:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 21 دی,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:
سیستمی کردن فرآیندهای کاری موجب شفافیت، رفع منفذها و جلوگیری از سواستفاده ها می شود/ ضروری بودن تعریف منابع درآمدی جدید و پایدار برای مدیریت شهری / شهرداری ارومیه با سازماندهی پرسنل بین نیروهای کارآمد و ناکارآمد تفکیک قائل شود/  ضرورت بودجه نویسی عملیاتی 

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه، صادق توکلی مهر در جلسه بررسی بودجه 1402 سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت:  باید تلاش‌ها در جهت عملیاتی کردن تعادل بین بودجه عمرانی و جاری باشد. 

وی افزود: شفافیت باید حاکم شده و  در میزان ریال خدمتی که توسط هریک از سازمان‌ها ارائه داده ایم شفاف سازی شود و از آنجایی که هزینه خدمت رسانی مشخص است باید مشخص کنیم که با این میزان خدماتی که ارائه شده در چه حد از سود و زیان قرار داریم. 

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه و عضو ناظر این شورا در سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اظهار کرد: اگر خدمات قابل ارائه سازمان‌های شهرداری را  با این حجم نیرو و مبلغ ریال تعیین شده با شرکتی که در بیرون همان خدمات را ارائه می دهد مقایسه کنیم چه بسا شاید کمتر از قیمت تعیین شده همان خدمات را ارائه دهد و این مهمترین موضوع در میزان بهره وری سازمانهای شهرداری باید باشد.

توکلی مهر تصریح کرد: باید طوری برنامه ریزی و بودجه بندی در حوزه حقوق انجام شود که با تبدیل حقوق جاری به عمرانی  ضمن احصاء بهره وری سازمان‌ها، شهرداری را به یک مجموعه زیان ده تبدیل و معرفی نکنیم. 

وی ادامه داد: گزارش عملکرد و صرفه جویی در ارائه خدمات سازمان ها به یکدیگر باید در دفاتر شهرداری ثبت شوند و یک نفر بازرس ویژه در این راستا تعیین شود که موضوع را تأیید کند.

توکلی مهر تصریح کرد: در راستای شفافیت و رفع منفذهایی که می تواند باعث سو استفاده شود می توان از سیستمی کردن امور و نرم افزارها استفاده کرد که هم باعث حرکت به سمت شهر هوشمند و هم باعث رفاه و آسایش مردم می شود.

وی یادآور شد: تعریف منابع جدید درآمدی در این شرایط بحرانی اقتصاد کشور ضروری است و باید در این راستا برنامه ریزی کنیم تا کمتر وابسته به مردم باشیم و حداقل در یک مدت کوتاه معینی کمتر تحت فشار قرار گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه  با اشاره به اینکه بودجه نویسی باید از طریق نرم افزارهای تخصصی این حوزه انجام و ارائه می شد، تأکید کرد:  سازماندهی نیروها و تفکیک قائل شدن بین افراد کارآمد و ناکارآمد باید از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی مدنظر قرار گیرد.

توکلی مهر در پایان با اشاره به اقدامات سازمان فاوا عنوان کرد: اقدامات صورت گرفته در این سازمان را در جهت رسیدن به شهر هوشمند و شفاف سازی مد نظر شورای ششم بوده و  اقدامات انجام گرفته  از جمله مکانیزه کردن ماده صد، اپلیکیشن ارومیه من، سامانه شهروندسپاری و .... قابل تقدیر است.

🗓۱۴۰۲/۱۰/۲۰

تعداد نمایش ها (21)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان