:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
شهردار‌ خبر داد: جلوگیری از 95 درصد ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز در ارومیه‌

شهردار‌ خبر داد: جلوگیری از 95 درصد ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز در ارومیه‌

نویسنده: آقای نصیرپور/ﺳﻪشنبه, 23 شهریور,1395/دسته ها: اخبار

رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

شهردار‌ خبر داد: جلوگیری از 95 درصد ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز در ارومیه‌

‌شهردار ارومیه گفت: صدور پروانه ساختمانی در ارومیه ناچیز است.

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ارومیه ‌محمد حضرت پور در جلسه مشترک نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای اسلامی این شهر افزود: در سال گذشته تنها یک هزار و 364 پروانه ساختمانی در پنج منطقه شهری ارومیه صادر شد که بسیار ناچیز است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که 82 درصد پروانه‌های صادر شده نیز یک واحدی یا 2 واحدی بوده و تنها 18 درصد پروانه‌های صادر شده به بیش از 2 واحد اختصاص دارد که درآمد چندانی برای شهرداری نداشته است.

شهردار ارومیه  اظهار کرد: چنانچه این روند ادامه یابد، مدیریت شهری با مشکل جدی درآمدی روبه رو شده و خدمات اولیه را نیز نمی‌تواند به شهروندان انجام دهد و مشکلات گسترده‌ای در این خصوص وجود خواهد داشت.

حضرت پور با اشاره به عدم فعالیت مناسب و ناکارآمدی  شورای عالی استان‌ها در تحقق حقوق مدیریت شهری گفت: این شورا باید مدافع حقوق مدیریت شهری در کل کشور باشد، در حالی‌که این‌گونه نبوده و امید است وزارت کشور توجه بیشتری به شهرداری‌ها داشته باشد تا خدمات به نحو احسن به شهروندان ارائه شود.

وی ‌با پیشنهاد اینکه نمایندگان مجلس با تصویب طرحی از ورود شهرداران به عرصه انتخابات مانع شوند، گفت: میانگین عمر مدیریت شهری در حال حاضر کمتر از 2 سال است که این امر نمی‌‌تواند برای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های توسعه‌ای مناسب باشد.

حضرت پور با انتقاد از اختصاص سهم ناعادلانه مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌های کشور اظهار کرد: این سهم در صورتی که با سهم جمعیتی توزیع شود، می‌تواند در راستای حل مشکلات شهرهایی مثل ارومیه مفید واقع می شود که لازم است نمایندگان مجلس توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

شهردار ارومیه اظهار کرد: با به کارگیری 220 نفر در بخش پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز توانسته‌ایم از 95 درصد ساخت و ساز‌های غیر‌مجاز جلوگیری کنیم.


تعداد نمایش ها (118)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان