:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خطاب به شهردار ارومیه ؛

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خطاب به شهردار ارومیه ؛

نویسنده: اسماعیل بهار/شنبه, 26 اسفند,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

 عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خطاب به شهردار ارومیه ؛

 آقای شهردار ، درب تان را به روی مردم و پرسنل زحمتکش شهرداری باز کنید.

 کسی که مخالف ایثارگر باشد ، مخالف نظام است.

 تاوان عدم پاسخگویی شهردار و اعضای شورا را  نظام پرداخت خواهد کرد . 

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه :حسین پناهی عضو شورای اسلامی شهر گفت: آقای شهردار استحضار دارید که یکسری قطعات قراردادی با کاربری خدماتی و آموزشی و فضای سبز در طرح تفصیلی(که متعلق به مردم هستند)مشخص شده اند که با صورتجلسه حفظ حقوق بیت المال این موضوع حل نشد و لذا راهکار و لایحه قانونی جهت حل مشکل مردم به شورا ارائه شود.

 وی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: در خصوص احقاق حق و حقوق کارکنان شهرداری تذکرات لازم هم در کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا و هم از سوی اعضای شورا به معاونت مالی و اقتصادی و هم مدیر مالی شهرداری داده شده است.

عضو شورای اسلامی شهر افزود: طبق قانون بدون مراجعه کارکنان به واحد مربوطه باید هر چهار سال یکبار ارتقای پایه گروه انجام گیرد ولی متاسفانه در شهرداری پرسنلی که مراجعه نکنند این عمل انجام نمی گیرد و فرد باید شخصا به معاونت مربوطه مراجعه کند در غیر اینصورت شامل این آیتم نمی شود (مگر نور چشمی ها و افرادی که مورد شناخت مدیر است و ...) و این یک ایراد برای مدیریت شهری است.

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا در ادامه سخنانش با انتقاد از دریافتی ها خاطرنشان کرد: نباید در پرداختی ها بین کارکنان و مسئولان تفاوتی صورت گیرد و با توجه به اینکه آیتم های لازم در بحث رفاه پرسنل در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری از سوی شورا در نظر گرفته شده است لذا پرداختی ها خارج از بودجه انجام نگیرد.

وی گفت: امروز در تبدیل وضعیت نیروها واقعا مشکل داریم و طبق ابلاغ قانونی از اول فروردین ، هیچ نیروی شرکتی نباید در هیچ سازمانی داشته باشیم اما متاسفانه امروز در شهرداری ارومیه نیروی شرکتی داریم و باید تعیین تکلیف شوند.

وی در ادامه خطاب به شهردار و با انتقاد از تبدیل وضعیت ایثارگران افزود : چرا باید بعد از ابلاغ قانونی از سوی مراجع قانونی، شهرداری برای تبدیل وضعیت ایثارگران( ایثارگری رانندگان استیجاری) دوباره اقدام به استعلام کند ، اگر در شهرداری مشاوره های غلط صورت می گیرد ؟ آقای شهردار ریشه این مشاوران را قطع کنید.

حسین پناهی در ادامه با بیان اینکه هر شخصی مخالف ایثارگر باشد مخالف نظام است اذعان داشت: کسی که جان و مال و توان خود را در راه دفاع از نظام مقدس ایران اسلامی و در راه حق علیه باطل نثار انقلاب کرده است امروز باید در شان و جایگاه و ارزش آنها برخورد شود.

عضو شورای اسلامی شهر ضمن انتقاد از تکریم ارباب رجوع در شهرداری گفت: آقای شهردار چرا پرسنل و مردم نباید بتوانند ماه ها معاونین و مدیران شهرداری را دیدار و مشکلاتشان را به آنها انتقال دهند؟ مردم نمی توانند با مدیران شهرداری ماه ها دیدار کنند. چرا باید یک شهروند با سفارش یک عضو شورا بتواند شهردار یک شهر را دیدار و مشکلاتش را به ایشان بگوید؟ 

حسین پناهی در ادامه گفت: آقای شهردار برای دیدار چهره به چهره با مردم برنامه ریزی کنید ، به مردم پاسخگو باشید ، به نیروهای زحمتکش شهرداری پاسخگو باشید ، درب تان را به روی مردم باز کنید و پاسخگوی آنها باشید.

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا در ادامه یادآور شد: اگر امروز شهردار پاسخگوی شهروندان نباشد ، عضو شورا پاسخگو نباشد، پس چه کسی باید پاسخگو باشد ؟ 

وی گفت: تاوان عدم پاسخگویی شهردار و اعضای شورا را  نظام پرداخت می کند. امروز حضور کم رنگ مردم در انتخابات را امثالی چون ما با بدرفتاری های خودمان نسبت به کارکنان و جامعه رقم می زنیم.

حسین پناهی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اگر مردم یک شهر نتوانند شهردار ، معاونین و مدیران یک شهر را ملاقات کنند ، و به راحتی مشکلات و سخنان خود را به آنها بگویند دغدغه اش را به جای دیگر منتقل خواهد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای شهردار طبق انعقاد قرارداد با بخش خصوصی ، سرویس های بهداشتی خوبی در شان ارومیه در اقصی نقاط شهر احداث شده است ، اما نتوانسته ایم در نگهداری آن موفق عمل کنیم و امروز شاهد تبدیل این سرویس های بهداشتی به مکان های ناامن هستیم.

عضو شورای اسلامی شهرگفت: مکان های ورزشی و مجموعه هایی که در نقاط شهری از سوی شهرداری در سال های گذشته احداث شده است ، امروز بجای بهره مندی اجتماعی و سرگرمی و تفریح جوانان و خانواده ها در جهت عدم مدیریت ، بلای جان شهروندان شده است.

رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورا افزود: ما پارک ها را برای آرامش مردم ایجاد کرده ایم ، اگر بنا باشد که این پارکها مدیریت شهری را دچار مشکل کند واقعا به این مدیریت افسوس خواهیم خورد.
 

تعداد نمایش ها (38)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان