:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
شهردار ارومیه:

شهردار ارومیه:

نویسنده: آقای نصیرپور/چهارشنبه, 02 آذر,1401/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

شهردار ارومیه:
 تمهیدات لازم برای ایجاد کنارگذر شرقی شهر اندیشیده شود/ کاهش ۹۵ درصدی ترافیک منطقه با بهره برداری کامل تقاطع آذربایجان

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، حسین مهدی زاده در آیین افتتاحیه پروژه زیرگذر تقاطع غیرهمسطح آذربایجان با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای ساخت پروژه‌های عمرانی در دوره جدید مدیریت شهری و همچنین پروژه آذربایجان اظهار کرد: طبق قول پیمانکار و با تامین منابع مالی با اتمام قسمت B1 و B4 که موجب ارتباط کمربندی خاتم الانبیا(ص) و خیابان ساوالان می‌شود، ۹۵ درصد ترافیک این منطقه حل خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه زیرگذر تقاطع غیرهمسطح آذربایجان افزود:  تسهیل در ترافیک شهری، بازخورد اجتماعی، باز کردن گره ترافیکی از اهداف احداث این بخش از پروژه است.

شهردار ارومیه گفت: برای انجام این پروژه و پل B5، بیش از دو هزار و ۸۰۰ متر مکعب بتن ریزی، ۶۰۰ تن آرماتور گذاری، ۴۹۰ متر لوله گذاری، بیش از ۵ هزار متر مربع قالب بندی، ۲۶ هزار متر مکعب خاک برداری، ۶ هزار متر مکعب لجن برداری و نزدیک به پنج هزار متر مربع آسفالت ریزی انجام گرفته است.

مهدی زاده در خصوص هزینه‌های احداث زیرگذر تقاطع غیر همسطح آذربایجان ادامه داد: طی شش ماه گذشته ۵۵۳ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه هزینه شده و این پروژه در طول ده ماهه گذشته از حالت راکد خارج و با تلاش شبانه‌روزی مجموعه مدیریت شهری، زیرگذر این تقاطع به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد:  بخش مهمی از گره ترافیکی و در واقع حدود ۳۲ درصد از ترافیک این محدوده شهری با بهره‌برداری از این زیرگذر حل شده که با اجرای کامل پل B5 که بخش مهم آن در چند ماه اخیر انجام شده به تسهیل تردد محورهای شمال و جنوب آذربایجان‌غربی منتهی خواهد شد.

مهدی زاده یادآور شد:  مجموعه مدیریت شهری اجرای فازهای بعدی این پروژه عظیم را با برنامه‌ریزی جدی و زمانبندی در دستور کار خود قرار داده که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز شاهد افتتاح بخش‌های دیگر این تقاطع در آینده خواهیم بود.

وی  ایجاد کنارگذر شرقی را یکی از الزامات برای شهر ارومیه دانست و اظهار کرد: بزرگراه خاتم الانبیاء(ص) از طریق این زیرگذر با اتصال به بزرگراه شهید فعال ارتباط شمال به جنوب استان را فراهم می‌آورد که در این راستا از مقامات، دستگاه‌های موثر و نمایندگان تقاضا دارم در خصوص ایجاد کنارگذر شرقی شهر تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مهدی زاده عنوان کرد: با وجود کاهش منابع درآمدی و افزایش میزان هزینه‌های جاری شهرداری در طول ۱۳ ماهه گذشته بیش از ۵ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های معوقه شهرداری پرداخت شده و افزون بر این با اجرای طرح نهضت آسفالت‌ریزی با محوریت توجه به مناطق کم برخوردار شهری، بیش از ۵۰۰هزار متر مربع را با میزان هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزارو ۲۴۵میلیارد ریال به مرحله اجرا درآورده است.

شهردار ارومیه در ادامه به توسعه و تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: درهمین راستا تعداد ۵۵ دستگاه اتوبوس جدید با صرف هزینه‌های ۷۴۰میلیارد ریال خریدار شده که به تدریج به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه و جایگزین ‌می‌شود.

🗓۱۴۰۱/۰۹/۰۱

تعداد نمایش ها (19)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان