:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 23 آذر,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:
ارتش سهم  خود از کاربری های انتفاعی  مطابق با مصالحه وقت بین شهرداری و ارتش از زمین های لشکر 64 را دریافت کرده است/ الزام آور بودن پایبندی به مصوبات و توافقات قبلی

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، مرتضی بهرام در صحن علنی شورای اسلامی شهر و با توجه به موضوع زمین های ارتش که با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و شهردار ارومیه برگزار شد، اظهار کرد:  بخشی عمده ای از اراضی لشکر ۶۴ ارومیه که به ثبت میراث فرهنگی کشور رسیده، جزو ارزشهای تاریخی، فرهنگی و اکولوژیکی کلانشهر ارومیه بوده و  به همین دلیل طراحی شهری برای زمین های پادگان به صورت یکپارچه مصوب شده و یکپارچه نیز باید انجام پذیرد.

وی افزود:  به عنوان مثال در فرایند تصویب طرح بیش از  دو هکتار از اراضی با کاربری فرهنگی  در اراضی لشکر 64 پس از کارسازی و اخذ مجوز از میراث فرهنگی در کمسیون ماده ۵ از فرهنگی به صورت تجاری تغییر کاربری و جزو سهم ارتش قرار گرفته است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ما به ازای  این دو هکتار ،  مقرر شده که علاوه بر مصالحه وقت ، ۸  هکتار  از محدوده سهم ارتش که جزو محدوده ثبت شده میراثی در جوار محله دره چایی است دریافت کنیم که توافق شده ارتش در اختیار شهر و شهرداری قرار دهد، بنابراین قبل از این امر، ارتش سهم خود را با کاربری تجاری دریافت کرده است.

بهرام ادامه داد: این زمین دو هکتاری روبروی فروشگاه اتکا است و قبلا کاربری فرهنگی داشت و در عوض واگذاری ۸ هکتار ثبت شده  به کاربری تجاری تغییر یافته است.

وی تصریح کرد: در مسائل شهری باید نگاهی عمیق و گسترده داشته و منافع عمومی شهر را اولویت دارتر از منافع بخشی و سازمانی در نظر گرفت و پایبندی به مطالعات و توافقات قبلی و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ضروری است.

وی تأکید کرد: اگر قرار است ارتش در بخشی از زمین ها بصورت موقتی مستقر بماند، دو هکتار تغییر کاربری داده شده نیز موقتا باید مسکوت یا بازگشت به کاربری قبلی شود.

🗓۱۴۰۱/۰۹/۲۲

تعداد نمایش ها (9)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان