:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
مطالبی در حاشیه بازدید از کارخانه آسفالت شهرداری ارومیه از سوی نائب رئیس شورا و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه

مطالبی در حاشیه بازدید از کارخانه آسفالت شهرداری ارومیه از سوی نائب رئیس شورا و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 26 دی,1396/دسته ها: اخبار, مقالات

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
مطالبی در حاشیه بازدید از کارخانه آسفالت شهرداری ارومیه از سوی نائب رئیس شورا و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه
مهندس عادل فتاحی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه در حاشیه بازدید از کارخانه آسفالت شهرداری ارومیه ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: از همه دست اندرکاران و مدیران و مسئولان تلاشگر و خدوم شهرداری ارومیه بخصوص شهردار محترم و پرسنل شاغل در کارخانه آسفالت که بصورت 3 شیفت و در شرایط سخت کاری و آلودگی های موجود در کارخانه ، که نتیجه تلاش آنها تولید آسفالت بعنوان فرش زیر پای شهروندان در معابر شهری است تقدیر و تشکر می نمایم.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه، مهندس عادل فتاحی در بخش دیگری از سخنانش اذعان داشت: مدتی است که بحث آسفالت و تشکلاتش ذهن شهروندان و مدیران شهری را به خود جلب کرده است .
رئیس کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش اظهار داشت: با توجه به اینکه 1/3 از وسعت یک شهر را معابر تشکیل می دهد و این معابر حجم زیادی از فضای مهم و پراهمیت شهری و شریان های اصلی که نقش اساسی را در هدایت و کنترل ترافیک و تردد شهروندان ایفا می کند از این رو رسیدگی و نظارت بر کیفیت و دوام و پایداری و ماندگاری مطلوبی نداشته باشد مرتبا باید نسبت به اصلاح آن اقدام نمود.
وی در ادامه افزود: در کشورهای توسعه یافته با رعایت استانداردها و استفاده از روش های علمی و آکادمیک باعث افزایش طول عمر آسفالت شده اند.
مهندس عادل فتاحی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از عوامل افزایش تصادفات و تلفات جانی و مصدومین و خسارت مالی ناشی از کیفیت نامطلوب آسفالت معابر و جاده ها می باشد و برابر نظر کارشناسان در حال حاضر عمر آسفالت در ایران 1/3 استاندارهای جهانی است به عبارت دیگر طول عمر متوسط آسفالت در راههای بیرون شهری 3 تا 4 سال است امام در کشورهای توسعه یافته 10 تا 15 سال،از این طریق سالانه حدود 1500 میلیارد تومان هزینه بر کشور تحمیل می شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اذعان داشت: عمر آسفالت در کشورهای توسعه یافته چهار برابر آسفالت ایران است و در واقع هزینه ای که در ایران انجام می شود چهار برابر کشورهای پیشرفته است.
ایشان عوامل و نکات مهمی که در کیفیت آسفالت نقش بسزایی دارند بشرح ذیل اعلام نمود:
1- عدم مسئولیت پذیری و دلسوزی و دقت پیمانکاران و عوامل اجرایی در اجرای آسفالت.
2- اجرای اسفالت باید در هوای مناسب و در فصول گرم و نباید در فصل سرما و بارندگی انجام شود.
3- فاصله کارخانه تا محل اجرا و آسفالت ریزی که در کیفیت آن تاثیر بسزایی دارد و این فاصله نباید از 20 کیلومتر بیشتر باشد.
4- نکته بسیار مهم و پراهمیت دمای آسفالت هنگام آسفالت ریزی باید دست کم 110 تا 130 درجه سانتی گراد باشد.
5- در بعضی مواقع بعلت دوری فاصله کارخانه دمای آسفالت هنگام آسفالت ریزی به حدود 70 درجه سانتی گراد می رسد و این امر باعث پائین آمدن کیفیت و خرابی آسفالت می شود.
6- جنس و مصالح کوهی شکسته برای زیرسازی آسفالت خیلی مناسب است و زیرسازی نامناسب و نامرغوب تاثیر بسزایی در کاهش کیفیت و عمر آسفالت دارد.
7- وجود ماشین آسفالت مدرن و پیشرفته نیز در کارگاه و کارخانه تولید آسفالت و اجرای آسفالت نقش بسزایی دارد.
8- در داخل شهر آسفالت در 2 لایه ئ در خارج شهر 3 لایحه ریخته می شود و تفاوت لایه بعلت تردد خودروهای سنگین در جاده ها می باشد.
9- بهترین زمان اجرای آسفالت اوایل خرداد ماه تا اوایل آبان ماه می باشد.
مهندس عادل فتاحی همچنین عوامل و دلایل خرابی آسفالت در معابر و خیابان ها در موتاه مدت بشرح زیر اعلام داشت:
1-مهمترین عوامل هدم مسئولیت و دلسوزی و نداشتن تخصص و مهرت در هنگام اجرا
2-استاندارد نبودن قیر یکی از دیگر عوامل عدم کیفیت مطلوب آسفالت است.
3-باید توجه کرد که عملیات آسفالت ریزی نباید در دمای محیط پائین تر از 4 درجه در فصل سرما و بارندگی اجرا شود.
4- استفاده از نمک و املاح دیگر در فصل یخبندان و زمیتان نیز باعث کاهش عمر آسفالت می شود.
5- بعضی از کارگاهها و کارخانه آسفالت حدود 60 کیلومتر از محل آسفالت ریزی و اجرای فاصله دارد که باعث پائین آمدن کیفیت آسفالت می شود.
6- ماشین آلات کارخانه و اجرای آسفالت نقش برجسته ای در کیفیت آسفالت دارد.
وی اعلام داشت:آسفالت شامل 3 دسته 1- آسفالت گرم 2- آسفالت حفاظتی و 3- آسفالت سرد تقسیم می شود.
رئیس کمیسیون عمران ،برنامه ریزی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به تاریخچه اجرای آسفالت در ایران اذعان داشت: در ایران نخستین آسفالت را به سال 1367 قمری در دوران میرزا تقی خان امیرکبیر در قسمتی از کوچه های ارک تسطیح تا جهت عبور کالسکه مناسب باشد و در سال 1310 خورشیدی پیش از ورود ملک فیصل پادشاه عربستان به تهران ،بلدیه و شهرداری پایتخت برای نخستین بار آسفالت را در صنعت راهسازی و خیابان های تهران اجراء کردند و خیابان باب همایون،میدان توپخانه ،خیابان لاله زار آسفالت زا به خود دید و بعدها خیابان امام خمینی(باغ شاه) و ولی عصر (پهلوی سابق) نیز آسفالت شدند.
مهندس عادل فتاحی در پایان سخنانش اظهار داشت: اخیرا در تعدادی از کشورهای پیشرفته به منظ.ر بالا بردن عمر مفید به جای آسفالت در جاده ها و بزرگراه ها از بتن استفاده می شود که در مقایسه با اسفالت بیش از 20 سال قابل استفاده خواهد بود.

مصوبات پیشنهادی کمیسیون عمران ، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری :
مصوبه 1 : مقرر گردید شهرداری محترم نسبت به تهیه و نصب تابلوی مناسب برای سر درب ورودی کارخانه آسفالت و معادن تپوک از جاده اصلی اقدام نماید به نحوی که به هنگام شب نیز قابل روئیت و مشاهده باشد .
مصوبه 2 : مقرر گردید شهرداری محترم تملک قسمتی از اراضی همجوار کارخانه آسفالت را شامل ملک آقای سلیمانی ، قبل از احداث اعیانی و بنا که موجبات آلودگی صوتی و بصری بعلت نزدیکی به کارخانه تملک نماید نکته بسیار مهم از تملک زمین فوق غنی بودن لایه های تحتانی زمین از مصالح بسیار مطلوب و با کیفیت میباشد که استخراج آن در آینده با توجه به استقرار در داخل محوطه کارخانه قابل توجیه اقتصادی خواهد بود .
مصوبه 3 : مقرر گردید شهرداری ارومیه تمهیدات لازم را جهت خرید دو دستگاه خودرو ده چرخ جهت انجام امورات کارخانه آسفالت را در اولویت برنامه های خود قرار دهد .
مصوبه 4 : مقرر گردید شهرداری ارومیه با توجه به اینکه ژنراتور موجود در کارخانه فرسوده است در اسرع زمان نسبت به خرید و جایگزینی یک دستگاه ژنراتور جدید در هنگام قطعی برق اقدام نماید که از این پس شاهد تعطیلی این واحد تولیدی در مواقع قطعی برق نباشیم .
مصوبه 5 : مقرر گردید شهرداری ارومیه تمهیدات و توجه ویژه ای در راستای بهبود وضعیت معیشتی پرسنل و کارکنان شاغل در کارخانه های آسفالت و شن و ماسه که در چند شیفت و شرایط سخت کاری مشغول انجام وظیفه می باشند اتخاذ نماید.
مصوبه 6 : مقرر گردید شهرداری ارومیه تدابیر لازم را جهت استفاده از مصالح و قیر استاندارد جهت افزایش کیفیت آسفالت و بالا بردن عمر مفید آن پس از اجرا را در دستور کار قرار دهد .
مصوبه 7 : مقرر گردید شهرداری ارومیه به منظور حفظ محیط زیست و با توجه به آلودگی های اخیر شهر ارومیه که در حالت بحرانی می باشد رعایت همه موارد و استاندارد های موجود جهت جلوگیری از آلودگی های سمعی ، بصری و محیط زیستی در تمامی واحد های تولیدی زیر مجموعه خود رعایت موارد لازم را مد نظر قرار دهد .
مصوبه 8 : مقرر گردید شهرداری ارومیه در جهت استفاده از مصالح استخراجی از معدن کوهی تپوک و کیفیت بالای مصالح استقرار کارخانه شن و ماسه مطلوب را در کنار معدن جهت رفع نیازهای آتی کلان شهر ارومیه در دستور کار قرار دهند .
مصوبه 9 : مقرر گردید شهرداری ارومیه در صورت اجرای بند 8 راه اندازی کارخانه و ذخایر و مصالح موجود در معدن امکان یک سرمایه گذاری مطلوب تولید و استخراج مصالح استاندارد را در راستای رفع نیازهای شهرداری و فروش به بخش خصوصی که ظرفیت رفع نیازهای سایر ارگانهای دولتی را دارد ، کاملا توجیه اقتصادی خواهد داشت .

تعداد نمایش ها (504)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان