:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
سیزدهمین جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

سیزدهمین جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.

نویسنده: آقای نصیرپور/شنبه, 02 دی,1396/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
سیزدهمین جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد.
سیزدهمین جلسه کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه به ریاست عبدالرحمن نقشین و با حضور مهندس عادل فتاحی نائب رئیس شورا،زلفعلی ابراهیمی،مهندس محمد خالد حاتمی و مهندس مسعود پاکی اعضای کمیسیون نظارت و پیگیری ،مهندس حسین دوستی معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری ،مهندس کیامهر قائم مقام معاونت معماری و شهرسازی شهرداری، جعفری مسئول امور شوراهای شهرداری ارومیه با دستور رسیدگی و پیگیری مسائل کلی حوزه معاونت معماری و شهرسازی وتوجه به مشکلات و مسائل بافت فرسوده شهر ارومیه در تاریخ 2/10/96 در سالن جلسات معاونت معماری و شهرسازی شهرداری ارومیه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ،در این جلسه عبدالرحمن نقشین رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن عرض خیر مقدم به اعضا و حاضرین درجلسه گفت: معاونت معماری و شهرسازی یکی از ارکان اصلی شهرداری ها است که در پیشبرد امور شهری نقش بسزایی را ایفا می نمایند و توجه ویژه به این حوزه و اجرای قانون مند برنامه های مربوط به حوزه معماری و شهرسازی در مناطق شهرداری و ارائه راهکارهای منظم و اساسی در امورات شهری میتواند شهرداری و شهر را به پویایی مطلوب برساند.
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنانش: توجه ویژه به بافت تاریخی و فرسوده شهری را که از اولویت های شورای اسلامی شهر می باشد اشاره کرد و اهتمام بیشتر معاونت معماری و شهرسازی شهرداری را به این امر مهم خواستار شد و ضمن اشاره به بازگشایی ادامه مسیر خیابان سرداران و عطایی که یکی از نیازهای ضروری شهر ارومیه است و اطراف میدان امام خمینی (ره) یکسری گودبرداریهایی وجود داردکه معاونت شهرسازی و معماری باید حتما" بازدیدی داشته باشد و خطر موجود را رفع نمایند ، گفت : این موضوع در کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه به طور جد پیگیری می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان به یکپارچه سازی اقدامات معاونت شهرسازی اشاره کرد و خواستار هماهنگی بیش از بیش معاونت معماری و شهرسازی با مناطق پنج گانه شهرداری در حوزه کاری شد و معاونت شهرسازی و معماری بایستی پژوهش محور باشد و با انجام یکسری اقدامات این معاونت می تواند به حوزه درآمدزایی برای شهرداری تبدیل شود .
در ادامه جلسه مهندس عادل فتاحی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین در جلسه و تقدیر و تشکر از اعضای حاضر و مسببان تشکیل این جلسه گفت: در کل عملکرد معاونت معماری و شهرسازی نسبت به سایر واحدهای شهرداری حائز اهمیت بوده و است چرا که اقدامات این حوزه در پیشبرد اهداف کلان شهری می تواند موثر باشد.
وی با اشاره به اینکه توجه به بافت تاریخی و بافت فرسوده شهر از مهمترین دغدغه های شورای اسلامی شهر می باشد به اهمیت بازگشایی ادامه خیابان سرداران اشاره کرد و تعیین تکلیف نهایی و حصول نتیجه این مهم را از ضروریات شهرسازی عنوان کرد و گفت : چرا که این امر مهم ضمن احیای بافت فرسوده این نقطه شهر، می تواند در روان سازی ترافیک سهم مهمی داشته باشد .
مهندس فتاحی در ادامه جلسه به نقش نظارتی و سازنده معاونت شهرسازی در انسجام بخشی به امورات حوزه های شهرسازی مناطق پنجگانه ، بررسی محل اجرای تقاطع های غیر همسطح ، زیرگذر و روگذرها ، اصلاح های هندسی در روان سازی ترافیک ، رعایت خط آسمان ، المانهای شهری، اراضی الحاقی و نحوه مدیریت در خدمات رسانی به مناطق الحاقی و حاشیه نشین و ...نیز اشاراتی داشتند.
مهندس محمد خالد حاتمی عضو کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه توجه به بافت های فرسوده و تاریخی شهر ارومیه من جمله اصلاح بافت تاریخی خیابان امام خمینی ( ره ) را یکی از مهمترین برنامه های شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد ونسبت به احیای بافت تاریخی خیابان امام و توجه شهرداری را دراجرای سیما و منظر شهری و توجه به معماری و شهرسازی این نقطه از شهر را در راستای جذب گردشگر ضروری و حیاتی دانست.
مصوبات پیشنهادی کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی شهر ارومیه به صحن شورا ارجاع داده شد.
* مقرر گردید : در جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده های احتمالی توسط افراد سودجو تمامی کارکنان حوزه های اجرائی و نظارتی در زمان ماموریت و بازدید جهت آرامش خاطر شهروندان کارت شناسایی خود را ارائه نمایند .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه ضمن انجام مطالعات یکسان سازی طرح سیما و منظر در مناطق مختلف شهرارومیه ، نوع و نحوه نظارت بر روند نماسازی در بناهای مختلف سطح شهر را در قالب دستور العملی در دستور کار قرار دهد .
* مقرر گردید : شهرداری ارومیه در جهت تسریع در امر مطالعات حوزه شهرسازی و معماری نسبت به تخصیص اعتبارات با اولویت بحث مدیریت واحد یکپارچه GIS شهری و تهیه نقشه های پایه ای حریم و محدوده شهر ارومیه ردیف اعتباری لازم را در بودجه سال 1397 اتخاذ نماید .

تعداد نمایش ها (190)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان