:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه:

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه:

نویسنده: اسماعیل بهار/چهارشنبه, 09 خرداد,1403/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

 رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه:

 شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع موانع جهت جلوگیری از بحران جزو اولویت های اصلی مدیریت شهری باشد / اصلاح و بازسازی و لایروبی مستمر کلیه مسیل ها و کانال های دفع آب های سطحی در دستور کار قرار گیرد.

مرتضی منافی رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پیرو بند ۱۹ ماده ۸۰ وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی شهر و بمنظور اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ تراز خطرات حوادث و بلایاهای طبیعی و ارتقای سطح شهری در مقابل حوادث بخصوص کنترل و مدیریت سیلاب های شهری شهرداری باید نسبت به اجرای مصوبات اقدام نماید.

 به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه،  نائب رئیس شورا در ادامه سخنانش یادآور شد: برای جلوگیری و رفع موانع در زمان بحران شهرداری نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی و مانورهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از جمله کنترل سیلاب های شهری برای کلیه پرسنل اجرایی و واحدهای ذیربط و ارائه گواهی پایان دوره برای پرسنل و استفاده از اساتید محترم دانشگاه و سایر افراد دارای مدارک مرتبط اقدام نماید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تجهیز کلیه امکانات مورد نیاز برای مقابله با بحران های شهری در زمان بارش باران گفت: تهیه و تجهیز کلیه امکانات مورد نیاز و کافی امداد و نجات شهری برای هرکدام از واحدهای اجرایی و حفظ و آمادگی کامل و ارائه آموزش های نحوه بکارگیری تجهیزات فوق به پرسنل از سوی مدیریت شهری انجام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با بیان اینکه شناسایی نقاط حادثه خیز و رفع موانع و مشکلات و نیز اصلاح و اجرای عملیات رفع خطر از کلیه مناطق و محلات شهری در اولویت برنامه های عمرانی قرار گیرد افزود: اصلاح و بازسازی و لایروبی مستمر کلیه مسیل ها و کانال های دفع آبهای سطحی و روان آبهای شهری و نیز تدوین ضوابط و مقررات لازم در قالب لایحه در زمینه الزام شهروندان به جداسازی آب باران از سیستم شبکه های فاضلاب شهری بعلت عدم کشش فاضلاب شهری با همکاری سازمان نظام مهندسی استان صورت بگیرد.

مرتضی منافی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فروش انهار متروکه بخصوص انهارهایی که آب های سطحی معابر عمومی از طریق این نهرها هدایت می شوند جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: جلب مشارکت مردمی از طریق آموزش های شهروندی بمنظور همکاری با مدیریت شهری در زمان وقوع حوادث با استفاده از ظرفیت فرهنگسراهای شهرداری می تواند کمک بزرگی در مقابله با بحران های شهری و حوادث در زمان بارندگی باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: انجام مطالعات طرح جامع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهری با اجرای مصوبات قبلی شورا و شرح خدمات ابلاغی ، انجام پژوهش های کاربردی برای راهیابی به راهکارهای موثر و حمایت از پایان نامه های دانشجویی در این زمینه و تقویت و توانمندسازی های مردم نهاد و استفاده حداکثری از ظرفیت آنها و ساخت سالن های چندمنظوره و اسکان موقت در مناطق شهری با توجه به مصوبات مکرر قبلی شورا در زمان بحران و بارندگی و سیلاب انجام شود.

مرتضی منافی با بیان اینکه ارائه پیوست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در کلیه پروژه های عمرانی شهری می تواند مدیریت شهری را در زمان بحران یاری نماید گفت: تجهیز و راه اندازی سالن مرکز عملیات اضطراری شهرداری با امکانات کامل ، تقویت ساختار سازمانی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری در واحدهای مختلف شهرداری با شرح وظایف و تقسیم مسئولیت های هریک از آنها در مواقع حوادث ، پوشش بیمه جامع مسئولیت مدنی مناطق حادثه خیز و کم برخوردار شهر و ارائه لایحه ضوابط و مقررات لازم بمنظور مقاوم سازی در برابر سوانح و بلایای طبیعی با ارائه تسهیلات و مشوق های لازم انجام گیرد.

تعداد نمایش ها (69)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان