:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست:

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست:

نویسنده: آقای نصیرپور/دوشنبه, 28 آذر,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست:
 تولید و دفن زباله راهکار اساسی مدیریت پسماند شهری نیست/ ضرورت جذب سرمایه گذار در راستای احداث کارخانه تولید انرژی از پسماند/ استفاده از اعتبارات ملی برای ساماندهی پسماندها  پیگیری شود

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، مرتضی منافی در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست که با موضوع بررسی اقدامات انجام شده و در دست اقدام سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در خصوص طرح جامع مدیریت پسماند و اقدامات اساسی در خصوص سایت زباله نازلو  برگزار شد، گفت : با توجه به تولید حجم زیاد زباله در شهر باید نگاه ویژه به ساماندهی محل دفن و مدیریت پسماندهای شهری در بودجه سال آینده داشته باشیم.

وی افزود:  تولید و دفن زباله راهکار اساسی نیست و با این حجم زباله تولیدی احتمالا در آینده با مشکل مکان برای دپوی زباله روبرو شویم که باید برای خروج از این بحران احتمالی باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

عضو هیئت رییسه و رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: با تعیین تکلیف پیمانکار فعلی کارخانه کمپوست ، به فکر جذب سرمایه گذار برای احداث کارخانه تولید انرژی از پسماند و تولید کمپوست باشیم.

منافی تصریح کرد: اعتبار لازم برای ساماندهی سایت زباله نازلو تامین شود و همچنین گزارش آزمایشات آبهای زیرزمینی برای اطمینان خاطر اعضای شورا از عدم نفوذ شیرابه به آبهای زیرزمینی روستاهای اطراف به طور مستمر به شورا ارسال شود.

وی ادامه داد: در کنار سایر اقدامات، پیگیری استفاده از اعتبارات ملی برای ساماندهی پسماندها به خصوص صندوق ذخیره محیط زیست در برنامه کاری قرار داده شود.

منافی یادآور شد: استفاده از توان بخش خصوصی و برون سپاری بخشی از ماموریت های مدیریت پسماند برای بهبود کیفی و کمی فعالیتها اجرایی شود.

وی عنوان کرد: در خصوص تکمیل و تقویت فرآیند تفکیک زباله از مبدا مرکز پژوهشهای شورا با تشکیل جلسه و دعوت از کمیسیون خدمات شهری ، محیط زیست و بهداشت و سایر نهادهای مرتبط تصمیمات لازم  در این موضوع گرفته شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: کاهش اثرات زیست محیطی استفاده از نمک در یخ زدایی معابر در زمستان بررسی و راهکارهای لازم ارائه شود.

🗓۱۴۰۱/۰۹/۲۷

تعداد نمایش ها (13)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان