:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رییس کمیسیون بودجه  و امور حقوقی:

رییس کمیسیون بودجه  و امور حقوقی:

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 05 دی,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رییس کمیسیون بودجه  و امور حقوقی:
پاسخگویی نهادهای اجتماعی از شاخص های توسعه پایدار است/ افزایش آسیب های اجتماعی در نتیجه رکود در صنعت ساختمان / شورای شهر وظیفه تسهیل گری در حوزه ساخت و ساز را دارد

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه،  توماج وحیدافشار روز شنبه در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما امید است و هرکس در هر جایگاهی که قرار گرفته باید به جامعه امیدبخش باشد.

وی افزود: پاسخگویی نهادهای اجتماعی از شاخص های توسعه پایدار است.

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: رشد با توسعه فرق دارد و هر توسعه ای را قبول نداریم و توسعه ای را قبول داریم که پایدار باشد.

وحیدافشار ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته در راستای توسعه پایدار میزان تخریب محیط زیست و تأثیر آن در دهه های بعدی در خصوص پروژه های عمرانی مطالعه و بررسی علمی می شود و مشخص می کنند اجرای این پروژه تا چه میزان بر بشریت، محیط زیست و کره زمین اثر منفی خواهد گذاشت و چنانچه اثرات منفی آن زیاد باشد از اجرای پروژه می گذرند.

وی با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیری برای افزایش ساخت و ساز و مقرون به صرفه بودن فعالیت در این حوزه برای سازندگان تصریح کرد: در هر مترمربع احداث ساختمان برای حداقل ۷ نفر روز شغل ایجاد می شود و ما به عنوان نهادی که ساخت و ساز و سیاست های این حوزه در دستان ما است، مسئول در برابر شهروندان هستیم.

وحیدافشار تأکید کرد: هر ساختمانی که احداث می شود به طور سالانه برای چندین هزارنفر روز شغل ایجاد می کند و وظیفه ما تسهیل گری در این حوزه است.

وی عنوان کرد: بخش مهمی از  آسیب های اجتماعی اعم از سرقت، سد معبر، طلاق، فقر، تجرد، بزه، اعتیاد، هنجار شکنی، قاچاق، خشونت، خرابکاری، رانندگی پر خطر، مزاحمت، مهاجرت و...  از محل رکود در حوزه ساخت و ساز و عدم وجود شغل نشأت می گیرد.

وحیدافشار یادآور شد: ما به عنوان اعضا شورای شهر مسئولیت اجتماعی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی داریم و در شهر ما وظیفه داریم از سازندگان حمایت و مسیر را برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه هموار کنیم.

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه امروز هزینه های صدور پروانه ساختمانی بسیار بالا رفته و توجیه اقتصادی برای سازندگان ندارد، خاطرنشان کرد:  ساخت ساز فقط درآمد شهری نیست بلکه یک صنعت و موتور اقتصادی است که رکود آن عدم اشتغال و منجر به ایجاد آسیبهای اجتماعی در جامعه خواهد بود.
🗓۱۴۰۱/۱۰/۰۴

تعداد نمایش ها (13)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان