:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
دوازدهمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

دوازدهمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 29 آذر,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دوازدهمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
دوازدهمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست مهندس محمدخالد حاتمی و با حضور رسول اصغرزاده رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه،حسین بخشایشی،عبدالرحمن نقشین و دکتر محمد رضا علیزاده امامزاده اعضای کمیسیون و نیز مهندس اشرفی معاون اقتصادی و مالی شهرداری ارومیه،حبیب تربتی معاون واحد سرمایه گذاری اداره کل اقتصادی و دارایی استان،مهندس ابراهیمی مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری ارومیه، مهندس علی حسن پور نماینده دفتر سرمایه گذاری استانداری با موضوع رسیدگی و رفع موانع موجود در جذب سرمایه گذاری و تشکیل کمیته سرمایه گذاری در تاریخ 26/9/96 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه مهندس محمد خالد حاتمی گفت:امروز استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه دچار مشکلات متعددی در بحث جذب سرمایه گذاران می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود:اگر ما امروز بتوانیم مشکل جذب سرمایه گذاران را رفع نمائیم نه تنها کمک بزرگی برای اقتصاد کرده ایم بلکه در زمینه اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری نیز خدمت بزرگی می توانیم انجام دهیم.
مهندس محمد خالد حاتمی همچنین در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در شهر ارومیه استفاده شود گفت: ارومیه بعنوان یکی از شهرهایی است که پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار موثری در زمینه های اقتصادی و صنعت گردشگری و سرمایه گذاری دارد اما متاسفانه تا به امروز نتوانسته ایم از ظرفیت های موجود این شهر به نحو احسن استفاده کنیم.
وی در ادامه اذعان داشت:دستگاههای اجرایی باید در کنار مدیریت شهری به فکر رفع موانع موجود سر راه سرمایه گذاری و نیز ارائه راهکارها و پیشنهادات برای تشکیل کمیته سرمایه گذاری باشند تا شاید بتوانیم از این راه مشکل سرمایه گذاری شهر ارومیه را برطرف نمائیم.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت:اگر امروز اتحاد و همدلی در بین مسئولان نباشد مشکل جذب سرمایه گذار و رفع موانع موجود همچنان پابرجا خواهد ماند و برای رفع آن باید مسئولان در کنار هم و با طرح ایده های مهم و موثر تلاش کنند.
مهندس محمد خالد حاتمی با اشاره به اینکه باید به سرمایه گذار احترام گذاشت گفت:متاسفانه یکی از بزرگترین مشکلاتی که امروز ما شاهد آن هستیم عدم احترام لازم به سرمایه گذاران است و در بحث سرمایه گذاران خارجی علاوه بر جذب آنان متاسفانه در نگهداری آنان نیز مشکل داریم و لذا باید برای این موضوع فکر اساسی نمود ،چون سرمایه گذاری که می خواهد در شهر ارومیه فعالیت نماید انتظار احترام دارد که متاسفانه از سوی عده ای از مسئولان شاهد بی احترامی و بی حرمتی به سرمایه دار هستیم و این عمل باعث فرار سرمایه گذار از شهر ارومیه می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر امروز نتوانیم به مشکل جذب سرمایه گذار رسیدگی کنیم در آینده دچار مشکل خواهیم شد و این موضوع نه تنها به شهر ارومیه بلکه برای استان نیز خطر محسوب می شود و لذا باید دنبال راهکارهای اساسی باشیم.
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری،مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش افزود:امروز آذربایجان غربی یکی از امن ترین استان های کشور محسوب می شود که متاسفانه این موضوع با عمل و رفتار بعضی از مسئولین همخوانی ندارد و این عزیزان با رویکردهای نامناسب و تغییرات نامناسب از بعضی از وقایع باعث می گردند که این شهر و استان نا امن جلوه نماید که این امر ضربه مهلکی به توسعه اقتصادی شهر و استان می زند.
وی همچنین با اشاره به اینکه نباید در زمینه جذب سرمایه گذار جزیره ای عمل کنیم گفت:اگر امروز می خواهیم مشکل جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در شهر ارومیه رفع نمائیم نباید جزیره ای عمل کنیم و باید در کنار هم به دنبال راهکارهای اساسی باشیم و از مشارکت های مردمی نیز کمک بخواهیم چون اگر وحدت و همدلی در بین مسئولان و مشارکت مردم نباشد نخواهیم توانست به نتیجه مطلوبی برسیم.
درپایان مصوبات پیشنهادی کمیسیون به صحن شورا ارجاع داده شد.
* مقرر گردید: واحد سرمایه گذاری استانداری آذربایجان غربی با هماهنگی ارگانهای ذیربط موضوعات مطروحه ذیل را در اولویت اقدامات و برنامه های خود برای سال 97 قرار دهد :
1) رفع بروکراسی های غیر لازم بین بخشی و رفع موانع موجود در روند احداث تله کابین شهر ارومیه که می تواند نقش بسزایی در جذب گردشگران و سرمایه گذاران داشته باشد .
2) جذب سرمایه گذاری دولتی و بخش خصوصی جهت احداث و راه اندازی کارخانه های تبدیلی در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد غنی استخراج شده از معادن استان آذربایجان غربی
3) اختصاص بخشی از اعتبارات استانی برای برنامه ریزی و انجام مطالعات لازم برای ایجاد انواع پکیج های سرمایه گذاری جهت ارائه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گیرد .

تعداد نمایش ها (176)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان