:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده در ارومیه برگزار شد

تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده در ارومیه برگزار شد

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 22 تیر,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده در ارومیه برگزار شد

 

تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده با حضور مردم شهیدپرور ارومیه در خیابان عطایی این شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه تجمع مردم شهیدپرور ارومیه با حضور باشکوه در خیابان عطایی ارومیه برگزار شد.

این تجمع به مناسبت فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب همزمان با سراسر کشور و در لبیک به ندای مقام معظم رهبری بر پا شد.

در این تجمع حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص تاریخچه حجاب زن در جهان هستی، گفت: تاریخچه پوشش زنان قبل از انقلاب صنعتی در میان زنان جهان داشته و تمام ادیان اسلامی از این مقوله مهم پیروی می‌کردند.

وی به حجاب حضرت مریم(ع) اشاره کرد و ادامه داد: با وجود اینکه مسیحیان عصر کنونی اهمیتی به رعایت حجاب خود نمی‌دهند ولی مطابق آیین یهود و مسیح زنان در هنگام حضور در اجتماع موی سر خود را می‌پوشاندند و حجاب را به طور کامل رعایت می کردند، مسیحیان و پیروان حضرت عیسی(ع) هم پایبند به حجاب بودن و زنان می‌کوشیدند تا مانند حضرت مریم(س) موی خود را بپوشانند و به حجاب پایبند باشند.

وی ادامه داد: نقاشان مسیحی قدیمی که معمولا تا قبل از قرون وسطی زندگی کردند، تصاویر حضرت مریم(س) را با پوشش و حجاب کامل می‌کشیدند، اما پس از قرون وسطی با سیاست‌های جاهلانه یهودها و مسیحی‌ها کم کم تعالیم حضرت موسی(ع) و عیسی(ع) رو به انحراف رفت و دستورات این پیامبران مورد غفلت قرار گرفت که امروزه شاهد هستیم که پایبندی به این تعالیم دینی تا حد زیادی کم شده، و بی‌حجابی را در اکثر زنان یهودی و مسیحی می‌بینیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: بی‌حجابی این زنان نه تنها جایگاهی در اندیشه مسیحیت حقیقی ندارد، بلکه بازگشت به سنت‌های مشرکانه قبل از حضرت مسیح(ع) محسوب می‌شود.

این مسؤول افزود: کشف حجاب زنان از زمان تحول انقلاب صنعتی در فرانسه آغاز شد و علت این امر استفاده از زن به عنوان نیروی کار ارزان بود.

به گزارش فارس 21 تیرماه سال 1314 مردم در مسجد گوهرشاد مشهد علیه رژیم طاغوت رضاشاه مبنی بر کشف حجاب زنان اعتراض کردند و اعتراض آنان موجب قتل‌عام بیش از 2 هزار نفر در این مسجد شد.

مردم ایران در این روز حماسی با گذشتن از جان خود از حجاب و عفاف حمایت کردند و این روز برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شد و بنا به فرموده حضرت امام این روز تاریخی به نام روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

مردم ایران همه ساله در این روز تاریخی با تجمع در تمام شهرهای کشور با سر دادن شعارهای ترویج عفاف و حجاب در جامعه سبک زندگی عفیفانه را در جامعه ترویج می‌دهند.

 

منبع : خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی،

 

تعداد نمایش ها (135)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان