:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

نویسنده: اسماعیل بهار/ﺳﻪشنبه, 12 دی,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: 
 
امروز همه در مقابله با بحران آب مسئول هستیم
توجه به مشکلات کم آبی و توسعه فضای سبز در جهت تامین سلامت اجتماعی 

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه ،  مرتضی منافی در نشست هفتگی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا گفت: سرانه فضای سبز شهر ارومیه نسبت به استاندارد کشوری ( ۱۵ متر مربع برای هر نفر) کم است و این امر در آینده می تواند شهر و شهروندان را دچار مشکل کند و ما از حالا باید به فکر جبران کسری سرانه فضای سبز باشیم و این مهم را جبران کنیم. 

عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت : توجه به مشکلات کم آبی و رفع قطعی آب و تامین آب شرب مردم در مناطق شهری باید با جدیت پیگیری و یکی از دغدغه اساسی برای مسئولان تامین آب شرب باشد.
 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز متاسفانه وضعیت آبیاری فضای سبز شهری مطلوب نبوده و درختان موجود در سطح معابر شهری از مشکل کم آبی و بحران آب رنج می برند و آنگونه که باید درست و بطور کامل آبیاری شود، نمی شوند.
 
وی با اشاره به اینکه باید به سمت و سوی استفاده از روش های نوین آبیاری حرکت کنیم یادآور شد: برای مقابله و رفع بحران کم آبی باید به سمت و سوی استفاده از روش های نوین آبیاری با تکنولوژی جدید و نیز استفاده از آب خام شهری برای فضای سبز برویم. 

مرتضی منافی گفت: رفع بحران آب از سوی یک دستگاه اجرایی قابل حل نیست و لذا تمامی دستگاه های اجرایی و دخیل در این امر با ارائه راهکارهای اساسی و مفید در کنار مدیریت شهری برای رفع این معضل با توجه به وظایف ذاتی و سازمانی خود گام بردارند.
 
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش اذعان داشت: در راستای توجه به این امر مهم و حیاتی، کمیسیون خدمات شهری شورا با برگزاری جلسات متوالی با حضور کارشناسان دستگاه های دخیل و اجرایی در جهت رفع آن تلاش می کند.
 
مرتضی منافی گفت: برای مدیریت بحران آب باید فرهنگ سازی های لازم در بین مردم با استفاده از ظرفیت های رسانه ملی و مطبوعاتی انجام شود.

وی در ادامه سخنانش اذعان داشت: جهت مدیریت بهینه مصرف آب در فضای سبز و نگه داشت آن استفاده از گونه های مختلف با نیاز آبی کم ، مقاوم و سازگار با اقلیم آب و هوایی مورد توجه بوده و کاشت شود. 
 
مرتضی منافی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: استفاده از پساب تصفیه شده تاسیسات فاضلاب شهری و همفکری با تمام دست اندرکاران این موضوع در دولت ، مراکز علمی و پژوهشی ، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها یک امر ضروری است.
 
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: وزارت کشور بعنوان دستگاه سیاست گذار هدایت کننده و ناظر بر فعالیت شهرداریهای کشور طی سال های اخیر اقداماتی با محوریت سازمان شهرداریهای کشور نظیر تدوین و تصویب مصوبات ، آئین نامه های اجرایی و دستورالعمل های مورد نیاز انجام داده که برخی از آنها عبارتند از تهیه سند آسیب شناسی فضای سبز شهری ، همکاری دستگاه های ذیربط بمنظور توسعه فضای سبز در شهرها و تصویب آن در هیئت وزیران و ابلاغ در قالب مصوبه دولت و تهیه آئین نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون هوای پاک است.
 
وی گفت: بهره گیری و توسعه دانش بومی در زمینه تامین ، حفظ و انتقال آب برای آبیاری فضای سبز از سوی دستگاه های اجرایی انجام شود. 

 

تعداد نمایش ها (23)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان