:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 27 دی,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:
فیبر نوری پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی برای کسب درآمد پایدار در مدیریت شهری است/ ضرورت عمل به تفاهم نامه های قبلی در خصوص کارخانه نوآوری/با شیوه نامه ابلاغی وزارت کشور هیچ سرمایه گذاری خصوصی انجام نخواهد شد 

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، صادق توکلی مهر در صحن علنی شورای اسلامی شهر ارومیه، با اشاره به اهمیت کارخانه نوآوری و با توجه به رد مصوبه لغو ایجاد آن گفت: کارخانه نوآوری باعث می شود جوانان علاقمند جمع شده و ایده پردازی کنند که برای توسعه شهر و آینده ارومیه بسیار مفید خواهد بود.

وی افزود: این مجموعه از لحاظ ساماندهی جوانان بسیار مؤثر بوده و شاهدیم که امروز در حوزه کارآفرینی خلا عمده ای وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به محل سابق دنیای بازی و ضرورت ایجاد کارخانه نوآوری در آن مکان اظهار کرد: این مکان از لحاظ درآمدزایی برای مدیریت شهری مهم بوده و نقطه امیدی است که استعدادهای خاموش در شهر می توانند خود را بروز دهند.

توکلی مهر بیا بیان اینکه دنیای بازی باید مکان بسیار خوبی برای جذب جوانان و منبع درآمدی برای شهرداری باشد، ادامه داد: در این کارخانه نوآوری شاید مستقیما درآمدی نداشته باشیم اما یک نفر جوان نخبه در آنجا یک ایده برای درآمدزایی می تواند بدهد که راهگشا در امور مدیریت شهری باشد.

وی با اشاره به اینکه لغو مصوبه قبلی و تخصیص زمین دیگری در گوشه ای  پرت از شهر باعث عدم اقبال جوانان به آن مکان خواهد شد، تصریح کرد: باید بر چگونگی فعالسازی تفاهم نامه قبلی تمرکز کنیم.

توکلی مهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توسعه شبکه فیبرنوری شهرداری ارومیه و تسهیل در راستای سرمایه گذاری این حوزه عنوان کرد: در سازمان فاوا پیش بینی حداقل 5 میلیاردتومانی برای درآمد در بودجه 1402 در نظر گرفته شده که بخش اعظم آن از محل فیبرنوری است.

وی با بیان اینکه فیبر نوری پتانسیل و ظرفیت بسیار خوبی برای کسب درآمد پایدار در مدیریت شهری است، تأکید کرد: نگرانی که در این راستا وجود دارد عدم تعیین تکلیف شیوه نامه سرمایه گذاری در شهرداری ارومیه است چرا که قبلا شهرداری از لحاظ تدوین شیوه نامه پیشتاز بوده و شیوه نامه ای نیز تصویب شده و سرمایه گذاری های خوبی انجام گرفته اما بر اثر یکسری مسائل مشکلات گسترده ای به وجود آمده است.

توکلی مهر با اشاره به وحدت رویه در کل شهرداری های کشور در حوزه سرمایه گذاری بنا بر ابلاغ وزارت کشور اظهار کرد: با شیوه نامه ابلاغی وزارت کشور هیچ سرمایه گذاری خصوصی انجام نخواهد شد چرا که بستن قرارداد سرمایه گذاری اگر منوط به اخذ اجازه از هیئت دولت باشد باید فاتحه سرمایه گذاری را در شهرها را بخوانیم و باید اعمال نظر در شیوه نامه از سوی مدیریت شهری مدنظر باشد.

وی تصریح کرد: شیوه نامه شهرداری که قبلا رد شده باید مجدد بررسی و مصوب شود.

توکلی مهر در ادامه یادآور شد: در خصوص پرونده هایی که برای صدور پروانه از آنها هزینه اخذ شده و اقدامی نشده باید تدابیری جدی اتخاذ کرد.

وی افزود: اگر مدیران گذشته تخلفاتی داشته اند الان در برابر قانون پاسخگو هستند و نیازی به قضاوت و یا بدبینی ما به پیمانکاران نیست و باید در صورت قانونی بودن به قراردادها، مصوبات و تفاهم نامه های قبلی پایبند باشیم چرا که مردم را دچار ضرر و زیانی کرده ایم که جبرانش غیرممکن است و نباید امور مردم دچار گذر زمان شده آنها متحمل ضرر و زیان های مالی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از برخی فرآیندها در مدیریت شهری خاطرنشان کرد: منوط کردن همه امور به اجازه شورای دستگاههای نظارتی سلب مسئولیت از شورای شهر است.

🗓۱۴۰۱/۱۰/۲۶

تعداد نمایش ها (20)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان