:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
شورا کارآمدترین ابزار حکومت محلی برای مدیریت شهری است

شورا کارآمدترین ابزار حکومت محلی برای مدیریت شهری است

نویسنده: آقای نصیرپور/یکشنبه, 09 خرداد,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

شورا کارآمدترین ابزار حکومت محلی برای مدیریت شهری است

شوراها تا حدی است که یک فصل و هشت اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی به شوراها اختصاص یافته است .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه عادل فتاحی نائب رئیس کمیسیون عمران، برنامه‌ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: شورا بی تردید نشان از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی ما را دارد و نهاد شورا که شالوده آن ریشه قرآنی و اسلامی دارد در واقع فرایند واگذاری امور به مردم را عینیت بخشیده است و به برکت این اتفاق نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه ای که در آن زندگی می کنند دو چندان گردید.

وی افزود: اهمیت شوراها تا حدی است که یک فصل و هشت اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی به شوراها اختصاص یافته و زمانی که قانون اساسی در اصول کلی خود شورا را به عنوان ابراز تجلی اراده مردم و نهاد سیاسی تصمیم گیرنده مورد پذیرش قرار داده اند اهمیت آن بیش از پیش روشن شد.

فتاحی با بیان اینکه در حال حاضر مطالبات مردم از شوراها افزایش پیدا کرده است، گفت: این موضوع نشان می دهد آشنایی مردم نسبت به ماموریت های شورا ها بیشتر شده است در واقع شورا کارآمدترین ابزار حکومت محلی برای مدیریت شهری می باشد و نمود مشارکت مردمی در عرصه تصمیم گیری های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و گاهی اقتصادی شده  و عملا مشارکت مردم در ساختار تصمیم گیری را نهادینه کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: نظارت بر اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی، بهداشتی ، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه ها در اصل 110 قانون اساسی به آن اشاره شده است و شورا باید در آن نقش موثری داشته باشد.

وی با اشاره به جامعیت وظایف شوراها در قانون اساسی تصریح کرد: متاسفانه اکنون اختیارات شوراها در حوزه شهرداری خلاصه می شود در حالی که قرار بود امور حوزه آموزش و پرورش، بهزیستی، خدمات درمانی و بهداشتی و میراث فرهنگی و گردشگری نیز به شوراها واگذار شود.

فتاحی اذعان کرد: به دلیل محقق نشدن مدیریت واحد شهری نمی توانیم عملکرد شوراها را به درستی قضاوت کنیم اما در صورت اجرای درست و کامل قانون شوراها می توان در مورد آن اظهار نظر نمود اما این نکته قابل تامل است که شوراها مشارکت مردم را در حکومت فراهم می کنند در نتیجه نقش خود را در راستای اداره امور به خوبی ایفا کرده اند.

تعداد نمایش ها (188)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان