:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
سیزدهمین جلسه  کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

سیزدهمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 05 دی,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
سیزدهمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
سیزدهمین جلسه کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه سوم دی ماه با حضور اعضای این کمیسیون (مهندس محمد خالد حاتمی ، حسین بخشایشی ، رسول اصغرزاده ، دکتر محمدرضا علیزاده امامزاده و عبدالرحمن نقشین ) اشرفی معاون مالی و اقتصادی شهرداری ، ابراهیمی هشترودی مدیر عامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری ، تربتی معاون اقتصادی و جانشین دبیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ، حسن پور کارشناس دفتر سرمایه گذاری استانداری در محل سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه : مهندس محمد خالد حاتمی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه با تبریک سالروز ولادت حضرت عیسی بن مریم (ع) این روز فرخنده و مبارک را به تمامی هموطنان مسیحی تبریک و تهنیت گفت و دستور جلسه این هفته کمیسیون را بررسی موانع سرمایه گذاری در شهر ارومیه اعلام نمود .
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر با تشریح اوضاع نامطلوب اقتصادی و شرایط معیشتی شهروندان بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم و عملی توسط مسئولین جهت رفع مشکلات موجود تاکید و خاطر نشان کرد : عدم توجه لازم و به موقع به این مهم می تواند اثرات جبران ناپذیر فراوانی در میان اقشار مختلف جامعه داشته باشد .
مهندس محمد خالد حاتمی با بیان اینکه شهر ارومیه با توجه به دارا بودن وضعیت جغرافیایی منحصر به فرد و هم مرز بودن با چند کشور و همچنین وجود منابع گردشگری فراوان ادامه داد : امروز شهر ارومیه با محوریت شهر گردشگری مطرح می باشد که می بایست تمامی برنامه ریزی ها و اقدامات زیر ساختی انجام شده توسط مسئولین در قالب تدوین چشم انداز توسعه شهر ارومیه در راستای احیای این امر به منصه ظهور برسد .
این مقام مسئول با ابراز تاسف از برخی موانع غیر لازم موجود در برخورد مناسب و پذیرش سرمایه گذاران ؛ اظهار داشت : وجود بروکراسی های غیر ضروری در ارگانهای ذیربط ، نبود همکاری لازم بین بخشی و فرابخشی در مواجه با سرمایه گذاران نبود زیرساختهای کافی جهت حضور سرمایه گذاران در پروژه های مختلف و در نهایت نبود توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاران جهت حضور در شهر ارومیه مهمترین عواملحضور سرمایه گذاران در شهر ارومیه می باشد .
رسول اصغرزاده رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با تصریح اینکه مباحث کلی می بایست از دستور کار تمامی ارگانهای دخیل در حوزه سرمایه گذاری خارج شود بر لزوم احصاء کامل انتظارات متقابل و ظرفیتهای هریک از این ارگانها در جهت دستیابی بر وحدت رویه و همسان سازی تصمیمات تاکید کرد .
رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه اذعان داشت : بسیاری از مشکلات و بروکراسی های موجود منشاء ملی و یا وجود برخی خلاء های قانونی می باشد که اختیارات مسئولین استانی و شهری را در مواجه با سرمایه گذاران محدود می کند ، ادامه داد : شورای اسلامی شهر می تواند با تصویب مصوباتی در جهت تسهیل امور مرتبط با سرمایه گذاران که بعنوان قانون لازم الاجراست گامی مهم در جهت رفع موانع این بخش در حدود شهر اورمیه بردارد .
دکتر محمدرضا علیزاده امامزاده رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه با تشریح اینکه امروز توریسم بعد از صنایع نفت و خودروسازی مهمترین صنعت پردرآمد در جهان می باشد ادامه داد : رونق صنعت گردشگری در هر کشوری بعنوان منبع عظیم و بی پایان مالی می باشد که هر نوع هزینه کرد در این بخش بازگشتی چندین برابر برای هر کشوری در پی خواهد داشت .
رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین با اشاره به جاذبه های کم نظیر تاریخی و گردشگری موجود در شهر ارومیه گفت : برند سازی و یا طراحی لوگو و یا لقبی با مسمّا و متناسب با ظرفیتهای شهر ارومیه با احصاء کامل ظرفیتهاجهت توجیح حضور سرمایه گذاران و گردشگران و اطلاع کامل از دیدگاه سرمایه گذاران می بایست با پژوهش های لازم و با تشکیل تیمی راهبردی در دستور کار قرار گیرد.
حسین بخشایشی نائب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه با تاکید بر نقش مهم برنامه ریزی های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت خواستار ارائه مطالعات جامع انجام گرفته در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری در جلسه آتی کمیسیون جهت بررسی نقاط ضعف و قوت این طرح جامع شد .
نائب رئیس کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار داشت : شهرداری ارومیه با هماهنگی اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری می بایست اقدامات لازم در خصوص احصاء کامل نیازها و موانع سرمایه گذاری در شهر ارومیه را در سطوح منطقه ای و استانی احصاء نماید .
مهندس نقشین عضو کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه گفت : شهر ارومیه شهر ادیان ، اقوام و مذاهب گوناگون می باشد که این مهم در کنار سایر ظرفیتهای گردشگری و تاریخی می تواند بعنوان ظرفیتی مهم در جهت جذب گردشگران مختلف ملی و بین المللی نقشی حیاتی داشته باشد .
مهندس نقشین ادامه داد برای آگاهی از موانع و مشکلات سرمایه گذاری می بایست پای درد و دل سرمایه گذاران بنشینیم و با ایجاد کارگروه هایی جهت تحقیق و پژوهش و بهره مندی از نظریات افراد مجرب و کارآمد و تدوین مسیر راه گام های موثری در جهت رفع موانع پیش رو برداریم .
مصوبات پیشنهادی کمیسیون بشرح ذیل جهت تصویب نهایی به صحن شورای اسلامی شهر ارجاع گردید :
* مقرر گردید : شهرداری مطالعات جامع انجام گرفته در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری شهر ارومیه را جهت استحضار و اتخاذ تصمیمات لازم توسط اعضای محترم شورا در یکی از جلسات کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری با حضور متولیان اصلی مطالعه این طرح ارائه نمایند .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه در اسرع زمان اقدامات لازم را نسبت به جابجایی محل استقرار فعلی سازمان سرمایه گذاری به ساختمان شهرداری واقع در خیابان استادان (محل سابق سازمان بازرسی) معمول دارد و نتیجه اقدامات انجام شده را جهت استحضار اعضای محترم به شورای اسلامی شهر ارجاع نماید .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه با هماهنگی اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اقدامات لازم را در خصوص احصاء کامل : نیازها و موانع سرمایه گذاری در شهر ارومیه ، ظرفیت های ارگانهای ذیربط در حوزه سرمایه گذاری ، انتظارات این ارگانها نسبت به سایر سازمان های همسو و پیشنهاد راهکارهای لازم جهت رفع این موانع در سه بخش ملی ، استانی و شهری را در دستور کار خود قرار دهد .
*با توجه مشکلات اقتصادی و رکود حاکم در جامعه و همچنین مدیریت و نظارت دقیق تر جهت عملیاتی شدن بودجه شهرداری مقرر گردید : شهرداری ارومیه برای سال 1397 سقف بودجه پیشنهادی را نسبت به سال ماضی حداقل 40درصد کاهش دهد .
* مقرر گردید جلسه آتی کمیسیون با موضوع بررسی جذب سرمایه گذار در راستای اجرای طرح های: استحصال انرژی از پسماندهای شهری ، تولید 100 مگاوات انرژی خورشیدی با اجرای طرح مزرعه پنل و تولید پنل در شهر ارومیه ، نهایی نمودن موضوع مشارکت بخش خصوصی جهت راه اندازی ایرلاین مختص شهر ارومیه برگزار گردد .
* مقرر گردید اعضای کمیسیون سرمایه گذاری ، مشارکت و گردشگری ضمن بازدید میدانی از محل اجرای پروژه آتام از نزدیک در جریان روند پیشرفت کار و اقدامات انجام شده در خصوص تعریض باند کنار گذر و آزاد سازی پلاکهای موجود در مسیر این مجتمع تجاری قرار گیرند .

تعداد نمایش ها (189)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان