:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
دوازدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار گردید.

دوازدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار گردید.

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 29 آذر,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
دوازدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار گردید.
دوازدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور و با حضور عبدالرحمن نقشین عضو کمیسیون و مهندس احد یوسفی مدیرعامل سازمان فرهنگی،ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با موضوع نقش وحدت حوزه و دانشگاه و نیز رسیدگی به نامه های ارجاع شده به کمیسیون در تاریخ 27/9/96 در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور رئیس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن گرامیداشت شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت:در بحث وحدت حوزه و دانشگاه نکات بسیار مهمی است که می تواند در وحدت حوزه و دانشگاه نقش مهمی داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به نکات اساسی وحدت حوزه و دانشگاه اذعان داشت: توجه به مساله جهانبینی که وجود مساوی ماده نیست از مهمترین نکات وحدت حوزه و داشگاه می تواند باشد .
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین گفت: توجه به مساله ایدئولوزی که باید مبتنی بر حهانبینی باشد ، توجه دقیق به تعریف انسان که حی متاله و حیوان ناطق حامد و حیوانی با دو خصوصیت علم و ایمان است ، دقت در تعریف علوم انسانی و جزم شکنی از علوم انسانی غربی از دیگر نکات وحدت حوزه و دانشگاه است و باید توجه بیشتری به این موضوعات شود.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد خلیل پور گفت:در ادامه موضوع وحدت حوزه و دانشگاه باید به نکات دیگری از جمله مواظبت از کلماتی مانند نخبه و روشنفکری و مصرف زدگی علمی و انارشیسم علمی ، توجه به قدرت علمی و جرات علمی در جنبش نرم افزایی و تولید علم ، توجه به کرسی های ازاد اندیشی و نظریه پردازی ، توجه به تمدن نویسی و نقش حوزه ها و دانشگاهها در تهیه بخش سخت و نرم افزایی ان ، جلب توجه به سوالات تفقهی و کنار زدن سوالات تعنتی و حفظ روحیه علمی و حذف روحیه جدلی اشاره نمود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: از مهمترین موضوعات امروزی مطرح در حوزه وحدت حوزه و دانشگاه ،موضوع توجه به شک گذرگاهی و نفی شک اقامتگاه است و در این میان وحدت در هدف و توجه و عدم غفلت از علت غایی و فاعلی عالم ، جلوگیری از شاخص شدن اشخاص به جای اندیشه ها ، عدم خلط حقائق و واقعیات نیز مد نظر قرار گیرد.
وی همچنین در خصوص وظابف مهم دانشجویان در موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اذعان داشت:از مهمترین وظابف دانشجویان در بخش وحدت حوزه و دانشگاه می توان به نگاه راهبردی به انقلاب اسلامی و تفکر در باره آینده،هم افزایی تشکلها علی رغم اختلافات با تاکید برنقاط مشترک، اتهام بی جا نزدن به دیگران چون انقلابی بودن مانند ایمان دارای مراتب است، تشکیل جبهه متحد ضد آمریکایی-صهیونیستی جهان اسلام ، تقویت گفتمان های اصلی انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی ایرانی ، تداوم و توسعه اردوهای جهادی ، دفاع بدون تقیه از نظام اسلامی ، افزایش مخاطبان در دانشگاهها ، افزایش سطح آگاهی سیاسی و دینی ، تبیین مسائل و قانع کردن دلها ، حضور فکری و بیانی در مسائل مهم و حضور میدانی در مواقع لازم اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد خلیل پور همچنین در ادامه با اشاره به رفع موانع موجود در تیم داری حرفه ای شهرداری ارومیه گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در راستای تیم داری حرفه ای و نیز موضوع تعیین و تکلیف باشگاه و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه گفت:شورای اسلامی شهر ارومیه در راستای رسیدگی به مشکلات موجود باشگاه و نیز تعیین و معرفی مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه عمل خواهد کرد.
در پایان مصوبات پیشنهادی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به صحن شورای اسلامی شهر ارومیه ارجاع داده شد.

تعداد نمایش ها (189)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان