:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

نویسنده: اسماعیل بهار/یکشنبه, 07 آبان,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

 کمیسیون بانوان شورا با هدف سیاست گذاری در حوزه بانوان و حمایت از جایگاه ، منزلت و حقوق اسلامی آنان تشکیل شده است.

گلشن نوروزی در اولین جلسه کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: کمیسیون بانوان و خانواده شورا برای اولین بار در دوره ششم شورا با حمایت و مصوبه اعضای محترم شورا در راستای سیاست گذاری در حوزه بانوان ، حمایت از جایگاه ، منزلت و حقوق اسلامی بانوان جامعه و بانوان شاغل در مجموعه مدیریت شهری و همچنین پیگیری اجرای سیاست های کمی خانواده و جمعیت طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل شده است.

📌 به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه،  وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدار کودک ۳ساله که بر اثر حمله حیوانات ولگرد منجر به فوت او شد اذعان داشت: اهداف اصلی کمیسیون بانوان شورا افزایش میزان مشارکت و بهره گیری کارآمد از نقش موثر بانوان در جامعه ، برجسته سازی نقش زنان در پیروزی دفاع مقدس و موفقیت مردان ، استحکام بخشی خانواده ها ، الزامات مورد نیاز جامعه ، ارتقای سطح نگرش و خودباوری زنان عنوان شده است.

رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه پیشرفت شهر در گرو سلامت و نشاط اجتماعی است ، خاطرنشان کرد: بدیهی است پیشرفت شهر ها در گرو سلامت و نشاط خانواده ها و اجتماع می باشد و نشاط خانواده در گرو بالندگی زنان می باشد.

دبیر دوم شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: آموزش و توانمند سازی بانوان و ایجاد نگرش مثبت به نقش زنان در حوزه فرهنگی ، ارتقای سلامت ، بهداشت ، اقتصاد و اشتغالزایی این بانوان از برنامه ها و اهداف دیگر کمیسیون است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه یادآور شد: بعد از شش دوره غفلت راهبردی از پرداختن به بانوان و خانواده مواجه هستیم لذا امیدوارم این گام رو به جلو مورد حمایت و همکاری تمامی دست اندرکاران قرار بگیرد و با این توصیف که ساختار اجرایی برای پیگیری مسائل حوزه بانوان و خانواده نداریم این مورد باید در اسرع وقت تعیین تکلیف گردد.

گلشن نوروزی گفت : برای اجرایی شدن مصوبات کمسیون بانوان معاونت مالی و اقتصادی شهرداری باید در راستای سلامت بانوان شاغل در مدیریت شهری ورود کند.

وی در ادامه سخنانش اذعان داشت: در اولین جلسه این کمسیون پیشنهاداتی مطرح می شود که به جد باید در دستور کار قرار بگیرد این تصمیمات عبارتند از : غربالگری سرطان ویژه بانوان ، حمایت از داروهای تقویتی مادران بارور و نابارور ، کمک هزینه درمان باروری همکاران شهرداری ، در جهت حمایت از فرامین مقام معظم رهبری برای جوان سازی جمعیت انجام گیرد.

 رئیس کمیسیون بانوان در ادامه گفت: ایجاد فضاهای ویژه بانوان مخصوصا دختران جوان در شهر ارومیه نیز از مسائل مطرح در این کمسیون است.

 عضو هیئت رئیسه شورا افزود: تهیه لباس فرم، بعلاوه چادر برای بانوان چادری در حمایت از حجاب برای بانوان شاغل در مجموعه شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به علت حضور بانوان در فرهنگسراهای شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: حضور بانوان شاغل در فرهنگسراهای شهرداری که بعنوان بازوی توانمند و اجرایی شهرداری محسوب می شوند ، فرصتی ارزشمند برای استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای حضور و مشارکت بانوان در راستای توانمندسازی بانوان است.

گلشن نوروزی تاکید کرد: در یک فراخوان عمومی از مشاوران و حقوقدانان جهادی برای یاری رساندن به خانواده های کم درآمد و نیازمند دعوت به همکاری شود.
 

 

 

تعداد نمایش ها (23)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان