عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:
بررسی دلایل رد شدن مصوبات شورای شهر از سوی فرمانداری/ مدیران دیپلمه برای پرسنل کارشناسی ارشد شهرداری منصوب نشوند / وجود 200 میلیاردتومان بدهی راکد به شهرداری ارومیه
به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، نقی کریمی در نشست کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به عدم تصویب مصوبات شورای شهر اظهار کرد: بیش از 40درصد از مصوبات ما در فرمانداری مورد اشکال واقع شده است که نیازمند بررسی دقیق این مسئله هستیم.
وی افزود: باید ببینیم اشکال کار کجاست که مصوبات ما در فرمانداری تأیید نمی شود.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باید هیئت تطبیق را به یک نشست مشترک دعوت کنیم چرا که در عرض 5 ماه 40درصد مصوبات ما با اشکال مواجه شود که واویلاست.
کریمی در خصوص نیروی انسانی ادامه داد: در خصوص نیروی انسانی پیشنهادم این است که چون سیستم شهرداری نظارتی است باید برون سپاری جز اولویت سیاست های شهرداری در آینده باشد.
وی تأکید کرد: سه هزار نفر خارج از چارت سازمانی نیرو داریم که اول باید چارت تشکیلاتی ما تفسیر و معین شود و بعد بر اساس شایسته سالاری برویم سراغ نیروهایی که تخصص و تعهد دارند.
کریمی ادامه داد: مثلا نباید برای پرسنل فوق لیسانس مدیران دیپلمه گذاشت.
وی تصریح کرد: اول باید چارت سازمانی را برای شورای شهر تشریح و تفسیر کنند و بعد از آن نیروهای اصلح را انتخاب کنیم.
کریمی با بیان اینکه باید سه هزار نفر نیروی خارج از چارت را هم بر اساس نیاز سازمان باید سازماندهی اصولی شوند تا از توان آنها استفاده کنیم، ادامه داد: برخی آن چیزی را منعکس می کنند که خودشان دلشان میخواهد در حالی که نظر ما این است که بهترین ها انتخاب شود تا پیشبرد در اهداف را شاهد باشیم.
وی افزود: 350 نفر نیروی مازاد در شهرداری داریم که حقوق می گیرند و کار خاصی هم نمی کنند!
کریمی ادمه داد: متناسب با توانایی افراد برای آن کار و مسئولیت در نظر بگیریم آن موقع کارها به سهولت انجام میشود.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: میزان بدهی های راکد شهروندان به شهرداری به میزان 200 میلیارد تومان برآورد می شود که از سوی معاونت برنامه ریزی به بنده اعلام شده است.
۱۴۰۰/۰۹/۲۷