:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
رییس کمیسیون ویژه توسعه محلی و بازآفرینی شهری:

رییس کمیسیون ویژه توسعه محلی و بازآفرینی شهری:

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 09 اسفند,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

رییس کمیسیون ویژه توسعه محلی و بازآفرینی شهری:

الزام شهرداری ارومیه به راه‌اندازی دفاتر توسعه محلی در بودجه 1402/ ضرورت کاهش آسیبهای اجتماعی و حمایت از گروههای آسیب پذیر و آسیب دیده

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، یعقوب حسینی در جلسه بررسی بودجه 1402 اظهار کرد:  شهرداری ارومیه به عنوان نهاد اصلی و متولی مستقیم توسعه شهر ارومیه، در محلات ناکارآمد، فاقد رویکرد فنی و اجرایی موثر و متناسب با وضع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حقوقی این بافتها و ساکنان آن بوده است.

وی افزود: نحوه مداخله و سازوکارهای اجرایی شهرداری ارومیه با این بافتها مشابه سایر بافتهای شهر ارومیه است و عملاً برون رفت از این وضعیت را برای این بافتها مشکل و پیچیده کرده است.

حسینی تصریح کرد: در هنگام بررسی بودجه 1402 شهرداری ارومیه بر  بحث راه‌اندازی دفاتر توسعه محلی در فرهنگسراها تمرکز داشتیم و این مورد تأیید و بودجه لازم نیز با پیشنهاد شورا مصوب شد.

رییس کمیسیون ویژه توسعه محلی و بازآفرینی شهری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:  در این راستا امکان بهره‌گیری از تجربه خالق جامعه محلی و اندیشه اجتماعی باید مورد توجه قرار گرفته و همچنین  ضروری است که مابین نهاد شهرداری به عنوان مجری توسعه شهر و شهروندان محلات شهری، نهادهای میانجی با عنوان »دفتر توسعه محله ای« شکل بگیرد تا از این طریق این دفتر به عنوان یک نهاد میانجی و واسط به میانجیگری، انتقال دانش و آگاهی، چانه زنی، شناسایی نیازهای واقعی، برنامه ریزی مشارکتی و تحقق اهداف توسعه محله‌ای بپردازد.

حسینی ادامه داد: ارتباط با نهادها و دستگاههای اجرایی و ظرفیت سازی نهادی؛ شناسایی همه‌جنبه محله و شناسایی و تعامل با افراد اثرگذار، معتمدان و علاقمندان محله؛ مسئله‌یابی مشارکتی و تهیه لیست مسائل و مشکلات از یک سو و فرصتها و ظرفیت‌های محله از سوی دیگر؛ حساس سازی، آگاهسازی و بسیج اجتماعی؛ سازماندهی اجتماع محلی در قالب تیمسازی و گروهسازی، تهیه سند مشارکتی با رویکرد بازآفرینی شهری، تدوین برنامه ها و پروژههای محرک در حوزه های مسکن، بهسازی محیطی، زیباسازی، تأمین خدمات، حمل و نقل و جابجایی، کسب و کار و اقتصادی محلی، آموزش، مهارت آموزی و توانمندسازی اجتماعی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید همچنین بسترسازی جهت بهبود و ارتقای مشارکت اجتماعی، بهسازی محیطی و بهبود کیفیت فضاهای همگانی؛ ارتقای خدمات شهری و فضاهای پیشتیبان سکونت، کاهش آسیبهای اجتماعی و حمایت از گروههای آسیب پذیر و آسیب دیده، توانمندسازی جامعه محلی به ویژه جوانان و کودکان، بهبود وضعیت مسکن و کیفیت ساخت و سازها و بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت خانوار نیز مورد توجه قرار گیرد.

🗓۱۴۰۱/۱۲/۰۸

تعداد نمایش ها (20)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان