:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رئیس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

رئیس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

نویسنده: اسماعیل بهار/یکشنبه, 14 آبان,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
5/0

کمیسیون نظارت به جد پیگیر ساماندهی مشاغل مزاحم و ضایعات فروشان در بعضی از نقاط شهر ارومیه است

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه : رئیس کمیسیون نظارت ، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر گفت: امروز متاسفانه با توجه به گزارشات رسیده و طی بازدیدهای انجام گرفته ، استقرار ضایعات فروشان در خیابان های خرمشهر و نیز کمربندی خاتم الانبیا شهروندان آن مناطق را هم از لحاظ بهداشتی و هم از لحاظ فرهنگی و جلوه بصری دچار مشکل نموده است.

گلشن نوروزی در ادامه خاطر نشان شد: طبق بررسی های به عمل آمده ضایعات فروشان در کمربندی، کشتارگاه، خرمشهر و حسین آباد تجمع دارند ، با احتساب نزدیک به پانصد واحد و با توجه به مشکلات پیش آمده و تولید حیوانات موزی و تولید منظره ناهنجار و غیربهداشتی نیاز مبرم به ساماندهی است، قانونی که مانع کسب و کار صنفی می شود الزاما" باید راهکاری جهت امرار معاش کسانی که متضرر می شوند داشته باشد. 

وی گفت :متاسفانه طبق گزارش واصله هنوز اقدام قابل قبولی  از بابت ساماندهی ضایعات فروشان انجام نشده است و این مهم با همکاری و همگرایی به نتیجه میرسد آرامش شهر و امنیت روانی شهروندان در گرو این همسویی است.

رئیس کمیسیون نظارت افزود: در جلسات آتی کمسیون با هدف ورود جدی به مسئله ضایعات فروشان کار گروهی را جهت بررسی و پیگیری مشکلات جابجایی محل فروش ضایعات فروشان تشکیل خواهیم داد و با احتساب نزدیک به پانصد واحد ضایعات فروشی بالغ بر سه هزار نفر باید ساماندهی شوند لذا نیازمند مطالعه و طرح در کوتاهترین زمان ممکن هستیم.

گلشن نوروزی ادامه داد: واقعیت زمان برای بررسی مکرر از دست رفته است و موضوع ساماندهی صنف ضایعات فروشان فقط از طریق مدیریت شهری رفع نخواهد شد و لذا دستگاه های دخیل در این خصوص باید در کنار مدیریت شهری برای رفع این معضل تلاش کنند.

دبیر دوم شورا گفت : در چند نقطه شهر اولین منظره ای که با آن روبرو می شویم انباشت زباله و ضایعات و نخاله‌های مغازه‌داران در پیاده‌روهای منطقه و محل است و این در تمام ارکان شهرنشینی تاثیرگذار و آسیب زاست.
 
رئیس کمیسیون نظارت درادامه افزود: رشد بی رویه این صنف بخاطر بیکاری و حضور مشتریانی خاص در  مغازه‌های ضایعات فروشی از جمله دغدغه های شهروندان ساکن در خیابان خرمشهر، کشتارگاه و کمربندی و... در ارومیه می باشد ، مغازه‌های ضایعاتی به فاصله کمی در مناطق حاشیه ای و حتی داخل شهر با بدترین شکل در حال فعالیت هستند.

عضو هیئت رئیسه شورا تاکید کرد و گفت: کمیسیون نظارت به جد پیگیر ساماندهی مشاغل مزاحم و ضایعات فروشان در بعضی از نقاط شهر ارومیه است.

گلشن نوروزی در پایان یادآور شد و گفت : متاسفانه با توجه به گزارشات رسیده و طی بازدیدهای انجام گرفته ، استقرار ضایعات فروشان در خیابان های خرمشهر و نیز کشتارگاه و کمربندی خاتم الانبیا شهروندان آن مناطق را از لحاظ بهداشتی و فرهنگی و جلوه بصری دچار مشکل نموده است.
 

تعداد نمایش ها (23)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان