:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
در جلسه امروز بررسی دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری ارومیه برای سال ۱۴۰۳  شهرداری ارومیه عنوان شد:

در جلسه امروز بررسی دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری ارومیه برای سال ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه عنوان شد:

نویسنده: اسماعیل بهار/چهارشنبه, 04 بهمن,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
4/0

در جلسه امروز بررسی دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری ارومیه برای سال ۱۴۰۳  شهرداری ارومیه عنوان شد:

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، اعضای شورای شهر در جلسه امروز بررسی ماده های سازمان های مدیریت پسماند، فناوری اطلاعات و ارتباطات، عمران و باز آفرینی شهری و آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات برای سال ۱۴۰۳ عنوان کردند:

♦️رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

 نقی کریمی گفت: تجربه نشان داده که تعمیر و نوسازی ناوگان حمل و نقل برای شهرداری هزینه بر بوده است.

وی در زمینه وصول عوارض گفت: ما نتوانسته ایم ۱۰ درصد از عوارض شهرداری را وصول کنیم و باید برای بهبود این وضع توزیع فیش و وصول عوارض شهرداری را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

رئیس شورا در ادامه افزود: برای توسعه شبکه فیبر نوری باید سرمایه گذاری شود و از این راه می توانیم به افزایش درآمد و کم کردن هزینه های شهرداری کمک کنیم.

♦️نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه:

 مرتضی منافی گفت: کمبود نیروی انسانی در سازمان مدیریت پسماند و نیز نیروی متخصص در سازمان آتش نشانی یکی از اساسی ترین مشکلات موجود در این مجموعه ها می باشد. 

وی ادامه داد: نیروهای جذب شده در هر پست سازمانی باید در همان شغل مورد نظر فعالیت خود را انجام دهند و معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی از جا به جایی های بدون ضرورت این پرسنل خودداری کند. 

نایب رئیس شورا با اشاره به زمان بودجه نویسی گفت: باید در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری به درآمدهای پایدار توجه ویژه ای شود.

♦️عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

حجت الاسلام و المسلمین  دکتر محمد خلیل پور گفت: نوسازی و خرید ماشین آلات سنگین شهرداری یکی از اساسی ترین چالش های بر زمین مانده مدیریت شهری است و با توجه به اهمیت این مسئله باید اهتمام ویژه شود.  

وی افزود: یکی از رسالت های اصلی مدیریت شهری تنظیف سطح شهر و جمع آوری زباله ها است و بر این اساس باید به سازمان مدیریت پسماند با نگاه ویژه توجه شود. 

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به کمبود نیروی انسانی در سازمان پسماند بیان کرد: در سال های پیش هر همکار پاکبان ۲.۵ کیلومتر  عملیات تنظیف در سطح شهر را انجام می دادند که این متراژ در سال جاری و با توجه به کمبود همکار دو برابر افزایش یافته که شهرداری علاوه بر نوسازی ماشین آلات به فکر تامین نیروهای اجرایی سازمان باشد. 

دکتر خلیل پور گفت: استاندارد سازی ایستگاههای آتش نشانی و خرید خودروهای سبک برای انجام عملیات آتش نشانی در مواقع ضروری مورد توجه باشد و برای کاهش خطرات احتمالی ، ایمن سازی اماکن و ساختمانهای ناایمن و صدور اخطاریه برای ساختمانهای خطر ساز در دستور کار قرار گیرد و اقدام شود. 

♦️دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه:

 احد یوسفی گفت: مدیریت شهری در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی های لازم برای انجام فعالیت های برون سپاری ماشین آلات سنگین ، در انجام عملیات و پروژه ها را پیش بینی کند. 

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری با سیاست گذاری های لازم در سال های گذشته می توانست هر سال تعدادی از ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین خود را در دستور کار بازسازی قرار دهد. 

دبیر اول شورای اسلامی ارومیه با اشاره به اهمیت توجه به درآمد های پایدار در شهرداری اظهار کرد: عوارض های شهرداری اعم از «نوسازی،پسماند،خودرو و کسب و پیشه» جز درآمد های پایدار مجموعه بوده و برنامه ریزی های لازم برای وصول های ماهانه مورد توجه قرار داده شود. 

♦️عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

 حسین پناهی گفت: آقای شهردار باید در این مورد توضیح دهند که چرا بدهی سال های گذشته پیمانکاران پرداخت نشده ولی بدهی پیمانکارانی که اخیرا" ایجاد شده ، پرداخت می شود.

وی افزود: شهرداری باید در اسرع وقت گزارش های لازم را در راستای معیار های پرداخت بدهی های پیمانکاران از وام دریافتی ماه گذشته را به شورا ارایه دهد. 

عضو شورای اسلامی شهر عنوان کرد: از زحمات ارزشمند آقای یاسر اسدپور مدیر عامل سابق سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در راستای ارایه خدمات غیر حضوری  و هوشمند سازی نهایت تقدیر و تشکر را دارم.

♦️عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

 دکتر مرتضی پیری گفت: با توجه به مستهلک شدن ناوگان خودرویی شهرداری و برای جلوگیری از هزینه های کلان و سرسام آور تعمیر و بازسازی ماشین آلات مجموعه مدیریت شهری، مدیریت تامین و بکارگیری ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین برون سپاری شود.

وی افزود: شهرداری درکنار برون سپاری درحوزه ناوگان سنگین ، آمادگی لازم در راستای پدافند غیرعامل که در مواقع اضطراری و بحرانی با استفاده از ظرفیت ماشین آلات موجود مجموعه پشتیبانی لازم انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر یادآور شد و گفت: امروز قانون تکلیف ۲۵ دستگاه خودروی سنگین خریداری شده را مشخص کرده لذا شهرداری اقدامات قانونی لازم را در جهت تحویل خودروهای خریداری شده انجام دهد.

♦️سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه:

 توماج وحید افشار با اشاره به تصویب برون سپاری ناحیه های سازمان مدیریت پسماند در جلسات شورا گفت: به صورت پایلوت برون سپاری فعالیتهای تعدادی از ناحیه های پسماند به قید فوریت انجام شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخش اجرایی سازمان پسماند افزود: با آزاد سازی نیروی انسانی در نواحی برون سپاری شده و تزریق به نواحی دیگر ، کاستی های پرسنل در ناحیه ها جبران خواهد شد و شاهد افزایش خدمات مطلوبتر در سطح شهر می شویم.

♦️عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

 صادق توکلی مهر گفت:متاسفانه ماشین آلات موجود در اختیار شهرداری کفاف خدمات شهری و انجام پروژه ها را در سطح شهر ندارد.

وی افزود: شهرداری باید با توجه به شرایط مستهلک بودن ماشین آلات در مجموعه ، توجه ویژه به برون سپاری ها داشته و در ردیف بودجه سال آینده پیش بینی شود.

تعداد نمایش ها (61)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان