:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 01 بهمن,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه:
زمانی می توانیم مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق کنیم که زیرساخت و بستر آن را فراهم کرده باشیم

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، مرتضی بهرام رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه امروز چهارشنبه در برنامه زنده رادیویی شهریمیز صدای آذربایجان غربی حضور یافت؛ دکتر بهرام با اشاره به نزدیکی به ایام هفته فرهنگی ارومیه، گفت: هفته فرهنگی ارومیه توسط شورای شهر تصویب شده و از دوم بهمن ماه سالروز آغاز جنگ مسلحانه مردم ارومیه با رژیم منحوس پهلوی آغاز می گردد. 

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه های هفته فرهنگی، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار دانشگاه ارومیه نیز در هفته فرهنگی مشارکت خواهد داشت؛ این هفته متعلق به شورای شهر و شهرداری نیست و باید همه ارگانها و نهادها از این فرصت برای شناساندن تاریخ و هویت شهر ارومیه استفاده کنند تا همه دِین خود را به نیاکان و نسل آینده ادا کنیم. وی همچنین در ادامه از تلاشهای اساتید و پژوهشگرانی که بصورت افتخاری با مرکز پژوهشهای شورا همکاری داشته و دارند، تشکر کرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه در پاسخ به سوالات شهروندان در خصوص وجود گره های ترافیکی در برخی معابر شهر اظهار کرد: آخرین مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر ارومیه مربوط به ده سال پیش است و نیاز به بازنگری دارد؛ 53 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و بیست دستگاه نیز بازسازی شده است که با ورود این اتوبوسها، ناوگان حمل و نقل عمومی بهبود خواهد یافت.

وی در ادامه خبر از کارسازی تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی ششصد تاکسی شهری و مطالعات خطوط ویژه اتوبوس (BRT) برای مسیرهای پرتردد داد و افزود: در ده سال اخیر ساخت و سازهایی با سطح اشغال صددرصد و بدون پارکینگ در خیابان حسنی، باعث ازدحام و کمبود فضای پارک در این خیابان شده است، که شورای شهر درصدد تصویب پارکینگ طبقاتی در این خیابان است. دکتر بهرام نبود زیرساخت مناسب حمل و نقل عمومی و اصولی، و تجمیع مدارس غیرانتفاعی و مطب پزشکان در برخی از خیابانها را از مسائل مهم در ایجاد راه بندان معابر شهر ارومیه بیان کرد و افزود: زمانی می توانیم مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق کنیم که زیرساخت و بستر آن را فراهم کرده باشیم.

خاتمه‌بخش سخنان دکتر مرتضی بهرام در برنامه زنده رادیویی شهریمیز مرتبط با بودجه سال آتی شهرداری ارومیه بود و گفت: بودجه تیپ شهرداری‌های کشور از سوی وزارت کشور ابلاغ شده است و لایحه بودجه سال 1402 پس از ارسال از سوی شهرداری، توسط اساتید و متخصصان در مرکز مطالعات و پژوهشهای شورای اسلامی شهر ارومیه بررسی و سپس برای تصویب نهایی به صحن شورا ارسال خواهد شد.

🗓۱۴۰۱/۱۰/۳۰

تعداد نمایش ها (24)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان