:

کسی که نهان و آشکار٬ و کردار و گفتارش تفاوتی نکند٬ به راستی امانتش را ادا و عبادتش را خالص کرده است.


پرتال اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر ارومیه
اخبار و رویداد ها
طرح بازنگری پروژه میدان امام، در ایستگاه پایانی

طرح بازنگری پروژه میدان امام، در ایستگاه پایانی

نویسنده: اسماعیل بهار/شنبه, 11 آذر,1402/دسته ها: گزارش تصویری

رتبه بندی این مطلب:
5/0

#نقی_کریمی رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در این دیدار با اشاره بر احیا میادین و بافت های تاریخی که نشانی از هویت شهر میباشد گفت: باید در اجرای طرح میدان امام (ره) دستگاه های دخیل به این موضوع توجه ویژه داشته باشند چرا که هویت ما در گرو حفظ و احیا تاریخ و میراث بجا مانده از پیشینیان محقق می گردد. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای پروژه کمربندی شرقی شهر افزود:  اجرای کمربند شرقی که مسیر محور های مواصلاتی منتهی به مرز ترکیه را به خارج از محدوده شهر ارومیه هدایت میکند، نقش بسزایی در تسهیل تردد و همچنین کاهش بار ترافیکی بخش هایی از شریانهای شهری که در حوزه اتصال محورهای مواصلاتی استانی نیز نقش ایفا می کنند تاکید کرد. 

#توحید_علی_نژاد_اصل دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این دیدار که با محوریت بررسی طرح بازنگری پروژه میدان امام (ره)  تشکیل شد گفت : از اصلی ترین معایب طرح مصوب قبلی بی توجهی به موارد مهم مرتبط با موقعیت تاریخی و هویتی مردم شهر در محل پروژه میدان امام بود که در طرح بازنگری توجه ویژه ای به این امر شده است.

وی در ادامه بیان کرد: از مهمترین موارد هویتی و تاریخی شهر  میتوان به میدان گندم (بوغدا میدانی) که اصلی ترین و قدیمی ترین میدان تاریخی شهر ارومیه، کومور میدانی و خانه رحیم خان افشار است، که از آثار ثبت شده میراثی می باشند و در طرح بازنگری مورد  توجه قرار گرفته اند.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: طرح بازنگری میدان امام بر پایه اصول شهرسازی بوده واساس طرح بازنگری پروژه امام بر پایه پیاده محوری می باشد که به منظور تسریع در روند اجرای پروژه در چهار بخش فازبندی شده که طی جمع بندی انجام شده در این جلسه، طرح اصلاح شده جهت تصویب و به کمیسیون ماده ۵ ارسال گردید.

در پایان این جلسه مدیر کل مسکن و شهرسازی ضمن اعلام آمادگی مبنی بر تسریع در روند اجرایی نمودن پروژه میدان امام(ره) موافقت مسکن و شهرسازی با طرح موضوع در ماده ۵ را اعلام کردند.

تعداد نمایش ها (33)/نظرات (0)

کلمات کلیدی:

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر
آمار بازدید
دی ان ان