:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 11 خرداد,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

حفظ و احیا آثار تاریخی ارومیه نیازمند جذب اعتبارات ملی است 
ضرورت توسعه صنعت گردشگری با هدف رشد و ارتقا اقتصاد شهری 
همه در برابر هویت ارومیه مسئولیم

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، توماج وحیدافشار در صحن شورای اسلامی شهر با تأکید بر حفظ ابنیه تاریخی و بافت قدیمی ارومیه گفت: مجموعه میراث فرهنگی و تاریخی یک شهر از مولفه های هویت آن محسوب می شود  در این خصوص همه در برابر هویت ارومیه مسئولیم.

وی افزود: در این راستا فقط یک مدیر بومی می تواند ارزش تاریخی و معنوی و همچنین روح یک بنا و اثر تاریخی را در محلات و مناطق قدیمی و بافت تاریخی شهر ارومیه حس کرده و در راستای حفظ این میراث گرانقدر دغدغه داشته باشد.

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه  با ابراز رضایتمندی از انتصاب مدیر بومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی پس از سالیان طولانی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از تفکرات ایشان در راستای احیای آثار تاریخی و باستانی و حفظ و معرفی میراث معنوی و فرهنگی ارومیه و همچنین مقوله بسیار مهم توسعه گردشگری بهره مند شویم.

وحیدافشار در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در راستای حفظ و احیا آثار تاریخی و هویت شهر ارومیه باید به دنبال جذب اعتبارات ملی باشیم اما متاسفانه تاکنون به این مهم توجه چندانی نشده است.

وی ادامه داد: تاریخ ارومیه و قدمت آثار تاریخی و باستانی ارزشمند آن در جای جای این شهرستان پهناور زبانزد بوده و کمتر منطقه ای با این شرایط در کشور وجود دارد اما  آنگونه که باید برای حفظ ، شناساندن و احیای آنها گام برنداشته و نتوانسته ایم به صورت عمومی و با هدف جذب گردشگران و علاقمندان اقداماتی گسترده انجام دهیم.

وحیدافشار تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی باید به دنبال جذب اعتبارات ملی برای احیای آثار و مکان های تاریخی استان و شهر ارومیه باشد و مدیریت شهری نیز در راستای توسعه گردشگری و رشد و ارتقا اقتصاد شهری از طریق ورود گردشگران و سرمایه گذاران علاقمند به همکاری با این مجموعه است.

تعداد نمایش ها (44)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان