:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
لطیفه مبین ،عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:  استفاده ۸۰ درصدی از ظرفیت‌های بومی‌، شرط سرمایه‌گذاری خارجی در ارومیه

لطیفه مبین ،عضو شورای اسلامی شهر ارومیه: استفاده ۸۰ درصدی از ظرفیت‌های بومی‌، شرط سرمایه‌گذاری خارجی در ارومیه

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 08 شهریور,1393/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

لطیفه مبین ،عضو شورای اسلامی شهر ارومیه:

استفاده ۸۰ درصدی از ظرفیت‌های بومی‌، شرط سرمایه‌گذاری خارجی در ارومیه

عضو شورای ‌اسلامی شهر ارومیه گفت: براساس مصوبات شورای شهر استفاده ۸۰ درصدی از نیروهای بومی از شروط سرمایه‌گذاری خارجی در ارومیه است.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ، خبرگزاری تسنیم :گفت‌وگوی تفصیلی پیش رو با تنها بانوی عضو شورای شهر ارومیه  انجام داده که از نظر می‌گذرد.

تعامل اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه چگونه است و نسبت به دوره سوم چه تفاوت‌هایی دارد؟

در دوره سوم از قومیت های مختلف در شورا عضویت داشتند و مهم ترین ویژگی دوره گذشته تفاهم و همدلی بین اعضا بود.

هر چه اعضای شوراهای اسلامی قوی و متخصص باشند ولی وحدت و انسجام که شاه کلید موفقیت شوراست نباشد  موفقیت نیز حاصل نمی شود.

چنانچه هر کدام از اعضای شورای شهر رویه ای جداگانه و ناهماهنگ پیش گیرند کشمکش و تنش ایجاد شده و در نتیجه موفقتی حاصل نمی شود.

اعضای شورای شهر با این نیت که باید به خواسته های مردم جامه عمل بپوشانند فضایی توام با تفاهم و همکاری ایجاد کنند.

شورا یعنی رای و در دوره سوم شورای اسلامی شهر ارومیه نیز وقتی رای اکثریت بود بقیه نیز مصوبات را امضا می کردند.

بیشترین مصوبات شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره سوم بود به طوری که در آن دوره فقط دو کمسیون فرهنگی و اجتماعی و عمرانی فعال بود و اکنون با توجه با بالارفتن جمعیت سبب شده کمیسیون ها به 5 مورد و اعضای شورا نیز از 9 نفر به 15 نفر افزایش یابد.

تفاهم و همدلی نیز از مسائلی است که در دوره چهارم به آن تاکید شده است و علی رغم اختلاف نظرهایی که وجود دارد به وحدت منجر شده است.

همدلی اعضای شورای چهارم نیز سبب شده مصوبات خوبی و بالایی داشته باشیم که در صورت مصوبات بیشتر تسهیلات افزایش یافته و قوانینی که سبب پیشبرد شهر و شهرداری شود نیز افزایش می یابد.

کدام کمیسیون ها در دوره چهارم شورای شهر ارومیه اضافه شده است؟

کمیسیون خدمات شهری و زیست محیطی و کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری اضافه شده و افزایش کمیسیون بدان معناست که می توان در امور شهری و شهرداری به موارد ریز نیز وارد شد.

البته لایحه منشور سرمایه‌گذاری که از مبانی اصلی سرمایه‌گذاری است در دوره سوم ابلاغ نشده بود و در سال 91 ابلاغ شد و خوشبختانه زمینه بهره‌برداری از این منشور در ارومیه ایجاد و در ورود به سرمایه‌گذاری باز شد.

3 چهارم بودجه سرمایه‌گذاری که به مبلغ 150 میلیارد تومان در حال قرارداد با یک سرمایه گذار ترک در انتهای خیابان البرز است که منتهی به اشتغال و گردشگری در شهر ارومیه می‌شود.

 

شهرداری ارومیه در نظر دارد بیشتر در چه زمینه هایی سرمایه گذاری کند؟

در زمینه‌های رفاهی، تفریحی، خدماتی، مسکونی، عمرانی و فرهنگی سرمایه‌گذار جذب می‌کنیم، مثلاً بزرگترین تولیدی لباس کشور در ارومیه گذاشته می شود.

استفاده 20 درصدی نیروی کار از سوی سرمایه گذار و 80 درصدی از ایرانی و خصوصا بومی از شروط سرمایه گذاری است.

جذب سرمایه گذاران در ارومیه با اولویت سرمایه گذار اورموی، کشوری و بین المللی است در حالت کلی نیز هدف این است که با جذب سرمایه گذار به توسعه شهری و ایجاد اشتغال منجر شود.

با توجه به اینکه شما از اعضای دوره سوم شورای شهر ارومیه هستید علت نامگذاری خیابان های بعثت 1 و 2و 3و 4 چه بوده است در حالی که همه آنها را عسگر آبادی و عطایی می شناسند؟

من در دوره سوم شورای شهر ارومیه رئیس شورای نامگذاری بودم و نامگذاری خیابان های بعثت به دوره سوم شورای شهر مربوط نمی شود.

در طرح تفصیلی شهر ارومیه در سال 73 که نقشه آن از بازارباش تا شهید رجایی ترسیم شده بود این مسیرها به بعثت 1 تا 4 نامگذاری شده است.

اصولاً اداره کل مسکن و شهرسازی هر 10 سال یک بار باید طرح تفصیلی شهر را تغییر دهد و این تغییر بایستی در سال 82 انجام می شد که نشد و شهرداری ارومیه به آن ورود کرد.

نام خیابان عطایی سالها بعد از نامگذاری آن با عنوان بعثت و با فوت مرحوم عطایی بر روی این خیابان نهاده شد که در واقع نام اصلی این خیابان بعثت داخل پرانتز عطایی است.

 در سال 93 چه تعداد پروژه کلنگ زنی و چه تعداد به بهره برداری می رسد؟

 در چشم انداز تعریف شده برای ارومیه شهری با فرهنگی توسعه یافته، با نشاط و سبز، مفرح و به عنوان یکی از شهرهای برجسته کشور است.

یکی از محورهای اصلی اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه توسعه متوازن و متعادل است که در مناطق مختلف شهرداری دیده می‌شود.

بدین منظور برنامه‌های سالیانه به صورت کوتاه مدت و درازمدت مد نظر است.

پارک های بانوان از جمله پروژه های مهمی است که در سال 93 در منطقه یک و دو در زمینی نزدیک به 5 تا 10 هکتار در نظر گرفته شده و مطالعات آن در شرف اتمام است.

با توجه به اینکه امکانات تفریحی و ورزشی مجهزی برای این پارک‌ها در نظر گرفته شده بهره‌برداری از آنها حداقل دو سال به طول می‌انجامد.

زمان آغاز به کار این پارک ها از چه تاریخی است؟

از فصل پاییز به مراحل اجرایی و عملیاتی این پارک ها آغاز می شود.

پارک های بانوان نیز در منطقه 4 ارومیه توسعه می یابد و در منطقه 3 نیز برای ایجاد پارک بانوان جانمایی انجام می شود.

پروژه تقاطع غیر هم سطح سرو و دانشگاه کلنگ زنی شده که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

مطالعات میدان آذربایجان نیز پایان یافته و امیدواریم در هفته دفاع مقدس کلنگ زنی شود و تا پایان 94 به بهره برداری می رسد.

تقاطع غیر هم سطح ابوذر که در اختیار شهرداری قرار گرفته فاز نخست آن در داخل این ماه به بهره برداری رسیده و بقیه تا پایان سال 93 یا اوایل سال 94 به اتمام می رسد.

مطالعات تونل خیابان برق در میدان مخابرات در حال پایان و عملیات اجرایی آن نیز امسال آغاز می شود.

پروژه کنار شهرچایی از بند تا اوچ گوز کورپی مطرح است تا با واگذاری به سرمایه گذار با اجرای عملیات ساماندهی به ایجاداماکن رفاهی و تفریحی و استفاده از ظرفیت های آن  بپردازند.

 

 

 

تعداد نمایش ها (607)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان