشنواره پدر بزرگ ها و نوه ها و مادربزرگ ها و نوه ها و ... اقدام نماید.

تعداد نمایش ها (25)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان