:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

نویسنده: آقای نصیرپور/پنجشنبه, 11 خرداد,1402/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:

 نیازمند توجه ویژه به احیای آثار تاریخی و فرهنگی شهر ارومیه هستیم
 با توجه به پتانسیل و ظرفیت های موجود در استان و شهر ارومیه باید به دنبال جذب گردشگر باشیم

گلشن نوروزی گفت: با توجه به ظرفیت های بالقوه شهر، این شهر نیازمند احیای آثار تاریخی و فرهنگی شهر ارومیه هستیم.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه ، گلشن نوروزی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: با توجه به ظرفیت های موجود در استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه باید به دنبال جذب گردشگر باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اذعان داشت:  آذربایجان غربی ۷۰ درصد از لحاظ آب و هوایی و زیبایی هم تراز با شمال کشور است،  آیا ما از لحاظ اقتصادی و جذب گردشگر می توانیم با شمال کشور ادعای برابری بکنیم؟  آیا توانسته ایم بهره برداری کنیم؟

وی در ادامه سخنانش اذعان داشت: بهره برداری یعنی اینکه تاثیر مستقیم و غیر مستقیم در گردش حساب مردم بگذارد و در زندگی و بر سر سفره های آنها اثرگذار باشد و لمس شود.

گزارشی از اماکنی که توسط میرات فرهنگی به تبت رسیده اند و آنچه قرار است برسند و اماکنی که تخریب شده اند و هنوز امکان مرمت و بازسازی  وجود دارد می خواهیم تا وارد تبادل نظر و تقسیم وظایف برای همکاری نتیجه بخش شویم و هدف فقط هم افزایی و همکاری برای عبور از مشکلات باشد.

گلشن نوروزی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: نباید درگیر گذشته و آنچه انجام شده و نشده باشیم  برای عبور از رکود اقتصادی و بیکاری باید تهاجمی بدنبال راهکارهای ایجاد درآمد و استفاده مطلوب از امکانات خدادادی استان و شهر باشیم  چشم امید نسل آینده به تصمیمات کسانی است که می توانند کاری بکنند.

وی گفت: باید به دنبال چشم انداز طولانی باشیم ، شاید کارهای امروز ما دیده نشود اما باید در آینده مردم فعالیت های مدیریت شهری و میراث فرهنگی و گردشگری را به عینه مشاهده کنند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اذعان داشت: مدیریت شهری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری باید به دنبال جذب گردشگر و هم افزایی از طریق اماکن تاریخی باشیم و این امر زمانی محقق خواهد شد که اقدامات لازم را انجام دهیم و زمینه را برای گردشگران فراهم نماییم.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: ارائه خدمات و امکانات و جذب گردشگر می تواند در حفظ و احیای آثار تاریخی و باستانی شهرها مفید واقع شود، گردشگران که برای اوقات فراغت و سیاحت مسافرت میکنند چندان انگیزه ای برای تحقیق و تفحص ندارند و تا وقتی شرایط خوب رفاهی و جاذبه های خاص در اطراف اماکن تاریخی بوجود نیاید در این راستا موفقیت چندانی حاصل نخواهد شد احیا این اماکن و پرداختن به  جاذبه های گردشگری... 
تملک زمین ها و خانه های اطراف اماکن تاریخی با چشم انداز طولانی مدت برای نسل آینده،  توسط شهرداری برای ایجاد توسعه ی گردشگری لازم است و تاثیر مستقیم در رفع بیکاری و رونق اقتصادی خواهد داشت. 

گلشن نوروزی گفت: اماکن تاریخی می تواند نقش مهمی در گردش چرخه اقتصادی شهرها داشته باشد و لذا نباید اجازه دهیم آثار تاریخی و باستانی شهر تخریب و از بین برود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش افزود: تمام دستگاه های اجرایی و فرهنگی علی الخصوص اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری باید در جهت حفظ و نگهداری آثار تاریخی و باستانی شهر همکاری مستمر داشته باشند. 

گلشن نوروزی گفت: برای شناساندن آثار تاریخی و فرهنگی شهر ارومیه باید تلاش شود، چون آثار باستانی و تاریخی می تواند محلی برای تفریح و بهبود اقتصاد یک شهر باشد و شهرداری باید امکانات لازم را باارائه خدمات بهینه و ساخت بازارچه ها و سرمایه گذاری در اطراف آثار تاریخی و آزادسازی اماکن فراهم نماید.

تعداد نمایش ها (13)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان